Nutidens "jorden är platt" fakta?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
KaliZ skrev:
2616302 I framtiden kommer folk att skratta när de får höra att man en gång för lääänge länge sedan endast behövde starta tv:n för att se ett tv-program.

Nu måste man fibbla med tv+boxer+förstärkare m.m.. o mera skit lär det bli! :huvet

//KaliZ

Närå, jag startar bara TV'n, den har inbyggda högtalare serrö...
(och parabolmottagarjäveln törs man inte stänga av för då kodar dom jävlarna om så kortet inte fungerar längre)

Och här sänder dom fortfarande analogt, på sexmetersbandet desuutom :huvet :mad: , men det slutar dom med när det blir digitalt :yoparty :tummenupp
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
MDM skrev:
2616540 Jag tror inte på att vi landat på månen... So shoot me...


Det är inte jag heller helt övertygad om. Var inte japanerna på gång med någonting för ett par år sedan som skulle fotografera månen så man skulle få se om där verkligen stod en amerikansk flagga och månbil?
Har inte hört hur det blivit (dom kanske fick ett allvarligt samtal av Bush) men det skulle vara mycket intressant att få veta.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Bodoe skrev:
2612876 Håller med. Men det man kommer skratta åt är väl tron på "det övermänskliga" i synnerhet.

Vet inte om man redan idag ska skratta eller gråta åt det som kyrkan, för enbart några hundra år sedan, gjorde med genier som hade revolutionerande idéer inom vetenskapen. Kyrkan bannlös dessa personer, dömde de för kätteri, hängde dem och brände de på bål. Fanns säkert människor som höll sina teorier om jordens form för sig själva just pga att slippa bli hängda.

Det lär inte dröja många decennium innan man kommer skratta (eller gråta) åt kyrkans ståndpunkt om preventivmedel, kanske främst förra påvens ståndpunkt. I dagens läge är religion till för vilsna personer som inte tror på slumpen.

Ett rostad mariaikonformat bröd med marmelad någon?



Intressant är dock att det är en försvinnande liten del av jordens befolkning som är oreligös, dvs inte tror på en högre makt. För de flesta i sverige (norden med förmodligen) är religon sagor och vidskepelse från det förgångna, men så är det inte i resten av världen.
Ganska skrämmande tycker jag...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.
Nu finns det däremot bevis på att jorden är rund, men jag tror inte på dom.

Jorden är nog ändå i själva verket platt.


Iom att de som är pålästa hävdar att både ljus, tid och rum är krökta i rymden så ter det sig ju inte orimligt att tro att du egentligen har rätt. Bara för att det SER runt ut, så betyder ju inte det att det ÄR så.

och att man kommer runt på andra sidan kan ju väldigt enkelt förstås vara ett maskhål som fastnat nånstans där i stilla oceanen, som egentligen (såklart) är 2 olika, betydligt mindre hav. Men som upplevs som stora eftersom man måste passera båda för att ta sig genom maskhålet och komma tillbaka på andra sidan vår egentligen platta jord.

Makes sense!

---------------

Ska nog lägga mig nu...
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Att higgs partikel är svaret på varför partiklar har massa. Tror inte att lekstugan i Cern kommer att kunna ge svaret.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tror att framtidsmänniskorna kommer skratta åt vår medicin. Att vi över huvud taget ids pyssla med något som simpelt som penicillin, idag, 2012 liksom...:va :D Nädu, när botemedlet mot aids, cancer och alla andra hemska sjukdomar är "vardag" för mänskligehetn så kommer de nog förundras över hur vi ens överlevde såhär långt med vår primitiva kunskap om medicin.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top