Ny bankörning på Anderstorp!

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Är det "gatfolk" i licensgruppen tycker jag att dom får acceptera att omkörningarna är lite tuffare, likväl som licensfolk får köra om med mer marginal om dom kör i gatgrupper..
Så tycker iaf jag...
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Står det 'igel' på ditt skinnställ?

japp,igel det är jag det.det är så jävla dyrt och heta ett efternamn med 10 bokstäver:D


tror det blev missförstånd i ena passet på eftermiddagen,licens bröt för vurpa på rödflagg och många liksom jag själv trodde de fortsatte detta pass då vi stod framme vid flaggan,samtidigt åkte snabb grupp ut och det blev väl inte riktigt bra.
körde 3 varv och såg riktigt många farliga situationer bara på de varven.folk som låg längst in och bara bytte till längst ut utan anledning.en som fick i friläge efter rakan och stannade och släppte fram folk mitt i kurvan.
att vi licensare körde om tufft kan nog förklaras med att i licens är 10 cm en vanlig uppfattning som stor marginal,så när en meter lucka lämnas så uppfattas den olika.men visst fan hajar man till ibland när nån tusing klämmer sig förbi på rakan för att nita stenhårt precis framför en när man själv hade tänkt bromsa 100 meter senare,att de sedan blir uppläxade i karusellen är ju en klen tröst när rakan blir likadan igen:tummenupp
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
blandades snabb och licens? visste inte om det. eller jag hade väl mina aningar att det var konstiga blandningar. var enorma skillnader mellan förarna. inte konstigt det var lite mycket regplåtar där ute de sista 2 passen jag körde... eller ja överhuvudtaget. benämningen "licensgrupp" stämmer nog inte riktigt överens för gårddagens körning.

Men jag hade iaf kul o jag hoppas jag inte var för het i någon omkörning. Jag vet några blev lite tajta, men det jag försökte fint säga förlåt med att vifta med handen.

Ett av passen sent på dagen var det som nån skrev ca 5 förare från en gatgrupp som smet ut när vi släppte på licensgruppen efter en avflaggning. Vi valde att låta det fortsätta de sista minuterna för att inte förstöra hela det passet. Ska inte upprepas. De som körde i licensgruppen hade licens, det var dock några som körde med reggad hoj i den gruppen.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
De som körde i licensgruppen hade licens, det var dock några som körde med reggad hoj i den gruppen.

Svårt att justera under passens gång, men några utav de som körde i licensgruppen borde fundera lite till nästa gång. Det gick så pass långsamt att de skulle passa bättre in bland de långsamma i långsam grupp.
 

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati
Ja, riktigt skoj var det! Anderstorp tog min oskuld igår o FAN vad gott det var. Hookad efter endast en banträning. Sinnes.
Körde i gatgrupp långsam det var ju tur att det var långsamt folk som körde där så man inte kände sig kass... :rolleyes:
Haha, aja. Tänkte även hälsa till våra ducce-grannar från sthlm, stod bredvid oss (Ikaros lastbilen).

Hoppas vi ses fler gånger!


Hej hej, gillade skarp eran lilla racebuss. Varför inte fylla den med hojar i Mars å dra till sydeuropa för lite försäsongsträning:D
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Efter att folk kraschat av sig de första passen blev det riktigt bra resten av dan. Grymt väder också, det har ni råddat bra!:tummenupp

Fixa många datum nästa år. Jag kommer!:)

Efterlyser bilder såklart oxå! Det stod ju folk med västar och fotade både i depåkurvan och södra. Nån som vet vilka de var?


Min sambo fotade rätt mycket, hur såg du ut? har mest i snabb och licens
 

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Min sambo fotade rätt mycket, hur såg du ut? har mest i snabb och licens

Inga bilder på mig? körde snabb körde blå vit k5 med krachkåpor fram... svart/grå berik ställ och blå shoei X-SPIRIT Kiyonari hjälm?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
blandades snabb och licens? visste inte om det. eller jag hade väl mina aningar att det var konstiga blandningar. var enorma skillnader mellan förarna. inte konstigt det var lite mycket regplåtar där ute de sista 2 passen jag körde... eller ja överhuvudtaget. benämningen "licensgrupp" stämmer nog inte riktigt överens för gårddagens körning.

Men jag hade iaf kul o jag hoppas jag inte var för het i någon omkörning. Jag vet några blev lite tajta, men det jag försökte fint säga förlåt med att vifta med handen.

Jupp, om jag minns rätt skedde blandningen i näst-sista passet för snabb gatgrupp. Licensgruppen hade haft lite strul (vet inte varför ni stod i depå när snabb gatgrupp skulle ut). När sedan utsläppet skedde rullade båda grupperna ut.

Den jag tänker på i mitt inlägg känner nog igen sig om jag beskriver situationen (behöver inte hänga ut någon det räcker att han/hon själv vet).

5st. förare på rad (ca. 1 hojlängd mellan varje) är i slutet av karusellen (1:a föraren i ledet har passerat apex vid depåkurvan) när nämnda förare, efter en snabb och korrekt omkörning på yttern av förare nr. 6 i ledet, dvs. jag, som precis just på halv-yttern (ha, låter som fotboll) precis passerat förare nr. 7 (hänger ni med :D ). Nämna licensåkare klipper sedan alla förare utom den första och trycker sig in på plats nr. 2 detta under tiden både förare nr. 2 (i originalordningen) OCH förare nr. 3 redan har påbörjat kurvan dvs. styrt in.

