Ny bankörning på Anderstorp!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Någon som vill ta min plats? Finns plats i bil från stockholm med polaren, är bokad i licensgruppen.
Min axel är för paj efter vurpan i torsdags :(

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Jag behöver däck!! Men jag har 180 55 17 bak så är det nån som vill sälja så ta med. jag behöver även framdäck 120 70 17. Å är det nån som kan byta på plats så betalar jag gärna, behöver byta mitt bakdäck men har inte hunnit. Annars får man väl träna på att sladda:)

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
.

jag tar med grejer för däck krängning åxå skall se om jag kar nåra 180 däck åxå.mvh tobbe

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hej alla och tack för en kanondag! Ni höll er på hjulen ovanligt bra :)

Ni som stod och fotade lite här och var får väldigt gärna lägga upp bilderna nånstans på nätet. Av speciellt intresse är bilder på när jag skjutsar runt Sussie och Oscar på en blå gixxer1000. Är så fenomenalt nöjd med knäskrap med skjuts ;)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX

Ni som stod och fotade lite här och var får väldigt gärna lägga upp bilderna nånstans på nätet. Av speciellt intresse är bilder på när jag skjutsar runt Sussie och Oscar på en blå gixxer1000. Är så fenomenalt nöjd med knäskrap med skjuts ;)

Ja det var störtkul! Glöm inte att det även var knogskrap med tillhörande posergnistregn!:tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jo, det var kul! Man kommer väl att somna ovaggad ikväll iallfall, det verkar klart.

Litet minus för maten, åttio spänn för fyra köttbullar, levererade eller inte, är sådär... Det blir nog hamburgare i byn nästa månad.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
:D Är så fenomenalt nöjd med knäskrap med skjuts ;)

Jag är så nojd med att ha kört om dig :yoparty :yoparty

Jo, det var kul! Man kommer väl att somna ovaggad ikväll iallfall, det verkar klart.

Litet minus för maten, åttio spänn för fyra köttbullar, levererade eller inte, är sådär... Det blir nog hamburgare i byn nästa månad.

Den sämst arrangerade dagen av Het jag varit på. Jag tycker ni har varit tydligare på förargenomgången tidigare. Maten var i underkant, men vad jag förstår var det inte Het som stod för den. 2,25% Cider?! :fyllisar
Att inte gullflagg kom upp när sopsäcken blåste av banan är ju urkass, flaggvakten stod som förstenad samtidigt som en tjej försökte springa fram för att lösa problemet (såg det ut som).
Utöver det så är jag mycket nöjd, mycket körning blev det :tummenupp

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mendå!!! Jag glömde bort denna dag.... suck! Hade verkligen velat köra ... !!!! arghhh

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1000

En kalaskul dag helt klart!! Hemresan blev även den ett kapitel för sig.. Glömmer kvar både plånbok o telefon och upptäcker det när tanken lyser tom i Markaryd.. :näsblod Får låna telefon av en gubbe på macken o efter samtal med nummerupplysning o Oscar så fick jag tag i Stefan som tagit prylarna o undrade om jag klarar mig till eurostop i Halmstad..

Njaaa, jaa, jo det tror jag.. Med 5 km kvar börjar hojen harkla sig o stannar med toktom tank med 2 km kvar... :mad:
Ser en van som står intill vägkanten 100 meter fram o rullar preciiiis fram till honom för att låna telefon. Ser då att det står en RR hoj där bak.. :)
Dock fanns det ingen bensin i bilen men får skjuts till eurostop iaf, lämnar hojen vid vägkanten.

