Nu vill jag ha MASSA beröm av moralknuttarna!!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Rigge skrev:
Jag fick en civilbil efter mig på E4:an som blinkade lite fint och jag stannade, duktigt va? 176,6 i genomsnittsfart.

Helt rätt att stanna :tummenupp

Tänkt dig att få knacka på hemma hos hennes föräldrar och berätta att du försökt köra i från polisen och sen vurpat och hon dog och du klarade dig. :död
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
K-Man skrev:
Varför inte? Väldigt få polisfordon kan haka på över ett krondike eller genom skogen :D Du antyder ju att du kan köra enduro så vad är problemet?

Hehehe... Jo jag vet! :hihi
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Kreuger skrev:
Du måste nog läsa vad jag skrev en gång till för du verkar ha missat det där med RR hoj!!!?? Tro mig, det är inte som din endurohoj. Jag har kört både cross och enduro innan jag börja köra RR hoj.

Å angående det där med att hantera hojen så är det få som kör sporthoj som kan hantera den som Rigge kan.

Klart det är kul att köra järnet på bana, men tyvärr finns det inte banor överallt och inte är det gratis heller. Det går helt enkelt inte att köra sporthoj lagligt, då kan man lika gärna låta bli, helt meningslöst då. Däremot kan man köra med förstånd och omdöme. Det anser jag att man kan göra fast man håller 200 på E4 mellan gävle och Älvkarleby. Trafikfri motorväg, inge möte, dubbla körfält, bra beläggning, inga svängar.

Du får gärna återkomma med nya synpunkter efter att ha kört en nyare riktig sporthoj några månader så får vi se vad du tycker. :D

Jag måste bara säga att ibland är det rätt kul att vara upprorsmakare! :tummenupp

En liten bekännelse.. Jag skulle vilja ha en plast eller pizzaraket att köra med oxå men samtidigt tyckar jag inte det är värt försäkringspremien.
Jag förstår att det är svårt med hastigheten på maskiner som är byggda för väsentligt mycket mer än 110! Tro mej.. Jag hade en Camaro Z28 med en strokad 350 (383) motor med herrejössesgrejor.
Skulle vara kul att testa en nyare plastraket måste jag säga!
Samtidigt tycker jag nog ändå att det var bra beskut att stanna... :tummenupp

Såg förresten den nya Hiabusan (eller hur det stavas) i helgen.. Fan va snygg!!!!!!
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
ChaosX skrev:
Jag måste bara säga att ibland är det rätt kul att vara upprorsmakare! :tummenupp

En liten bekännelse.. Jag skulle vilja ha en plast eller pizzaraket att köra med oxå men samtidigt tyckar jag inte det är värt försäkringspremien.
Jag förstår att det är svårt med hastigheten på maskiner som är byggda för väsentligt mycket mer än 110! Tro mej.. Jag hade en Camaro Z28 med en strokad 350 (383) motor med herrejössesgrejor.
Skulle vara kul att testa en nyare plastraket måste jag säga!
Samtidigt tycker jag nog ändå att det var bra beskut att stanna... :tummenupp

Såg förresten den nya Hiabusan (eller hur det stavas) i helgen.. Fan va snygg!!!!!!

Klart du också vill åka plastraket! :hihi :yoparty

Om man inte är ute efter att trixa på ett hjul och vill kunna åka snabb sporthoj utan att det är så dyrt med försäkring och så kan jag rekomendera typ en årsmodell 90 FZR1000 eller GXR1100. Går att köpa för 30000 kr på blocket och det finns riktigt välskötta och fina exemplar som är som nya i lacken. Så har man bara trafikförsäkring som man får för ca 3000 kr helår. De flesta av de där hojarna hänger på en R1 riktigt bra på motorväg.
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Kreuger skrev:
Klart du också vill åka plastraket! :hihi :yoparty

Om man inte är ute efter att trixa på ett hjul och vill kunna åka snabb sporthoj utan att det är så dyrt med försäkring och så kan jag rekomendera typ en årsmodell 90 FZR1000 eller GXR1100. Går att köpa för 30000 kr på blocket och det finns riktigt välskötta och fina exemplar som är som nya i lacken. Så har man bara trafikförsäkring som man får för ca 3000 kr helår. De flesta av de där hojarna hänger på en R1 riktigt bra på motorväg.
Planerna ligger dock på en heroinchopper... Du vet en sådan från 70talet med flamtank, kawa 750 motor med 4-1system och en 2m framgaffel! :banana
 

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Karlstad
Hoj
RSV4 Factory
stop

Gasa själv-stick!, med skjuts-stanna!...(gammalt fordonspråk).... nä men du gjorde rätt :tummenupp om du hade skjuts, utsätter man nån annan för getaways så är man hjärndöd :kocko ...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Rigge skrev:
5 månader vart det om nån är intresserad.
Men dra åt helvete... Det var hårt :näsblod

Funderat på att överklaga?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Bingo skrev:
Men dra åt helvete... Det var hårt :näsblod

Funderat på att överklaga?


Jo... tänkte försöka få arbetsgivaren att skriva nåt.

Beställde en sån här nyss!!! :D

wrc.jpg
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Rigge skrev:
5 månader vart det om nån är intresserad.

Men fy fan, de är verkligen helt :kocko på länsstyrelsen. Hoppas du lyckas pressa ner det nån månad!

Ännu större anledning att inte stanna i framtiden alltså....
 

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Ort
Nässjö
Hoj
TL1000R
Säg att man ligger i 140 på en 90 väg och skulle se en polis i spegeln som blinkar in dig för fortkörning.
Du vet att kortet ryker, då är det väl bara att chansa, det är väl inte förrens polisen varit uppe jämnsides med dig som han kan sätta dig för smitning?
Så länge man har honom bakom sig så kan man väl hävda att man inte såg en...vilket (bara) borde ge böter för fortkörning...

Kan detta stämma?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
jinxed skrev:
Säg att man ligger i 140 på en 90 väg och skulle se en polis i spegeln som blinkar in dig för fortkörning.
Du vet att kortet ryker, då är det väl bara att chansa, det är väl inte förrens polisen varit uppe jämnsides med dig som han kan sätta dig för smitning?
Så länge man har honom bakom sig så kan man väl hävda att man inte såg en...vilket (bara) borde ge böter för fortkörning...

Kan detta stämma?
Hur många ska dö innan man kan släppa den attityden? Dra snuten fett är väl ett av de mest diskuterade ämnena...
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
jinxed skrev:
Säg att man ligger i 140 på en 90 väg och skulle se en polis i spegeln som blinkar in dig för fortkörning.
Du vet att kortet ryker, då är det väl bara att chansa, det är väl inte förrens polisen varit uppe jämnsides med dig som han kan sätta dig för smitning?
Så länge man har honom bakom sig så kan man väl hävda att man inte såg en...vilket (bara) borde ge böter för fortkörning...

Kan detta stämma?

Även denna veckan är det inte smitning att köra ifrån polisen.

Smiter gör du om kör ifrån en olycka.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top