Ny bankörning på Anderstorp!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kul dag med grymt väder. :tummenupp Tråkigt att det först blir avbrutet för att folk inte har så bra koll på sina hojar och sen att så pass många kikade ut i bollhavet.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Kanonsköj:yoparty ... eftermiddagen speciellt:tummenupp ... den var la nästan incidentfri:confused:

Mindre Sommartorpet och mer Anderstorpet 2008:yoparty

\m/

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Vem var lillkillen som körde 125räzer? Jävlar vad en sådan går när bantamvikt sitter i sadeln :crash

Last edited:

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -07
Varför jag kör hoj!

Öjersjö (partille) Idag 05.00, klockan ringer.......grus i ögonen, frukost, fixa fika, ut till bilen, lite kallt, dimmigt, höst i luften, haka på kärran, titta till guldklimpen, äntligen testa stålomspunna o wave, kanske biter bättre, bromsa en millisekund senare, snabbare in i kurvan, Borås dimmigt värre, Smhi spådde regn under dagen, hade varit bra om nya framfälgen kommit och fått på ett extra sätt med regndäck, fan Pilot Power håller i alla väder, kör på det jag har, Gislaved solen bryter igenom, klarblå himmel, Anderstorp, folkabussar....folk sover, husvagnar....folk sover, långtradare......folk sover, sakta vaknar depån till liv, alla varianter av kubik lastas av bord tas fram tält ställs upp långtradare glider in hojarna putsas med, mekas med, pratas med.....allt för att de skall hjälpa oss vråla igenom kurvorna, rakorna, köper begagnade skurna slicks av "Greven", första passet - tredje gången på toaletten, nervös som alltid inför stunden, avklarat, ringrostig, sätter mig på solstolen, kaffe o bulle, solen glider upp en bit över horisonten allt är i full gång...........underbart, snabbyte med hälp av Grevens assistent, av med Piloterna på med Pirrelierna, funkar, tar kurvorna som en skridskoåkare med nyslipade skär, jasså är det så här det känns, småpratar med "kollektivet", detta "kollektiv" som alltid är lika hjälpsamt om man behöver assistans, dagen går mot sitt slut, suck men ändå skönt, slut i kroppen, lastar in verktyg, värmare, depåstöd, solstol, hakar på kärran, lastar på hojen, kör makliga 100 hem igen, Borås regn, Öjersjö regn, lastar av allt, duschar, äter............................o längtar redan till Mantorp!

Mr.kekke

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2004
Hoj
CBR1000RR
Vem var lillkillen som körde 125räzer? Jävlar vad en sådan går när bantamvikt sitter i sadeln :crash

Det va en kis som BARA va 12 bast !! Han :yoparty grymt.....
Jag tycker att han ska få en 600 i händerna nästa gång...
Måste åxå tacka alla åkare och arrangörer för en jävligt grym dag hoppas det blir fler sånna :tummenupp

Kanonsköj:yoparty ... eftermiddagen speciellt:tummenupp ... den var la nästan incidentfri:confused:

Mindre Sommartorpet och mer Anderstorpet 2008:yoparty

\m/

Eftermiddagen :yoparty :yoparty Riktigt kul med grabbar som håller stålet mer sånt....:tummenupp

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja tack ska ni ha! Det blev ju en kanondag det där :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det var kul dom 2 sista passen med lite mindre folk. Då hade iaf jag kul o kunde leka loss lite :)

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Ja tack ska ni ha! Det blev ju en kanondag det där :)

varsågod,och kul att du tog med den där tyska ratbiken oxå,allt varit svag för ren aluminium i lätt skal toppat i råsa:tummenupp
grymt bra dag,nästa ggr får de som ska vurpa köra i sista passet,deal???

