Solid snake
Guest
Ny fakta om rs 125 strypning i cdi
Oi! Här kommer ny mer exakt fakta om hur man fixar cdi:n till sin RS 125a.
Skrivet av longbow.
Då börjar vi med att börja att montera av den boxen på som det sitter en lapp med en massa siffror på, om jag inte missminner mig så står
det även ”nippon” på den.
Det är alltså INTE den boxen som det står ”ducati” på!
Då kollar man i motsatta ände emot vad kabelhärvan går in i, där kommer det vara en svart lite hårdare typ av Siliconmassa,
är det inte det så har någon redan varit där och pillat.
För att återgå till den svarta massan, det är bara att pilla bort den med någon form av vassare verktyg men ta det väldigt försiktigt.
I botten ligger ett kretskort och ut från den går den lilla metall bryggan. Bilderna stämmer ganska bra, någon millimeter hit och dit.
Det är inte svårt att hitta.
Klipp av bryggan och se till att ändarna inte nuddar varandra. För säkerhets skull koppla in och ta en provtur, om allt funkar ska den gå som
en gud, det blir en helt annan hoj att köra.
Var noga att fylla igen hålet som blivit med ny silicon för vem vet vad fukt kan ställa till med. Skruva allt på plats och var glad, typ såhär --->
Släng in denna i stickyn så är ni snälla.
Har även en liten bild som longbow har ritat.
Oi! Här kommer ny mer exakt fakta om hur man fixar cdi:n till sin RS 125a.
Skrivet av longbow.
Då börjar vi med att börja att montera av den boxen på som det sitter en lapp med en massa siffror på, om jag inte missminner mig så står
det även ”nippon” på den.
Det är alltså INTE den boxen som det står ”ducati” på!
Då kollar man i motsatta ände emot vad kabelhärvan går in i, där kommer det vara en svart lite hårdare typ av Siliconmassa,
är det inte det så har någon redan varit där och pillat.
För att återgå till den svarta massan, det är bara att pilla bort den med någon form av vassare verktyg men ta det väldigt försiktigt.
I botten ligger ett kretskort och ut från den går den lilla metall bryggan. Bilderna stämmer ganska bra, någon millimeter hit och dit.
Det är inte svårt att hitta.
Klipp av bryggan och se till att ändarna inte nuddar varandra. För säkerhets skull koppla in och ta en provtur, om allt funkar ska den gå som
en gud, det blir en helt annan hoj att köra.
Var noga att fylla igen hålet som blivit med ny silicon för vem vet vad fukt kan ställa till med. Skruva allt på plats och var glad, typ såhär --->
Släng in denna i stickyn så är ni snälla.
Har även en liten bild som longbow har ritat.
Bifogat
Last edited by a moderator: