Nurburgring med Motorrad 1-2 september!

Hur länge stannar du i Nurburgring?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
när vi var där i juli var det inga problem för mig med mitt leo vice titan (Honda cbr1000rr . däremot fick polaren köra med plugg i sitt leo vince på Rsv4:an .. så ta med db killer
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ni som varit där, är det någon fördel att ta med soppadunk när vi ända har en bil vi kan fylla med grejor?
Eller ligger det en mack vid starten typ?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Ni som varit där, är det någon fördel att ta med soppadunk när vi ända har en bil vi kan fylla med grejor?
Eller ligger det en mack vid starten typ?
Ligger en mack nere i byn vid den påfarten, eller så tankar man på en mack som ligger nära stora påfarten. (Döttinger höhe) syns imorrn! regnkläder på....:arsele
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jodå! Ser på väderkartan att jag har 33 mil till färjan i regn. Fast vad gör väl det. Det är ju kul att få skita ner sin nyvaxade hoj! :brinnerup

Hmm, då ska vi se...där e termosen och där e mina favorit-cd skivor.... Hoj o allt annat e lastat... Ja, då va det klart då, bara att hoppa in i bussen o åka!:D

Allvarligt talat, vi åker från Stockholm vid 10.00 tiden mot Göteborg. Skriv ut kontaktlistan o ring om någon av er får problem på vägen.

Det här ska bli så grymt kul!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Bara för att undvika kostsamma misstag: I informationen som Motorrad skickade ut, är vi "Ring mild" med registrering på Dorint till klockan 17?
 

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala/Almunge
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Hemma igen efter härliga dagar på Ringen, jag vill tacka alla som var med för trevligt sällskap och idel glada miner.

Det är er prestigelöshet och hjälpsamhet som gör allt för behållningen av en sådan här resa. Fortsätt så och till nästa gång:

Det finns inga sanningar, bara verktyg som bör provas och bedömmas.
Kör mjukt:tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hoppas alla kom hem säkert och jag håller med föregående talare! Jag har redan skickat mail till Gerry och bett honom sätta mig på listan för nästa år.
 

sanna_h

Medlem
Gick med
7 Jan 2009
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-S1000F
Jag kom också hem tidigare idag, helskinnad och alldeles omtumlad av alla intryck. Ringen var alldeles fantastisk och samtidigt helt galen. Då jag anmälde mig till resan var det mest för att "en gång i livet måste man ju...", men nu kan jag ju inte riktigt släppa tanken på hur mycket bättre det skulle kunna gå nästa gång med lite mera träning.

Tack alla kanontrevliga reskamrater för hjälp med allt från vägbeskrivningar till kedjesmörj!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kanonkul! Vilken bergodalbana de har byggt därnere! :banana

Tackar alla kurskompisar och gänget från Motorrad för jättetrevliga dagar därnere och hoppas vi ses framöver för mer roliga äventyr på hojarna!

Peter
 

ande.pete@tele2

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Kode
Hoj
Aprilia Falco -00
Vill också passa på att tacka alla er nya kamrater. Kanondagar där tom vädret var med oss. Det värsta är ju att suget att återkomma till det gröna helvetet blir olidligt i vinter...

Ha det bra, så ses vi kanske på vägarna eller banorna framöver!!

Anders P
 

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Tack allihop för en kanon-resa!

Får man hoppas på att vi ses nästa år?

Btw.
Brände hem 116 mil i ett svep.(Totally relaxed butt) De sista två timmarna var riktigt fina. Det regnade inte alls. Det var inte mörkt och Multistradan har ett fantastiskt bra lyse (Novemberkåsan nästa?) / (Die underlippe was fladdering down.)

...Färjan vid Kiel och en kall öl känns kanske som ett bättre alternativ nästa gång.:)

Vi ses!

/Frasse
 

Danne 08

Rastlös
Gick med
22 Jan 2005
Ort
småland
Hoj
R1 -08
Väntar med spänning på bilder/filmer från detta äventyr :tummenupp
Är en dröm att någon gång köra på den banan.
Hoppas alla höll sig på hjulen och kom hem helskinnade.

/Danne
 

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Hemma nu, det blev 422mil ToR, ont i rumpan(försökte med release your butt) från den kände Prof. Bensinvärmaren.
Jag vann tävlingen "Den onödigaste prylen som var med på resan" Jag har släpat på en galge till skinnstället ned och hem, nu vet jag att Tyskarna har klädgalgar. Jag hoppas att Frank får köpt en ny karta över Norra Tyskland, den blåste ju bort på Autobahn.
Hur tänkte du då? En god kommentar från en Deltagare efter han kört om Ambulansen med blåljusen blinkande på ringen. " Jag var i racing mode".
Hade gott vi syns när vi syns. Nu börjar Älgjakten, för mig

//Folke
 

Bifogat

  • DSCF3190.JPG
    DSCF3190.JPG
    112.3 KB · Visningar: 68
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ringen är en drog. Bäst att undvika den om man inte vill bli beroende. Vore roligt att få lite mer kommentarer runt kursen, upplägget och vilka väderförhållanden ni hade. Hoppas ni alla kom därifrån oskadda. Det kallas inte det gröna helvetet utan anledning.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top