Ny gaddning

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Hmmmm. Varför hakar folk upp sig så mycket på vad som är inne och vad som inte är inne???
gör man en gaddning bara för att just då är det inne och sedan ångrar sig får man ju skylla sig själv.
gör man en gaddning för att man gillar det oavsett om det är inne el inte är det enbart rätt.

Man gör väl en gaddning för sin egen skulle inte för alla andra????

Jo det är sant, men det är svårt att inte bli påverkad. Även om jag skulle hitta världens fetaste tribal skulle jag inte göra den för att det är för vanligt.

Det bästa tror jag ändå är att man ska själv tycka att det är snyggt, men man får ju tänka lite på att man ska ha den resten av livet. Om man hittar ett motiv så kan man ju spara den bilden några månader, kika på den varje dag och se om man fortfarande tycker den är snygg efter ett bra tag. Gör man det är det antagligen ett bra motiv, gör man det inte får man leta vidare.

Sen blir jag lite irriterad på Miami Ink. Det har blivit en sorts regel att tatueringen ska betyda nånting. Kan man inte få ha ett motiv BARA för att det är snyggt. Min sleve har ingen sexuell betydelse för mig, någon påpekade att jag var född i drakens år men det är en ren slump. Men nu har jag ju nåt att säga till alla som frågar :D

hehe jag är kanske lite efter! :rolleyes:
Ja det kan jag tänka mig. Inte lätt att va ensam om nån grym tatuering kanske...

Ett specifikt element är svårt att bli unik på, det är alltid någon annan som har en blåsfisk på röven.
Det ska ju inte vara ett självändamål att vara unik med sitt motiv. Men går man till en tatuerare som gör mycket på frihand så kan du ju få en unik kombination.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jo det är sant, men det är svårt att inte bli påverkad. Även om jag skulle hitta världens fetaste tribal skulle jag inte göra den för att det är för vanligt.

Det bästa tror jag ändå är att man ska själv tycka att det är snyggt, men man får ju tänka lite på att man ska ha den resten av livet. Om man hittar ett motiv så kan man ju spara den bilden några månader, kika på den varje dag och se om man fortfarande tycker den är snygg efter ett bra tag. Gör man det är det antagligen ett bra motiv, gör man det inte får man leta vidare.

Sen blir jag lite irriterad på Miami Ink. Det har blivit en sorts regel att tatueringen ska betyda nånting. Kan man inte få ha ett motiv BARA för att det är snyggt. Min sleve har ingen sexuell betydelse för mig, någon påpekade att jag var född i drakens år men det är en ren slump. Men nu har jag ju nåt att säga till alla som frågar :D

Min första hade jag ritat lååångt innan jag kunde göra den. Hade den klar när jag var 17 och gjorde den två dagar efter jag fyllde 18. Den är ju egentligen som en drakfågel i lite tribalstil. Två av grejerna som inte är inne. Haha. Står fortfarande för hur den ser ut o bryr mig inte det minsta om folk säger nått om att men vadå det är så vanligt o inte inne osv. De kan sköta sitt så kan jag gå runt o vara stoooolt över mina gaddningar. :D

visst är det bra om en tatuering har en mening men alla behöver inte ha en. min drake jag har på höften är faktiskt en impulstatuering från Ungern som jag tyckte var fin. *ler* Blev ju iofs lite mening med att den är från just den resan osv. *asg*
De är lite väl mycket i Miami Ink ja. Hehe.
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Man stillar inte precis suget efter att fortsätta med min sleeve nu när man kollar in här. Min tatuerare flyttar dock in i nya fräscha lokaler så man får snällt vänta.

Sen blir det tatueringsmässa i helgen med, villket jag ser framemot. För er som är sugna www.tattoo-meltdown.com
 

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
någon som kört ryggen som kan förklara hur fan man ska göra för att smörja in om man inte har någon som gör det åt en? :va
håller på att bli galen när jag inte når alla ställen :huvet
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Drakar är inte så hett faktiskt och jag hoppas inte det blir det. Däremot så är Koi-fiskar dagens tribaler. Varannan japansk tatuering är ju en fisk :huvet

Klart det är hett ;)


Låg närmare 7h i sträck varav de första 6 va konturer. Jag brukar inte vara blödig, men det va svårt att slappna av o då va det inte så våldsamt skönt.
Är f.ö. gjord med "bambu" teknik.
 