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Ja, riktigt skoj var det! Anderstorp tog min oskuld igår o FAN vad gott det var. Hookad efter endast en banträning. Sinnes.
Körde i gatgrupp långsam det var ju tur att det var långsamt folk som körde där så man inte kände sig kass... :rolleyes:
Haha, aja. Tänkte även hälsa till våra ducce-grannar från sthlm, stod bredvid oss (Ikaros lastbilen).

Hoppas vi ses fler gånger!

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
Ja, riktigt skoj var det! Anderstorp tog min oskuld igår o FAN vad gott det var. Hookad efter endast en banträning. Sinnes.
Körde i gatgrupp långsam det var ju tur att det var långsamt folk som körde där så man inte kände sig kass... :rolleyes:
Haha, aja. Tänkte även hälsa till våra ducce-grannar från sthlm, stod bredvid oss (Ikaros lastbilen).

Hoppas vi ses fler gånger!

Hej hopp "grannar", Hoppas er res hem gick bra. :)
Kör fösiktigt.... ses nog

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Efter att folk kraschat av sig de första passen blev det riktigt bra resten av dan. Grymt väder också, det har ni råddat bra!:tummenupp

Fixa många datum nästa år. Jag kommer!:)

Efterlyser bilder såklart oxå! Det stod ju folk med västar och fotade både i depåkurvan och södra. Nån som vet vilka de var?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag såg en 1098s med kamera i snabb gatgrupp - väntar på filmer ;)

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
avåkningar

Bara lite nyfiken...
Är det någon som vet hur många avåkningar det blev igår? :va
Känndes som om det var rätt många,:gnissla

Hoppas verkligen att det inte var någon som blev allvarligt skadad.
Hopas det gick bra för alla er som åkte av. :tummenupp

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
Jag donerade mitt nyckelben i utgången på start och mål, den kallas numera Kalmarkurvan eftersom vi nu är fyra stycken från Kalmar som highsidat där.
Kanonbra service på Värnamo sjukhus! Dock kan jag tala om att det gör överjävligt mycket ondare dagen efter :gnissla Hoppas bli fit for fight till finalen i NEC. Hann sätta PB innan highsidern :yoparty
Bara lite nyfiken...
Är det någon som vet hur många avåkningar det blev igår? :va
Känndes som om det var rätt många,:gnissla

Hoppas verkligen att det inte var någon som blev allvarligt skadad.
Hopas det gick bra för alla er som åkte av. :tummenupp

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Får tacka arrangörerna för en kul dag på banan! Hade nästan ställt in mig på ösregn, á la dagen före, men icke då! :tummenupp

Tyckte dock det var lite si och så med efterlevnad av de enkla men nödvändiga regler som ni arrangörer gick igenom på förarmötet. Fast jag antar att det har med nervositet att göra (nervös = hör inte allt)! Såg väl också en och annan licensierad förare som på eftermiddagen när snabb gatgrupp och licens åkte ut tillsammans som behöver träna på säkra omkörningar! Den här gången gick det ju bra som tur var! :va

Åkte hem med ett smil på läpparna, det var 10 år sedan sist på "mossen" och måste tacka Marcus som vägledde mig några varv så jag så sakterliga började hitta runt igen! :tummenupp När är nästa körning på A-torp, hade glömt att den var SÅ rolig! :D

Mvh!
// Niklas

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Såg väl också en och annan licensierad förare som på eftermiddagen när snabb gatgrupp och licens åkte ut tillsammans som behöver träna på säkra omkörningar! Den här gången gick det ju bra som tur var! :va

blandades snabb och licens? visste inte om det. eller jag hade väl mina aningar att det var konstiga blandningar. var enorma skillnader mellan förarna. inte konstigt det var lite mycket regplåtar där ute de sista 2 passen jag körde... eller ja överhuvudtaget. benämningen "licensgrupp" stämmer nog inte riktigt överens för gårddagens körning.

Men jag hade iaf kul o jag hoppas jag inte var för het i någon omkörning. Jag vet några blev lite tajta, men det jag försökte fint säga förlåt med att vifta med handen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln