Nu vill jag ha MASSA beröm av moralknuttarna!!

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Kim78 skrev:
Du kommer att få yttra dig till länsstyrelsen och hävda dina förmildrande omständigheter, självmordstankar, du blir av med jobbet utan bilen, du blir utvisad utan din bil osv. De visar noll hänsyn i den synpunkten. Du kommer att få ett svar typ. Omständigheterna du angivet anses ej som förmildrande.

Deras sätt på juridiskt fikonspråk att säga "fuck you"

Jag "fick ner" mitt "straff" från tre-fyra månader till två pga fikonspråk :tummenupp
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
VaLLe skrev:
Vad hände med dig Toca....vad för sorts straff :lol


straffet för mig va ju att bli av m kortet men straffet i lagens mening fick jag förra torsdagen,, 2800 eller ngt sånt. I den summan va lite blinkers osv inräknad åsså :D
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
toca1 skrev:
straffet för mig va ju att bli av m kortet men straffet i lagens mening fick jag förra torsdagen,, 2800 eller ngt sånt. I den summan va lite blinkers osv inräknad åsså :D

Va, kommer böterna så sent?? Med mitt flyt får jag väl fotboja och sämmhällstjänst på PRO´s gynekologsavdelning och kortet tillbaka 2008 :D
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Skrev du på pappren på plats så kommer böterna rätt fort, tror det var ca en månad för mig. Du får nog räkna med ca 2000 kr. Du får ett bötesföreläggande av åklagaren. Länsstyrelsens slutgiltiga beslut kommer antagligen att dröja till efter att deras preliminära beslut på 3 eller 4 månader har gått ut. Gjorde det iaf för mig. Den där jävla myndighetens byråkratspråka hade jag svårt för.

Den där möjligheten att skriva nåt för att få ner tiden kan du skita i om du inte har en arbetsgivare som kan ringa och skriva åt dig. Allt du skriver själv skiter de fullständigt i enligt min erfarenhet.
 

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
toca1 skrev:
straffet för mig va ju att bli av m kortet men straffet i lagens mening fick jag förra torsdagen,, 2800 eller ngt sånt. I den summan va lite blinkers osv inräknad åsså :D

Ahh jag trodde det var mitt fel :hihi
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Kreuger skrev:
Den där möjligheten att skriva nåt för att få ner tiden kan du skita i om du inte har en arbetsgivare som kan ringa och skriva åt dig. Allt du skriver själv skiter de fullständigt i enligt min erfarenhet.

Amen...men det hjälpte dessvärre inte ens att jag fick ett påskrivet intyg från min arbetsgivare att jag MÅSTE ha bil i tjänsten (sportjournalist) Blev ändå fyra månader och 7000 i böter :huvet

Det här rörde sig om bil, omkörning på olämpligt ställe (civil polisbil) i olämplig fart -02 :hihi

F-n ta Övikspolisen... :finger
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Varför är det så mycket snack om att sticka? Det är ju bara 110 på motorvägarna! Kör man för fort så år man väl ta det? :confused: :confused:
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
ChaosX skrev:
Varför är det så mycket snack om att sticka? Det är ju bara 110 på motorvägarna! Kör man för fort så år man väl ta det? :confused: :confused:

Om du byter hoj till en nyare RR hoj så kanske du får större förståelse för varför man inte håller 110... :kocko :7peta :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kreuger skrev:
Den där möjligheten att skriva nåt för att få ner tiden kan du skita i om du inte har en arbetsgivare som kan ringa och skriva åt dig. Allt du skriver själv skiter de fullständigt i enligt min erfarenhet.
Inte ens det brukar hjälpa, jag fick 4 månader av 4 möjliga trots intyg ifrån bossen.

