Nu vill jag ha MASSA beröm av moralknuttarna!!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jorå det va din gamla och vi hade alla skydd på oss. Tanken var full och det var från Gävle. Jag funderade på det ett tag... MEN, vart skulle ja ta vägen då? Skulle jag svängt av nånstans måste jag rycka upp en bra stor lucka för att han inte skulle sett mig. Då återstår bara att köra ända till Uppsala och det finns faktiskt radio i bilarna så dom kan sätta upp en vägspärr. Micke har inget körkort och det vore ju roligt för honom om Polisen tror att han smitit redan innan han ens kommit ut på vägarna. Skulle jag köra av med hojen så har jag absolut inte råd och betala den. Sen det som verkligen avgjorde, hade jag haft ihjäl henne bakpå så hade det inte vart skoj!

Jag tror nog jag gjorde rätt.
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Rigge skrev:
Jorå det va din gamla och vi hade alla skydd på oss. Tanken var full och det var från Gävle. Jag funderade på det ett tag... MEN, vart skulle ja ta vägen då? Skulle jag svängt av nånstans måste jag rycka upp en bra stor lucka för att han inte skulle sett mig. Då återstår bara att köra ända till Uppsala och det finns faktiskt radio i bilarna så dom kan sätta upp en vägspärr. Micke har inget körkort och det vore ju roligt för honom om Polisen tror att han smitit redan innan han ens kommit ut på vägarna. Skulle jag köra av med hojen så har jag absolut inte råd och betala den. Sen det som verkligen avgjorde, hade jag haft ihjäl henne bakpå så hade det inte vart skoj!

Jag tror nog jag gjorde rätt.

Tror du gjorde rätt faktiskt. Det hade blivit onödigt spännande att försöka köra ifrån en civilbil med skjuts på gamla 9:an och tvivelaktigt fäste på E4.
Du får väl se det från den ljusa sidan, det blir billigt ett tag nu.

Jag lider med dig.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Flåklypa skrev:
Tror du gjorde rätt faktiskt. Det hade blivit onödigt spännande att försöka köra ifrån en civilbil med skjuts på gamla 9:an och tvivelaktigt fäste på E4.
Du får väl se det från den ljusa sidan, det blir billigt ett tag nu.

Jag lider med dig.

Billigt vet jag väl inte, jag måste ju köpa stans mest trimmade moppe!!
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Rigge skrev:
Jorå det va din gamla och vi hade alla skydd på oss. Tanken var full och det var från Gävle. Jag funderade på det ett tag... MEN, vart skulle ja ta vägen då? Skulle jag svängt av nånstans måste jag rycka upp en bra stor lucka för att han inte skulle sett mig. Då återstår bara att köra ända till Uppsala och det finns faktiskt radio i bilarna så dom kan sätta upp en vägspärr. Micke har inget körkort och det vore ju roligt för honom om Polisen tror att han smitit redan innan han ens kommit ut på vägarna. Skulle jag köra av med hojen så har jag absolut inte råd och betala den. Sen det som verkligen avgjorde, hade jag haft ihjäl henne bakpå så hade det inte vart skoj!

Jag tror nog jag gjorde rätt.

Vissa beslut man fattar kan man aldrig göra ogjorda. Jag gissar att du nästan genast ångrade att du inte körde ifrån dom, ju längre tiden går ju mer kommer du att ångra dig.
Sanningen är ju, kan man köra hoj så kan man. Tar man det bara lite lugnt så kommer dom aldrig att ta dig, med skjuts eller inte.
Men OM någon av er skulle skadat sig eller avlidit hade det varit ett än värre beslut att ångra.
Det finns en D-tech Aprilla tillsalu :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Rigge skrev:
Jorå det va din gamla och vi hade alla skydd på oss. Tanken var full och det var från Gävle. Jag funderade på det ett tag... MEN, vart skulle ja ta vägen då? Skulle jag svängt av nånstans måste jag rycka upp en bra stor lucka för att han inte skulle sett mig. Då återstår bara att köra ända till Uppsala och det finns faktiskt radio i bilarna så dom kan sätta upp en vägspärr. Micke har inget körkort och det vore ju roligt för honom om Polisen tror att han smitit redan innan han ens kommit ut på vägarna. Skulle jag köra av med hojen så har jag absolut inte råd och betala den. Sen det som verkligen avgjorde, hade jag haft ihjäl henne bakpå så hade det inte vart skoj!

