Ny gaddning

FreddaGädda

Guest
http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=163241&LogSectionId=-2
Trodde det var en tatuering på handleden först. Det hade varit en ball en


Funderar för övrigt på två korsade gitarrer på höger sida i maghöjd eller vid ena höften. Har också en idé att köra koreanska flaggan fast med gult och blått på yin/yang:en istället för rött och blått. Och SWE TAE KWON DO istället för de fyra streckkombinationerna. Men jag tänker vänta till när och om jag uppnår minst rött bälte. Kanske vid blått. Ligger på grönbältesnivå nu så det är lite tidigt
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
McFille skrev:
1753335 Men du vet väl vad det betyder hoppas ja? :skrämd

annars så kan jag flexa lite med mina skills å berätta att det betyder "succé/framgång" och uttalas "seikou" på japanska :hihi

Du verkar ju va en hejjare på japanska! Har du några bilder på japanska tecken tro? Jag skulle vilja ha tecknet för Kisaki alltså drottning/härskarinna, om jag inte har helt fel! Vet du nårga bra tips kanske?
 

FreddaGädda

Guest
Man undrar ju hur många gånger det hänt att folk tatuerat in asiatiska tecken i tron om att det står nånting annat än det egentligen gör. Man har ju inte den blekaste. Tatueraren eller dylik person kan ju ha sagt "nämen, det här är symbolen för själslig styrka!", när det egentligen betyder grävling/prostituerad/ångbåtsman eller helt sonika dum i huvet.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
FreddaGädda skrev:
2513362 Man undrar ju hur många gånger det hänt att folk tatuerat in asiatiska tecken i tron om att det står nånting annat än det egentligen gör. Man har ju inte den blekaste. Tatueraren eller dylik person kan ju ha sagt "nämen, det här är symbolen för själslig styrka!", när det egentligen betyder grävling/prostituerad/ångbåtsman eller helt sonika dum i huvet.

Det är liksom därför jag försöker ta reda på det "riktiga" tecknet av nån som har lite koll. Det tecknet som killen i tråden har tatuerat i nacken ska betyda framgång eller liknande, annars har jag ett tecken på min vägg hemma som betyder nått helt annat :rolleyes: Det och 6 till, men Hayabusa är jag rätt säker på att jag lyckades hitta rätt! :)
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
peteR1000 skrev:
2513602 ska gadda mig nästa fredag...den 13:e :gnissla
Blir det Jason Voorhees?

FreddaGädda skrev:
2513362 Man undrar ju hur många gånger det hänt att folk tatuerat in asiatiska tecken i tron om att det står nånting annat än det egentligen gör. Man har ju inte den blekaste. Tatueraren eller dylik person kan ju ha sagt "nämen, det här är symbolen för själslig styrka!", när det egentligen betyder grävling/prostituerad/ångbåtsman eller helt sonika dum i huvet.

...eller "4 små rätter".
 
Last edited:

Nicotin

Guest
Kawakex skrev:
2511921 Jag har två tattueringar, jag tycker inte det är snyggt med för mycket.



Vadå jag har ju snart bara en !!:yoparty :D

Det kan ju inte uppfattas som mycket heller...:D
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
ikväll var jag o fyllde på armen lite...inte så värst mycket kvar innan armen är sleevad nu,blir klar nångång till våren:tummenupp
 

Bifogat

  • HPIM0419.JPG
    HPIM0419.JPG
    24.9 KB · Visningar: 204

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Funderar på att tatuera min avarat på handleden, några synpunkter som jag inte tänkt på? Vet vad det använts till men det lär man väll knappast få stryck för?
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Har tre tattueringar men ska väll (när jag hittar nån) skaffa fler.

Bilder kommer när jag har fotat dom :brinnerup
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ikon, e de Lakss som har gjort den sista eller? Antar att han e ganska duktig, förstod att han är ganska fullbokad?

E sugen på att fortsätta på ryggen, men Barkman lyckas jag inte få tag på...
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Så kan det bli
 

Bifogat

  • {D046E43F-139C-4A15-B1FB-2AE0BD0749E2}.jpg
    {D046E43F-139C-4A15-B1FB-2AE0BD0749E2}.jpg
    30.1 KB · Visningar: 209

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Ikon skrev:
2514074 ikväll var jag o fyllde på armen lite...inte så värst mycket kvar innan armen är sleevad nu,blir klar nångång till våren:tummenupp


Ser fränt ut!

Upp med fler bilder om du har;)

Själv ska jag fixa en sak på armen så fort man har pengar.Lär väll bli framåt våren nångång.

Skulle ha fyllt i stjärnan jag har på bröstet men det känns som att han jag gjorde den hos och som jag tycker ska få fylla i den är för oseriös så dit lär jag inte gå nå mer.
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Emmi skrev:
2515032 Ikon, e de Lakss som har gjort den sista eller? Antar att han e ganska duktig, förstod att han är ganska fullbokad?

E sugen på att fortsätta på ryggen, men Barkman lyckas jag inte få tag på...


barkman e tillbaka i stan igen...japp lakss som gjort den..uppbokad till feb tyvärr så jag tänkte be barkman köra klart nästa gång jag träffar på han.


mer bilder kommer senare
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Schysst! Jag hörde att han va tillbaka i landet igen, men han har inte kvar sitt gamla nummer. Om du får tag på han så SMSa numret till mej eller be han ringa mej!
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Förslag

Tänkte höra om ngn har förslag på något att så att säga "rama in" texten med.
Det blir lite tanigt med enbart den. Dock inga tribaler, det har jag så det räcker.
 

Bifogat

  • Dalatattoo.Liten.bmp
    87.9 KB · Visningar: 215

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Precis hemkommen från taueraren. Har mitt namn på baksidan av armen (triceps). Bilder kommer när den har läkt.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Funderar också på att tatuera mig.Tänkte ha mitt namn med asiatiska tecken på underarmen,nån som vet var man kan vända sig för att översätta namnet till tecken?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jonte76 skrev:
2539235 Funderar också på att tatuera mig.Tänkte ha mitt namn med asiatiska tecken på underarmen,nån som vet var man kan vända sig för att översätta namnet till tecken?

'Asiatiska' tecken. Snacka om vagt. Det är ju som att säga att du vill ha ditt namn på nåt europeiskt språk. Ok, jag ska sluta vara elak. :crash

Om jag inte är helt fel ute så kan du inte få just ditt namn eftersom Henrik, Erik, Stefan och andra svenska namn knappast finns i Japan eller Kina. Vad man kan göra är att ljuda fram något som låter som det du heter. Har en polare som heter Melker och när dom broderade hans namn på Gi'n så betydde det bränt ris men uttalades som Melker.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top