Men du ska givetvis försöka med allt för att få ner spärrtiden Rigge.
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Kreuger skrev:
Om du byter hoj till en nyare RR hoj så kanske du får större förståelse för varför man inte håller 110... :kocko :7peta :D
Det finns ju räserbanor? Det är som med min endurohoj ju... Ska man gasa så får det bli på cross eller endurobanan... Men, då måste man ju förstås kunna hantera hojen! :tungan :kocko
Jag tyckte det var koolt av honom att ta straffet som en man! :tummenupp
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
ChaosX skrev:
Det finns ju räserbanor? Det är som med min endurohoj ju... Ska man gasa så får det bli på cross eller endurobanan... Men, då måste man ju förstås kunna hantera hojen! :tungan :kocko
Jag tyckte det var koolt av honom att ta straffet som en man! :tummenupp

Förresten, jag har oxå vart av med kortet för fortkörning med bil.. Det var det dummaste jag gjort... Och, det var 10 år sedan...
 

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
PakisTan
Hoj
En snabb jävel
ChaosX skrev:
Det finns ju räserbanor? Det är som med min endurohoj ju... Ska man gasa så får det bli på cross eller endurobanan... Men, då måste man ju förstås kunna hantera hojen! :tungan :kocko
Jag tyckte det var koolt av honom att ta straffet som en man! :tummenupp

Men .. . Shit ... är du född i ett.... :arsele ??

:tomten
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Rally_KAlle skrev:
Men .. . Shit ... är du född i ett.... :arsele ??

:tomten
:D :D
Ärligt talat... Jag struntar i om folk blir av med sina kort... Det angår inte mej det minsta... Det är inte polisens fel att dom mister sitt kk...

Skulle jag bli av med mitt för en wheelie eller nåt... Ok... mitt fel, ingen annans... :tungan Men jag skulle inte försöka sticka, inte med min hoj iaf! :)
 
Last edited:

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Rigge skrev:
Å exakt VAD betyder det?? Det suger svårt och hade jag haft lite försprång så glöm att jag hade stannat.

Vad det betyder? Gör man fel så får man väl ta sitt straff? Värre än så är det inte. Jag menar, dom avrättar en inte för en fortkörning ju! :tungan
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kreuger skrev:
Om du byter hoj till en nyare RR hoj så kanske du får större förståelse för varför man inte håller 110...
ChaosX skrev:
Det finns ju räserbanor? Det är som med min endurohoj ju... Ska man gasa så får det bli på cross eller endurobanan... Men, då måste man ju förstås kunna hantera hojen! :tungan :kocko
Jag tyckte det var koolt av honom att ta straffet som en man! :tummenupp

Du måste nog läsa vad jag skrev en gång till för du verkar ha missat det där med RR hoj!!!?? Tro mig, det är inte som din endurohoj. Jag har kört både cross och enduro innan jag börja köra RR hoj.

Å angående det där med att hantera hojen så är det få som kör sporthoj som kan hantera den som Rigge kan.

Klart det är kul att köra järnet på bana, men tyvärr finns det inte banor överallt och inte är det gratis heller. Det går helt enkelt inte att köra sporthoj lagligt, då kan man lika gärna låta bli, helt meningslöst då. Däremot kan man köra med förstånd och omdöme. Det anser jag att man kan göra fast man håller 200 på E4 mellan gävle och Älvkarleby. Trafikfri motorväg, inge möte, dubbla körfält, bra beläggning, inga svängar.

Du får gärna återkomma med nya synpunkter efter att ha kört en nyare riktig sporthoj några månader så får vi se vad du tycker. :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
hajen5 skrev:
Vet att Polisen bl a har några Saabar med plomberade "testmotorer" som förmodligen kan överaska den knutte som försöker köra i från dem på glest trafikerad motorväg.
Kör ifrån snutte blåtutte gör man lättast på typ 70-väg där MC'n har så mycket lättare att köra om bilar. GPX räcker gott och väl så länge man har soppa så det räcker. En kamrat körde ifrån en civil polisbil med en Audi A4 1,8T på sån väg.
ChaosX skrev:
Skulle jag bli av med mitt för en wheelie eller nåt... Ok... mitt fel, ingen annans... :tungan Men jag skulle inte försöka sticka, inte med min hoj iaf! :)
Varför inte? Väldigt få polisfordon kan haka på över ett krondike eller genom skogen :D Du antyder ju att du kan köra enduro så vad är problemet?
GSXR1100R skrev:
Inte ens det brukar hjälpa, jag fick 4 månader av 4 möjliga trots intyg ifrån bossen.
Farsan halverade sin indragettid på det sättet.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top