Jag tror nog jag gjorde rätt.
Jag svor oxå i ett par dagar men visst gjorde du rätt, i vissa lägen ska man inte chansa.
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Helt rätt Rigge att du stannade. Hade varit en annan sak om du suttit själv på hojen. Men med tjejen bak skulle jag aldrig sticka från snuten...igen :hihi
 

Bifogat

  • Älsklingen och jag ;).JPG
    Älsklingen och jag ;).JPG
    14.7 KB · Visningar: 62

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Comi skrev:
<snip>
Sanningen är ju, kan man köra hoj så kan man. Tar man det bara lite lugnt så kommer dom aldrig att ta dig, med skjuts eller inte.
<snip>
Det är en sanning med modifikation. Ingen kör särskilt bra tidigt på våren innan man blivit varm i kläderna. Kalla vägar, grus och potthål som inte fanns där i fjol gör inte saken bättre.

En hel del broms/undanmanöver-träning är inte dumt att börja säsongen med, oavsett om man respektarar lagens långa näsa eller inte.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Rigge skrev:
Jorå det va din gamla och vi hade alla skydd på oss. Tanken var full och det var från Gävle. Jag funderade på det ett tag... MEN, vart skulle ja ta vägen då? Skulle jag svängt av nånstans måste jag rycka upp en bra stor lucka för att han inte skulle sett mig. Då återstår bara att köra ända till Uppsala och det finns faktiskt radio i bilarna så dom kan sätta upp en vägspärr. Micke har inget körkort och det vore ju roligt för honom om Polisen tror att han smitit redan innan han ens kommit ut på vägarna. Skulle jag köra av med hojen så har jag absolut inte råd och betala den. Sen det som verkligen avgjorde, hade jag haft ihjäl henne bakpå så hade det inte vart skoj!

Jag tror nog jag gjorde rätt.

Klart du gjorde rätt å varje gång du tänker att du skulle dragit så kan du tänka på att både du och tjejen och hojen är hela och mår bra och frammåt mitten av sommaren har du kortet tillbaka igen. Har sett filmsnuttar på när de köra eu-moppar med tolvstöd som de leker med, en sån skulle jag skaffa :D Går ju att ha en sån som gör en bit över hundra iaf, men frågan är om det inte är bättre att köra hoj än köra den om du får polisen efter dig igen. Finns ju ingen försäkring som täcker om du krockar med eu-moppen heller.

Klart att Micke kan vara lite tacksam att hans hoj slipper vara så "het" som den blivit om du dragit dem :D

Nu vet jag inte precis var polisen försökte stoppa dig men om du kommit fram till Älvkarleavfarten eller så långt så att motorvägen är slut och det går att göra en U-sväng tillbaka mot Gävle igen så hade det väl vart ett alternativ om du velat haft kortet kvar att låtsas stanna, eventuellt släppa av tjejen och sen dra gärnet mot Gävle igen. Antingen E4 eller vägen som går därifrån mot Skutskär. Finns ju även en avfart mot skutskär efter ca en mil mot Gävle från Älvkarlen.

En annan sak jag undrar över är om du kört om den där bilen tidigare och de hängt på efter det eller om de kommit ikapp dig bara?

Ditt resonemang om möjligheten att köra till Uppsala håller jag dock med om, hade nog blivit lite riskabelt. Däremot att köra in mot Tierp eller varför inte Flygfältet och haka av dem, sen bara parkera å ringa en kompis som får komma å hämta er. Eller köra mot Söderfors och sen mot Valbo eller nåt...