Bifogat

  • Dragon.jpg
    Dragon.jpg
    18.1 KB · Visningar: 145

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Klart det är hett ;)


Låg närmare 7h i sträck varav de första 6 va konturer. Jag brukar inte vara blödig, men det va svårt att slappna av o då va det inte så våldsamt skönt.
Är f.ö. gjord med "bambu" teknik.

Damn den var fin. :)

"Bambu"teknik?? Huh??
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Ett blått ankare a´la prisonstyle/sailorboy tattoo är skiten. De som har såna är snart utdöda hela bunten och då är du ensam om det sen :yoparty
Eller ett lingon i all sin enkelhet.

haha ok, man kanske ska köra ett sånt då! :tungan

Sen blir jag lite irriterad på Miami Ink. Det har blivit en sorts regel att tatueringen ska betyda nånting. Kan man inte få ha ett motiv BARA för att det är snyggt. Min sleve har ingen sexuell betydelse för mig, någon påpekade att jag var född i drakens år men det är en ren slump. Men nu har jag ju nåt att säga till alla som frågar :D

Ett specifikt element är svårt att bli unik på, det är alltid någon annan som har en blåsfisk på röven.
Det ska ju inte vara ett självändamål att vara unik med sitt motiv. Men går man till en tatuerare som gör mycket på frihand så kan du ju få en unik kombination.

Ja fast har inte det lite med personligeheten att göra? Jag vill inte bara smacka upp en grej sådär utan för mig är det viktigt att jag kan relatera till vad det nu blir. :)
Sen behöver det ju inte vara nåt jättespeciellt men ja du vet.
Andra jag känner dom kör på med gaddningar av bara farten och är inte lika noga med att det måste betyda nåt. Det är nog en smaksak.

Ja det är shysst att gå till en tatuerare som kan köra mycket på frihand. :)
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Alltså hand gjord utan maskin. En pinne med nålen fäst i ändan och tatueraren "knackar" den för hand.
Skit läckert o se dom jobba. Klart imponerande :)

det var det jag trodde. *ler*
Jag ville så gärna göra en sådan på tatueringsmässan sist men hittade ingen som verkade göra några bra motiv. Fanns en snubbe men han gjorde typ runskrift el linkande och det var inte jag så sugen på.
Vill verkligen ha en tatuering som är gjord så för att det är så de gjordes förr så det känns mycket mer äkta. :D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
det var det jag trodde. *ler*
Jag ville så gärna göra en sådan på tatueringsmässan sist men hittade ingen som verkade göra några bra motiv. Fanns en snubbe men han gjorde typ runskrift el linkande och det var inte jag så sugen på.
Vill verkligen ha en tatuering som är gjord så för att det är så de gjordes förr så det känns mycket mer äkta. :D

Svar på det är Thailand. Nackdelen är bara att man inte gärna betalar vad det kostar att lägga sig under nålen här hemma sen :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Svar på det är Thailand. Nackdelen är bara att man inte gärna betalar vad det kostar att lägga sig under nålen här hemma sen :)

Nej det kan jag verkligen tänka mig. *skratt*
Måste vara grym skillnad på pris. Fast sen är ju biljetten till Thailand inte sådär väldans jättebillig. Haha.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det gör inte så ont på revbenen, jag blev uppskrämd av alla men tyckte inte alls att det var särskilt farligt. Planerar andra sidan också.

Skönt att höra. YEY
Har inte tyckt stt nått av mina andra känts så speciellt mycket så jag hoppas på att det är överdrivet om hur ont det ska göra.
Kanske klarar det galant.

Fin gaddning förresten. :D
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ja fast har inte det lite med personligeheten att göra? Jag vill inte bara smacka upp en grej sådär utan för mig är det viktigt att jag kan relatera till vad det nu blir. :)
Sen behöver det ju inte vara nåt jättespeciellt men ja du vet.
Andra jag känner dom kör på med gaddningar av bara farten och är inte lika noga med att det måste betyda nåt. Det är nog en smaksak.

Ja det är shysst att gå till en tatuerare som kan köra mycket på frihand. :)

Ja, självklart menar jag att det är helt ok om den har betydelse. Det är ju jättekul om man kan göra något som betyder nånting speciellt. Har ingenting emot det. :)

Det är bara det att många tycker man är konstig som bara gör en tatuering för att den är snygg. Du lär ju inte få vara med i Miami Ink om du inte ska ha en gadd som betyder nånting med din avlidne bror, eller att du blev sexuellt utnytjad av prästen i kyrkan eller liknande. :gnissla

Tycker inte de verkar vara nåt vidare på att tatuera heller, förrutom Garver :D
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Det gör inte så ont på revbenen, jag blev uppskrämd av alla men tyckte inte alls att det var särskilt farligt. Planerar andra sidan också.

