Ny gaddning

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
hmmm.. e de en sån där gnuggis!?

nee skämt å sido den ser snygg ut...gillar själv svalor, har själv planerat å sätta en på varje fot..i old school stuk.

Ja det klart det är en gnuggis. Hihi

Tack. :D Blev nöjd med den. :D

Svalor är underbara! Symboliken och framförallt de vackra linjerna tilltalar mig väldans. Slänger med en bild på min fågeljävel.

/perris

Verkligen.
Ritkigt fin den där. :D

För mig är det ju extra betydelse bakom den då Ladusvalan är Estlands nationalfågel... Hehe.
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Min syster låg på neuro-intensiven efter en bilolycka när syrrorna där försökte tvätta bort hennes tatuering med sprit, tur att hon var nedsövd annars hade hon strupit dom med droppslangen... ;)

:D de kan man ju förstå att hon skulle ha gjort :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Hur pass känsligt är de med sol och tatueringar så här på sommaren när man börjar klä sig lite tunnare?
Då syftar jag på nygjorda tatueringar.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hur pass känsligt är de med sol och tatueringar så här på sommaren när man börjar klä sig lite tunnare?
Då syftar jag på nygjorda tatueringar.

Ingen direkt sol första tre-fyra veckorna (rekommendation) och sedan hög solskyddsfaktor på tatueringen. Tror det var solskyddsfaktor 30 de sa till mig när jag gjorde min förra veckan. :D
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?
Har någon fått problem av att gadda sig under "rötmånaden"?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?
Har någon fått problem av att gadda sig under "rötmånaden"?

Det beror på vad för kampsport du tränar och var du tatuerar dig. Om du tatuerar dig på överarmen men konstant tar sparkar eller slag där så skulle jag vänta i två veckor kanske. Men gör du en på ryggen och kör mest brottning kanske några dar räcker.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?
Har någon fått problem av att gadda sig under "rötmånaden"?

Jag frågade min tatuerare ang att köra hoj då man ändå har ryggskydd som kanske trycker lite på tatueringen osv. Han sa att sunt förnuft och att det inte ska göra ont.
Så om du får slag o sparkar på tatueringen så funkar det att träna så fort det inte längre gör ont. O det är ju olika hur länge det gör ont.
Min är nästan en vecka gammal men det är inte förrän nu det inte gör ont att trycka på den.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?
Har någon fått problem av att gadda sig under "rötmånaden"?

Att gadda en hel sleeve och sedan köra thaiboxning två veckor efter var inget vidare. :näsblod
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Två frågor: Jag gissar att någon här har en gaddning och tränar kampsport. Hur länge måste man hålla uppe med träningen om man gaddar sig?
Har någon fått problem av att gadda sig under "rötmånaden"?



Tills den är läkt kort och gott. Läkestid är inviduellt. Mina har läkt ut på 5dagar, men vart ömma i ytterligare 2dagar .

Så för att svara på frågan kan man generellt säga att håll upp med träningen i upptill två veckor sen är de bara att tuta och köra på som vanligt.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hur pass känsligt är de med sol och tatueringar så här på sommaren när man börjar klä sig lite tunnare?
Då syftar jag på nygjorda tatueringar.

Nygjorda tatueringar bör inte utsättas för direkt sol på en månad. Om inte sol går att undvika så täck över den. UNDVIK även att bada i saltvatten och klorbad under de första 2 veckorna.

Fördelaktigt så gör man bäst i att tatuera sig under vinterhalvåret :tungan


Letar fortfarande bra motiv till fotled men men tills jag är 100 på vad jag vill ha, och göra den personlig så får det va:)
 
Last edited:

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
snart är jag färdig med min en sittning kvar bara :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_2082.JPG
    IMG_2082.JPG
    36.5 KB · Visningar: 115
  • IMG_2071.JPG
    IMG_2071.JPG
    42.2 KB · Visningar: 120
  • IMG_2070.JPG
    IMG_2070.JPG
    41.9 KB · Visningar: 101
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
ber om ursäkt om någon tar illa vid sig gällande min bild..kan självklart ta bort den men här är min ena tattoo..precis gjort linjer om några dagar fortsätter ja fylla i och skugga på tumba tattoo..:kär
kass bildkvalite :(
Du är ursäktad, kommer bli läcker. Jag gillar dock inte rosa så bort med det och släng upp en ny bild.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
ber om ursäkt om någon tar illa vid sig gällande min bild..kan självklart ta bort den men här är min ena tattoo..precis gjort linjer om några dagar fortsätter ja fylla i och skugga på tumba tattoo..:kär
kass bildkvalite :(

Det var blygsamt :)
Blir skönt att fylla i den där sen, issh :gnissla

snart är jag färdig med min en sittning kvar bara :yoparty

Shysst :tummenupp
Ska du fylla i uppåt sen?
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
ber om ursäkt om någon tar illa vid sig gällande min bild..kan självklart ta bort den men här är min ena tattoo..precis gjort linjer om några dagar fortsätter ja fylla i och skugga på tumba tattoo..:kär
kass bildkvalite :(
Varför blev man inte tatuerare?

Jaja, runka är ju kul det med... :wiggle



(ironi, så ingen tror att jag är helt dum ihuvve)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top