Ny gaddning

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Ja, självklart menar jag att det är helt ok om den har betydelse. Det är ju jättekul om man kan göra något som betyder nånting speciellt. Har ingenting emot det. :)

Det är bara det att många tycker man är konstig som bara gör en tatuering för att den är snygg. Du lär ju inte få vara med i Miami Ink om du inte ska ha en gadd som betyder nånting med din avlidne bror, eller att du blev sexuellt utnytjad av prästen i kyrkan eller liknande. :gnissla

Tycker inte de verkar vara nåt vidare på att tatuera heller, förrutom Garver :D

Ja men det håller jag med om!
:D Det är sant, många snyfthistorier i Miami Ink. Fast jag gillar de där programmet ändå.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Drakar är inte så hett faktiskt och jag hoppas inte det blir det. Däremot så är Koi-fiskar dagens tribaler. Varannan japansk tatuering är ju en fisk :huvet

Hehe du har tänkt precis som mig,
om 15 år så hatar alla en sleeve med koifiskar, drakar, sjöstjärnor och vågar :D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
@Barrett: Var i Thailand? Hittade inga som körde old school när jag var där...

Kho Chang. Såg bara en som körde maskin, resten körde bambo. Dock verkar kvalitéen på tattuerarna variera kraftigt. Gick runt hos många o fick dåliga vibbar överallt. Tillslut hittade jag snubben som körde min. Han satt o ritade upp hela tattueringen med bläck i 45 min först, på mig alltså. Magkänslan sa att han va grym. Sen att allt han hade ritat va borta efter 30 min o sen körde på frihand va visst inga problem :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hmmmm. Varför hakar folk upp sig så mycket på vad som är inne och vad som inte är inne???
gör man en gaddning bara för att just då är det inne och sedan ångrar sig får man ju skylla sig själv.
gör man en gaddning för att man gillar det oavsett om det är inne el inte är det enbart rätt.

Man gör väl en gaddning för sin egen skulle inte för alla andra????

Ja jag håller då med, gör man inte en tatuering som man själv trivs med så kommer man få ångra sig resten av sitt liv.
Man ska oavsett "modet" göra de som är rätt för en själv.
Jag kommer till hösten att göra 2-3 nya som jag har gått och fnulat på ett bra tag nu :) alla kommer vara små men sen kommer det bli en påbörjan på en stor en men de är bara i planerings stadium än :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Lika självklart att man gör något som man tycker är snyggt framför vad modet säger är väl att modet påverkar vad man faktiskt tycker är snyggt.

Hur som helst. OM jag mot förmodan skulle ångra mig en dag så lär det ju vara efter mitt bäst före datum gått ut ändå. Så det är väl inget att gråta över :)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Kho Chang. Såg bara en som körde maskin, resten körde bambo. Dock verkar kvalitéen på tattuerarna variera kraftigt. Gick runt hos många o fick dåliga vibbar överallt. Tillslut hittade jag snubben som körde min. Han satt o ritade upp hela tattueringen med bläck i 45 min först, på mig alltså. Magkänslan sa att han va grym. Sen att allt han hade ritat va borta efter 30 min o sen körde på frihand va visst inga problem :D

Haha :lol
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Kul! Var då och vad blir det för motiv?

Ska bli jävligt roligt. Tanken är black & grey, lite heaven/hell-tema, demoner o shit :) www.wickedtattoo.com

Jag menade alltså bambu med old school... typ det gamla sättet att tatuera på, inte den gamla tatueringsstilen :)
Tack för info iaf!

Aha :D
Phi-Phi var bara bambu-snubbar vad jag såg. Skulle inte vilja åka till thailand o gadda med maskin iom att man måste täcka o vara allmänt försiktig. En bambu-gaddning kan du ju bada o sola med direkt.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kho Chang. Såg bara en som körde maskin, resten körde bambo. Dock verkar kvalitéen på tattuerarna variera kraftigt. Gick runt hos många o fick dåliga vibbar överallt. Tillslut hittade jag snubben som körde min. Han satt o ritade upp hela tattueringen med bläck i 45 min först, på mig alltså. Magkänslan sa att han va grym. Sen att allt han hade ritat va borta efter 30 min o sen körde på frihand va visst inga problem :D

Haha, precis så gjorde han som gaddade mig med!
Han var duktig! =)
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vad står det? :va

Riktigt grymt!
Förstår att det tar så lång tid, skulle vara kul att testa nån gång men då ska det ju vara nåt liknande. Inget litet skit :yoparty

If you don´t live for something you´ll die for nothing står det, blev suddigt på fotot.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
If you don´t live for something you´ll die for nothing står det, blev suddigt på fotot.

Ahh, det är ju en låt med Hatebreed va? Grym låt, bra grupp :yoparty
Skrivstil är snyggt, gillar det mer än Old English.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ahh, det är ju en låt med Hatebreed va? Grym låt, bra grupp :yoparty
Skrivstil är snyggt, gillar det mer än Old English.
Jo, den blev bra. :yoparty Går att läsa om man anstänger sig, men inget man läser vid första blicken.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Sen blir jag lite irriterad på Miami Ink. Det har blivit en sorts regel att tatueringen ska betyda nånting. Kan man inte få ha ett motiv BARA för att det är snyggt.

Håller med. Jag vill inte tatuera saker som betyder nåt, tänk om det 'ändrar' betydelse om ett par år till nåt jag inte står för - som t.ex. ordet/namnet Skinheads gjorde - från att ha varit en vänsterorienterad rörelse till att förknippas med nynazism. Jäkligt trist för de 'äkta' skinsen som tatuerade det.

Minnestatueringar känns också ganska fånigt egentligen. Att hedra nån som är död är väl fint men om jag måste ha en tatuering för att komma ihåg det så känns det som att det knappt är värt att komma ihåg, eller? Annars har man ju minnestatueringen för att andra ska se att man hedrar nån och ska tycka man är fin och go och nobel och då har man ju inte tatuerat sig för sin egen skull.

Nä, fram för konsten inom tatueringsbranchen igen - tatueringar ska vara för att det är snyggt!

My five...
 

micke6

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR1100 (Stulen)
Lägger in en av mina
dsc00272wv0.jpg
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Själv letar jag efter någon som är duktig på att rita och som inte tar 5000:-/tim för att frihanda en halv rygg...
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Ska bli jävligt roligt. Tanken är black & grey, lite heaven/hell-tema, demoner o shit :) www.wickedtattoo.com



Aha :D
Phi-Phi var bara bambu-snubbar vad jag såg. Skulle inte vilja åka till thailand o gadda med maskin iom att man måste täcka o vara allmänt försiktig. En bambu-gaddning kan du ju bada o sola med direkt.

Hur kommer det sig att man kan sola/bada efter en bambu gaddning och inte efter en maskin gaddning ?? principen är väl ändå den samma ??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top