Vad står det? :va

Klart det är hett ;)


Låg närmare 7h i sträck varav de första 6 va konturer. Jag brukar inte vara blödig, men det va svårt att slappna av o då va det inte så våldsamt skönt.
Är f.ö. gjord med "bambu" teknik.

Riktigt grymt!
Förstår att det tar så lång tid, skulle vara kul att testa nån gång men då ska det ju vara nåt liknande. Inget litet skit :yoparty
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ja, självklart menar jag att det är helt ok om den har betydelse. Det är ju jättekul om man kan göra något som betyder nånting speciellt. Har ingenting emot det. :)

Det är bara det att många tycker man är konstig som bara gör en tatuering för att den är snygg. Du lär ju inte få vara med i Miami Ink om du inte ska ha en gadd som betyder nånting med din avlidne bror, eller att du blev sexuellt utnytjad av prästen i kyrkan eller liknande. :gnissla

Tycker inte de verkar vara nåt vidare på att tatuera heller, förrutom Garver :D

Kat är väl rätt säker på porträtt?! :) Fast hon tatuerar ju iofs inte där längre...
Tror f.ö. att det är nån regissör som väljer ut vilka som ska få tatuera sig i programmet. Man ska skicka bild på både sig själv och den stil man vill ha på gadden tillsammans med en story varför man vill ha den. http://application-miami-ink.com/
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jag har iaf aldrig sett nån som har ett lingon :D


@Barrett: Var i Thailand? Hittade inga som körde old school när jag var där...

Khao San Road finns ett ställe som heter Eek Tattoo eller nåt liknande som verkar poppis. Där kör dom nog med maskin och med bambu.

Hela Phi-Phi ön var ju nerlusad med bambu-tatuerare.
Samt fanns det ett gäng på Koh Phangan i det lilla centrumet vid Haad Rin-stranden.

DOCK kan jag inte svara på om dom körde nån old school-stil men men...
Känns ändå inte som jag skulle vilja tatuera nåt annat än japansk stil där nere, verkar vara det som dom är bäst på.

Har f.ö varit o satt upp mig på kö för full-sleeve nu...väntetid uppemot 1 år :gnissla bara börja spara stålar nu då
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Har f.ö varit o satt upp mig på kö för full-sleeve nu...väntetid uppemot 1 år :gnissla bara börja spara stålar nu då

Kul! Var då och vad blir det för motiv?

Kat är väl rätt säker på porträtt?! :) Fast hon tatuerar ju iofs inte där längre...
Tror f.ö. att det är nån regissör som väljer ut vilka som ska få tatuera sig i programmet. Man ska skicka bild på både sig själv och den stil man vill ha på gadden tillsammans med en story varför man vill ha den. http://application-miami-ink.com/

Jepp, Kat är duktig men räknade inte henne eftersom hon inte jobbar kvar som du sa. Ska tanka lite LA Ink och se hur det går för henne.

Det är casting för att få vara med i programmet, jättekö utanför har det ryktas om. Kanske någon som varit där och kikat?
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Khao San Road finns ett ställe som heter Eek Tattoo eller nåt liknande som verkar poppis. Där kör dom nog med maskin och med bambu.

Hela Phi-Phi ön var ju nerlusad med bambu-tatuerare.
Samt fanns det ett gäng på Koh Phangan i det lilla centrumet vid Haad Rin-stranden.

DOCK kan jag inte svara på om dom körde nån old school-stil men men...
Känns ändå inte som jag skulle vilja tatuera nåt annat än japansk stil där nere, verkar vara det som dom är bäst på.

Har f.ö varit o satt upp mig på kö för full-sleeve nu...väntetid uppemot 1 år :gnissla bara börja spara stålar nu då

Jag menade alltså bambu med old school... typ det gamla sättet att tatuera på, inte den gamla tatueringsstilen :)
Tack för info iaf!

Jepp, Kat är duktig men räknade inte henne eftersom hon inte jobbar kvar som du sa. Ska tanka lite LA Ink och se hur det går för henne.

Det är casting för att få vara med i programmet, jättekö utanför har det ryktas om. Kanske någon som varit där och kikat?

Med tanke på att man får betala tatueringen själv även om man är med i programmet så är det rätt obegripligt för mig att det är sån kö. Jag menar, tatuerar dom sig för att vara med i tv eller för att dom vill ha tatueringen?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top