Hade det varit race = OK. Hade det varit licensgruppen hade det varit...låt oss säga onödigt (få förare hade gillat manövern under träning).

Nåväl, allt gick bra och om föraren läser och känner sig träffad räcker det om han/hon öppet försöker reflektera över valet av hur omkörningen av de sista föraren i karusellen ev. påverkade de som blev omkörda (speciellt de som fick byta spår)!

Mvh!
// Niklas

Ett av passen sent på dagen var det som nån skrev ca 5 förare från en gatgrupp som smet ut när vi släppte på licensgruppen efter en avflaggning. Vi valde att låta det fortsätta de sista minuterna för att inte förstöra hela det passet. Ska inte upprepas. De som körde i licensgruppen hade licens, det var dock några som körde med reggad hoj i den gruppen.

OK, kan hända att jag missuppfattade situationen. Men vi i snabb gatgrupp som stod samlade längre bak i depån var mellan 15-20st. hojar som rullade ut tillsammans. Jag stod i mitten av denna samling! Hade vi blívit stoppade hade nog ingen av oss rullat ut. Eftersom licensgruppen kört rätt länge, jag tog inte tiden, innan stopet och sammlingen idepån så började vi i snabb gatgrupp samlas. Efter att ha stått där ca. 5 minuter släppes det på. Eftersom de första 5-10 hojarna i snabb gatgrupp inte blev stoppade antog jag att det var körtid för snabb gatgrupp men att licensförarna fick köra sina sista minutrar samtidigt (no probs).

Nåväl, allt gick ju, som sagt var bra, så no hard feelings!

Väl möt nästa tillfälle på "mossen"!

Mvh!
// Niklas

Är det "gatfolk" i licensgruppen tycker jag att dom får acceptera att omkörningarna är lite tuffare, likväl som licensfolk får köra om med mer marginal om dom kör i gatgrupper..
Så tycker iaf jag...


Läs min korta beskrivning (i inlägg ovanför detta) så förstår du kanske varför jag reagerade! Inte ens när jag tävlade, sent 80-tal/tidigt 90-tal, var den typen av omkörningar speciellt omtyckta under träning! Race = HELT annat!

Mvh!
// Niklas

att vi licensare körde om tufft kan nog förklaras med att i licens är 10 cm en vanlig uppfattning som stor marginal,så när en meter lucka lämnas så uppfattas den olika.

Näpp, inte denna typen av omkörning på en TRÄNING! Fyller liksom inget syfte mer än att den som kör om kanske tycker det är skitkul ELLER om man är två/tre förare som under träning håller på att latja/"tävla" med varandra men då är alla med på noterna.

Träning är väl just till för att träna om man skall träna på omkörningar just i den situationen/platsen där det nu skedde må vara hänt. Men varför då inte varsko alla man har tänkt ha som träningspartners?


att de sedan blir uppläxade i karusellen är ju en klen tröst när rakan blir likadan igen:tummenupp

Japp jag blev "uppläxad" i karusellen...vem bryr sig...finns ALLTID de som är snabbare äm mig/dig/den som körde om mig. Jobbigt om man har som målsättning att bli snabbast i världen och tävlar i Sverige. Liksom fel land att bo i för att ens få chansen hur duktig/rik man än är, sorry! :pannkyss

Som sagt var, jag har inga problem med att bli omkörd ÄVEN med relativt små marginaler (har viss vana även om det var länge sedan) men träning är träning och tävling är något helt annorlunda!

Nog om detta, nu tror jag jag har förklarat hur/varför och dessutom svarat alla inlägg som tagit upp detta!

See U! :tummenupp

Va fan, jag HAR svarat SEPARAT på alla inlägg och ändå hamnar alla svaren i ETT och samma! :va

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hej hej, gillade skarp eran lilla racebuss. Varför inte fylla den med hojar i Mars å dra till sydeuropa för lite försäsongsträning:D

Tjenare Micke, inte mig emot. Men du bör nog fråga tösen som äger den :tungan , Erika. Hon hade säkert inte missat ett sådant tillfälle då hon faktiskt brukar åka hoj lite varsants i europa, åtminstone i norra delen.

Är du verkligen intresserad av detta kan jag ju höra med henne!
 

Tobbe (R1)

Medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Emmaboda
Hoj
Såld
Inga bilder på mig? körde snabb körde blå vit k5 med krachkåpor fram... svart/grå berik ställ och blå shoei X-SPIRIT Kiyonari hjälm?

Här är lite bilder från de sista passen.
 

Bifogat

  • DSC_0212.jpg
    DSC_0212.jpg
    137.3 KB · Visningar: 32
  • DSC_0230.jpg
    DSC_0230.jpg
    137.1 KB · Visningar: 37
  • DSC_0229.jpg
    DSC_0229.jpg
    137.9 KB · Visningar: 34
  • DSC_0231.jpg
    DSC_0231.jpg
    137.1 KB · Visningar: 34
  • DSC_0232.jpg
    DSC_0232.jpg
    138.1 KB · Visningar: 30
  • DSC_0154.jpg
    DSC_0154.jpg
    138.3 KB · Visningar: 43

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Startat en tråd under bilder-forumet. Är det någon som har en bild på en schackrutig R6 -03:a så lägg gärna upp=)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
menade inte så att jag försvarade tuffa omkörningar,försöker själv vara jättesnäll vid omkörningar men det finns de som tycker att de lämnar mycket marginal jämfört med race men det uppfattas ju olika hos andra.
men håller man bara sitt spår så brukar de funka bra när folk klipper om i dubbla has:tummenupp tigheten
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top