Träffar Stefen o åker tillbaka för att tanka upp o tror inte det är sant när vi ser en snutbil som står o spanar på hojen. Kommer närmare o ser då att dom har hund på plats som letar spår i vägkanten. Dom trodde hojen va snodd då det saknades en del prylar som polisen anser vara viktiga för att framföra hojen på allmän väg. Mest viktigt regskylt då.
Tog ett tag att förklara att det ÄR min hoj, jag har bara ingen regskylt o jag tycker det är bra med slicks.. :D Här kommer fresten Stefan med min legitimation.. Varför jag inte har den själv?! Jaaaaa..... :rolleyes:

Nåja, dom köpte inte vår historia om att vi skulle lasta hojen o åka med den till garage men lät mig slippa böter iaf... :tummenupp Efter tankning va det full gas hem 2h försenad ungefär. Men det gick rekordfort hem iaf... :)

Ja, just det ja. Jag vill med ha bilder där jag skjutsar Sandra på samma hoj. Alla skjutsbilder är alltså intressanta... :)

Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
tyckte dagen var helt okej....
började dagen med att chrasha på varv 2. gjorde klassiker tabbe. hade nytt framdäck och hade för snabbt tempo på uppvärmningsvarven. totalsläppte utan varning. borde nog kört en 6-7 varv och ruggat upp de mer innan man började öka tempot. trodde inte de skulle vara så halt som de va för fort gick de inte.

misstaget kostade mig ett komplett kopplingshandtag, växelpinne, krossat kåpglas å almänt taskiga kåpor. men sånt som händer. som tur var hade jag ett extra handtag samt kåplglas hemma och snälla vänner som åkte ner direkt.

Och humlan ställde upp med växelpinne. Stort tack!!
så vid 12 tiden var hojjen körklar igen. lite tråkgit att så många givk omkull i snabba gruppen. körde 3 körningar men bara en hel körning. resten försvann genom min vurpa eller andra som vurpade.

verkade nästan ett tag som de var en vurpa per snabb grupps körning? hoppas de gick bra för alla er som la hojjarna. tur med vädret va de även om de kunde flytit bättre för mig. hade lite nojja resten av dagen då framhjulssläppet sattt i men de va gott å får härda på lite å åka av sig de...

ses igen 1/9, hoppas vädergudarna är med oss

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
verkade nästan ett tag som de var en vurpa per snabb grupps körning? hoppas de gick bra för alla er som la hojjarna. tur med vädret va de även om de kunde flytit bättre för mig. hade lite nojja resten av dagen då framhjulssläppet sattt i men de va gott å får härda på lite å åka av sig de...

ses igen 1/9, hoppas vädergudarna är med oss

Hejsan!

Här kommer en liten bild på oss och din hoj :)

Bifogat

• IMG_0471 (Medium).jpg
    IMG_0471 (Medium).jpg
    113.2 KB · Visningar: 210

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ja det var störtkul! Glöm inte att det även var knogskrap med tillhörande posergnistregn!:tummenupp

Synd att jag inte kunde se det själv! Här är ett par bilder till! :)

Bifogat

• IMG_0479 (Medium).jpg
    IMG_0479 (Medium).jpg
    68.5 KB · Visningar: 118
  • IMG_0482 (Medium).jpg
    IMG_0482 (Medium).jpg
    64.9 KB · Visningar: 51
  • IMG_0483 (Medium).jpg
    IMG_0483 (Medium).jpg
    75.2 KB · Visningar: 54
  • IMG_0485 (Medium).jpg
    IMG_0485 (Medium).jpg
    72.9 KB · Visningar: 117
  • IMG_0486 (Medium).jpg
    IMG_0486 (Medium).jpg
    73 KB · Visningar: 113
  • IMG_0464 (Medium).jpg
    IMG_0464 (Medium).jpg
    65.1 KB · Visningar: 56

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Hejsan!

Här kommer en liten bild på oss och din hoj :)

haha klockren bild. och tackar återigen för hjälpen, satt tungt i lekarkulorna:) men nu har morsan nåt å fylla blomkrukan med hemma. första vurpan på bana efter totalt 4 bankörningar..

har en vurpa på gatan me. detta efter kanppt 1 år med mc kort hehe:) man lär sig nog aldrig.:D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0