Vurpan 40
Ny medlem
Är det inte dags att lägga ner det här nu....börjar bli lite larvigt...måste finnas roligar saker vi kan diskutera...eller?
Fraggel skrev:2322164Hej
Vet inte om detta är OT men det handlar om säkerhet....
Hoppas att det inte var någon av er här på forumet som var ute på Esingeleden endast i klädd hjälm, kortbyxor och kortärmad tröja![]()
Sitter i lungnan ro i bilen på väg hem från jobbet runt 14:30 och så kommer en hoj gasande i ytter fil trolign runt 100 (jag låg själv i 90)....
Jag höll på att tappa hakan när jag såg vad föraren inte hadde på sig, tänker somliga med det dom sitter på???
Kör försiktigt och fortsatt skön sommar
/Fraggel
pink_panther skrev:2324250Nu förstår jag![]()
Du menar, de som kör utan skyddskläder skulle köra ÄNNU FORTARE MED. Nämen - låt dem göra det då! Kanske borde vi alla ta av oss våra hjälmar för att minska risken? För att känna faran litet bättre? För att få en objektivare riskbedömning.....?
Behöver man det så borde man kanske fundera om man ska delta i trafiken![]()
Det verkar ändå vara en hjärnlös diskussion i den här tråden. Somliga argumenterar med rökning och lungcancer (därför är det ju skatt på cigaretter) alkohol, etc. Säger att man inte ska lägga sig i .....
Jag säger bara: Sålänge andras dumhet ska finansieras av mina pengar lägger jag mig i sålänge jag vill!
börja cykla istället!!!!!! så sparar du lite peng
strom_robert skrev:2324619ver nere i italien förra veckan där kör alla i shors och t-shirt kvittar om man kör vespa som en idiot eller på motorvägen med en r1:a. Det är väl så att svenskarna är bra klädda jämförelsevis med folk runt medelhavet.
Jag har sett värre!!!Fraggel skrev:2322164Hej
Vet inte om detta är OT men det handlar om säkerhet....
Hoppas att det inte var någon av er här på forumet som var ute på Esingeleden endast i klädd hjälm, kortbyxor och kortärmad tröja![]()
Sitter i lungnan ro i bilen på väg hem från jobbet runt 14:30 och så kommer en hoj gasande i ytter fil trolign runt 100 (jag låg själv i 90)....
Jag höll på att tappa hakan när jag såg vad föraren inte hadde på sig, tänker somliga med det dom sitter på???
Kör försiktigt och fortsatt skön sommar
/Fraggel
Swedie skrev:2322167Endast i Sverige är vi så välklädda... faktiskt.
gaylord skrev:2338083precis! kom just hem från ungern, dom har jävligt snygga ställ där nere! känguruskinn? glöm det, människoskinn, smaka på den, inte alla som har råd med så dyrt material eller, dårar sägere jag bara![]()
Dominator-Rocks skrev:2324258Jag kör alltid med fullt utrustning !
Men
trådskaparen är en mupp !
Orka hålla på o!!
Skall du jaga ifatt alla fjortisar på Eu moppos också?? Ge dom en föreläsning om hur farligt det är blabla bla blA
Sadam skrev:2347312Tycker du dom har bra vägar där ner? Å vi som klagar på våra.
Nova skrev:2347319Ok nu är jag trött som fan o allmänt vilse efter ett antal bärs ute men när jag har läst ditt otroligt intelligenta inlägg så inser jag snabbt att du antagligen kör näck på din Dominator eller har jag fel? Det låter som om du gillar att åka utan skyddskläder. Du kanske till och med gör stående wheelies näck?
Kom bara ihåg att storleken har betydelse![]()
p.s Undrar vem som verkar vara mest mupp? Du eller trådskaparen? Nej in med lite sprängdeg i laserdämparen o fjutta på bara så har du pimpat hojen lite på samma gång![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Charlyze skrev:2325460"Tjo... hela livet är ett risktagande och det är klart att alla som vill ska få, på sitt eget speciella vis, hitta och tänja sina gränser, känna hur adrenalinet rusar..."
"Men, det är också så att samhället behöver fler människor som bryr sig om omvärlden och som på ett sansat och sakligt sätt säger sin mening."
"Krama varandra i trafiken!"
Rift skrev:2351499nova tror du missade rubriken![]()
![]()
gunnar_gt750 skrev:2329409Apropå Essligeleden var jag med om en festlig pryl i våras, jag tuffade söderut längs leden (i bil, dvs aningen off topic) ungefär 300 m före avfarten mot Bromma. Fart ca 80km/h... En småbil åker upp jämsides med en man av sydlänskt utseende som börjar gestikulera och vifta. Jag tänkte brinner det baktill på min bil eller nåt ??
Han lutar sig nu över mot högra framsätet fortfarande ca 80 km/h och vevar ner högra rutan !
Han vill ha kontakt ! Jag vevar ner rutan också trots ganska mkt vindbrus och han ropar mellan bilarna "- Hur kommer man till Jordbro ???!" "Är det rätt väg".
Jag pekar framåt med hela handen, nickar och ropar "- Rakt fram !!".
Han är nöjd, vevar upp och drar på lite snabbare bortåt leden.
Nova skrev:2347319Ok nu är jag trött som fan o allmänt vilse efter ett antal bärs ute men när jag har läst ditt otroligt intelligenta inlägg så inser jag snabbt att du antagligen kör näck på din Dominator eller har jag fel? Det låter som om du gillar att åka utan skyddskläder. Du kanske till och med gör stående wheelies näck?
Kom bara ihåg att storleken har betydelse![]()
p.s Undrar vem som verkar vara mest mupp? Du eller trådskaparen? Nej in med lite sprängdeg i laserdämparen o fjutta på bara så har du pimpat hojen lite på samma gång![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gaylord skrev:2351431beror på vart du kör! tack vare mina å dina skattepengar så börjar dom faktiskt att bygga jävligt schyssta vägar, bland annat väldigt fina lands och motorvägar men kommer du lite utanför bebyggelserna så är vägarna inget å leka med, ska man neråt på mc-semester så rekomenderas motorvägen starkt, många lååååååånga sköna rakor så att säga, perfekt för långa wheeliesar, sen e ju hastighetsbegränsningen 130 som ej bör överträdas för dom ungerska poliserna e inte lika vänliga som dom svenska ditona
![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy