Ny gaddning

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
snygga!!
är själv sugen å göra en tribal på armen i sommar.. ingen som har nå tips på sidor med bilder å sånt?
 

Socrates

Guest
*Hugo* skrev:
dden såg riktigt bra ut :tummenupp
vad ska du fylla i för något??


Vissa av de tjockare fälten på den tatueringen är ljusare mot mitten...vill ha hela i samma nyans. Men det duger som det är, så det kan vänta. Är nog inte nyttigt att ha ett svettigt ryggskydd utanför heller när man har fyllt i :)
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Jens_von_Helvette skrev:
snygga!!
är själv sugen å göra en tribal på armen i sommar.. ingen som har nå tips på sidor med bilder å sånt?

Jar har gjort mina hos Daniel Sundeling Custom Illusion Gävle han är grym på tribals..mina är frihands tattueringar som han har gjort...
:tummenupp
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Socrates skrev:
Vissa av de tjockare fälten på den tatueringen är ljusare mot mitten...vill ha hela i samma nyans. Men det duger som det är, så det kan vänta. Är nog inte nyttigt att ha ett svettigt ryggskydd utanför heller när man har fyllt i :)

ok då är jag med....ne det e sant bättre att vänta till hösten/vintern...inte så skoj att va gaddad när det e solsken å fint ute.. :)
 

Socrates

Guest
*Hugo* skrev:
ok då är jag med....ne det e sant bättre att vänta till hösten/vintern...inte så skoj att va gaddad när det e solsken å fint ute.. :)


Verkligen inte :) Får se om det blir i höst...isf ska jag nog passa på att bygga ut den också :) Har ritat upp ett par tribalsvingar som går ihop med den...skulle bli riktigt bra tror jag. Ska dock låta min tatuerare finslipa detaljerna på min skiss.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jag har länge haft planer på att göra en tribal som går från armbågen ner till handflatan, när man frågar andra som redan har gjort nån tatuering så säger iaf 50% att man absolut inte ska göra nåt på den nedre delen av armen.
Varför undrar jag?

Får ofta svaret att det kanske ser dumt ut om man tex ska på fest/bröllop osv för att de kanske kommer synas genom skjortan.

Vad tror ni som redan har lite tatueringar ?
//D
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Socrates skrev:
Verkligen inte :) Får se om det blir i höst...isf ska jag nog passa på att bygga ut den också :) Har ritat upp ett par tribalsvingar som går ihop med den...skulle bli riktigt bra tror jag. Ska dock låta min tatuerare finslipa detaljerna på min skiss.

ok...ska den byggas ut åt axlarna till???
kan även va snyggt att gå upp i nacken med nån del..
det ska jag göra när jag ska bygga om örnen ja har på axeln..
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Slappa skrev:
Jag har länge haft planer på att göra en tribal som går från armbågen ner till handflatan, när man frågar andra som redan har gjort nån tatuering så säger iaf 50% att man absolut inte ska göra nåt på den nedre delen av armen.
Varför undrar jag?

Får ofta svaret att det kanske ser dumt ut om man tex ska på fest/bröllop osv för att de kanske kommer synas genom skjortan.

Vad tror ni som redan har lite tatueringar ?
//D

gör som du vill...inte som någon annan...det är väl inte dom ska gadda sig heller...klart du ska ha en på underarmen :yoparty ...det finns skjortor som det inte syns igenom ju.. :tummenupp
 

Socrates

Guest
*Hugo* skrev:
ok...ska den byggas ut åt axlarna till???
kan även va snyggt att gå upp i nacken med nån del..
det ska jag göra när jag ska bygga om örnen ja har på axeln..


Min första idé som jag skissade på var att bygga ut den så den gick över axlarna och möttes på bröstet...men jag la ner det sen, blir lite för mycket :)

Men den jag antagligen gör kommer gå ut åt axlarna...hela vägen ut, samt att den kommer gå ner till svanken...och lite längre upp åt nacken också...antagligen så det syns lite med en T-shirt på, men inget när man har skjorta :)
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Socrates skrev:
Min första idé som jag skissade på var att bygga ut den så den gick över axlarna och möttes på bröstet...men jag la ner det sen, blir lite för mycket :)

Men den jag antagligen gör kommer gå ut åt axlarna...hela vägen ut, samt att den kommer gå ner till svanken...och lite längre upp åt nacken också...antagligen så det syns lite med en T-shirt på, men inget när man har skjorta :)

låter helt rätt tycker jag .. :tummenupp
finns inget att tveka på kör så det ryker ur skinnet bara... :yoparty :banana
 

Knekten

trissad
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Järbo
Hoj
gsxr 1000 -01
Jens_von_Helvette skrev:
snygga!!
är själv sugen å göra en tribal på armen i sommar.. ingen som har nå tips på sidor med bilder å sånt?

Daniel på custom illusion har gjort min på ryggen med... Det är åxå gjort på fri hand... Han e styggt säker på att gadda., han kommer då iaf få göra resten som jag vill ha!!!
:yoparty :yoparty :yoparty :hihi
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Knekten skrev:
Daniel på custom illusion har gjort min på ryggen med... Det är åxå gjort på fri hand... Han e styggt säker på att gadda., han kommer då iaf få göra resten som jag vill ha!!!
:yoparty :yoparty :yoparty :hihi
håller med dig kompis din e riktig läcker ...å Daniel e tok säker.. :yoparty :fyllisar
 

Knekten

trissad
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Järbo
Hoj
gsxr 1000 -01
Min hals gjord av daniel på custom illusion... :yoparty :yoparty
 

Bifogat

  • liten hals.JPG
    liten hals.JPG
    19.3 KB · Visningar: 280
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top