Men det är lätt att sitta å tänka ut olika strategier efteråt, vet hur pulsen går upp när det blinkar därbakom....
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
andersbrink skrev:
Det är bara att dyka upp med moppen, jag har massor av bra slipstift, roterande filar och aluminiumepoxy i garaget. :D

Om moppepuckorna som läser här ser det här så får du väl en lång kö utanför garaget :D
 

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Rigge skrev:
Jag tror nog jag gjorde rätt.
Klart du gjorde. Det är inte ängre någon lek när man har någon där bak - även om den personen anser något annat.
 

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Lider djupt med dig!

Blev av med mitt kk i en månad i höstas. På väg till "på 2 hjul" i tokholm så klockade dom 123 på 90 väg. Körde en 1,8l turbodiesel, så sticka for inte ens genom knoppen... 1800:- i böter och endast en månad efter ett brev från jobbet!

Lycka till med kortet!

PS. Heder åt dig som stannade! DS.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Vilken fantastisk uppoffring du gjorde. För dig själv, oss och hela Sverige och mänskligheten. Jag tycker vi reser oss från våra platser och stämmer in i en gemensam hyllning till "Rigge" som stannade för polisen. Alla tillsammans nu:

"For he´s a jolly good fellow, for he´s jolly good fellow..."

Finns något pris instiftat för en sådan fantastisk person och en så osjälvisk handling?

Leve "Rigge"!!!

:rolleyes: :notme
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Rigge skrev:
Det kommer länsstyrelsen berätta i veckan. Polisen var jävligt trevlig (så trevlig nån som knycker kortet av en kan vara) och sa att jag inte hade kört farligt, bara fort. Dubbelfilig motorväg, glest med trafik och bra väder osv, hoppas dom tänker på det då.

Du kommer att få yttra dig till länsstyrelsen och hävda dina förmildrande omständigheter, självmordstankar, du blir av med jobbet utan bilen, du blir utvisad utan din bil osv. De visar noll hänsyn i den synpunkten. Du kommer att få ett svar typ. Omständigheterna du angivet anses ej som förmildrande.

Deras sätt på juridiskt fikonspråk att säga "fuck you"

Men jag vet i fan om jag hade stuckit om jag haft passagerare.
Aja tough luck...jag blev själv av mitt bilkort för ett halvår sedan. Samma dag som vår utrikesminister blir mördad så står halva poliskåren och jagar fortkörare i de småländska skogarna.

Fina prioriteringar
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Du kommer att få yttra dig till länsstyrelsen och hävda dina förmildrande omständigheter, självmordstankar, du blir av med jobbet utan bilen, du blir utvisad utan din bil osv. De visar noll hänsyn i den synpunkten. Du kommer att få ett svar typ. Omständigheterna du angivet anses ej som förmildrande.

Deras sätt på juridiskt fikonspråk att säga "fuck you"

Men jag vet i fan om jag hade stuckit om jag haft passagerare.
Aja tough luck...jag blev själv av mitt bilkort för ett halvår sedan. Samma dag som vår utrikesminister blir mördad så står halva poliskåren och jagar fortkörare i de småländska skogarna.

Fina prioriteringar
Men vad har det med varandra att göra? :va
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Nyteknik skrev:
Vilken fantastisk uppoffring du gjorde. För dig själv, oss och hela Sverige och mänskligheten. Jag tycker vi reser oss från våra platser och stämmer in i en gemensam hyllning till "Rigge" som stannade för polisen. Alla tillsammans nu:

"For he´s a jolly good fellow, for he´s jolly good fellow..."

Finns något pris instiftat för en sådan fantastisk person och en så osjälvisk handling?

Leve "Rigge"!!!

:rolleyes: :notme

ÄNTLIGEN!!! Det var såna här svar jag ville ha :Bugar
 
Last edited:

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top