Kreuger skrev:
Om du byter hoj till en nyare RR hoj så kanske du får större förståelse för varför man inte håller 110...
ChaosX skrev:
Det finns ju räserbanor? Det är som med min endurohoj ju... Ska man gasa så får det bli på cross eller endurobanan... Men, då måste man ju förstås kunna hantera hojen!
:kocko
Jag tyckte det var koolt av honom att ta straffet som en man!
Du måste nog läsa vad jag skrev en gång till för du verkar ha missat det där med RR hoj!!!?? Tro mig, det är inte som din endurohoj. Jag har kört både cross och enduro innan jag börja köra RR hoj.
Å angående det där med att hantera hojen så är det få som kör sporthoj som kan hantera den som Rigge kan.
Klart det är kul att köra järnet på bana, men tyvärr finns det inte banor överallt och inte är det gratis heller. Det går helt enkelt inte att köra sporthoj lagligt, då kan man lika gärna låta bli, helt meningslöst då. Däremot kan man köra med förstånd och omdöme. Det anser jag att man kan göra fast man håller 200 på E4 mellan gävle och Älvkarleby. Trafikfri motorväg, inge möte, dubbla körfält, bra beläggning, inga svängar.
Du får gärna återkomma med nya synpunkter efter att ha kört en nyare riktig sporthoj några månader så får vi se vad du tycker.