Ny gaddning

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
ber om ursäkt om någon tar illa vid sig gällande min bild..kan självklart ta bort den men här är min ena tattoo..precis gjort linjer om några dagar fortsätter ja fylla i och skugga på tumba tattoo..:kär
kass bildkvalite :(

Otroligt snyggt ställe för en gaddning! Gjorde det inte ont vid revbenen? Lägg upp bilder sen när det är klart. :)

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
denna gjordes idag av fredde på lefthand tattoo i piteå. även han som gjort handen på mig.

12 augusti ska det fyllas på mer. :yoparty

Bifogat

• under arm.jpg
    under arm.jpg
    28.8 KB · Visningar: 154

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fan vad det gaddas i detta land. De där tatueringarna kommer vara jättesnygga om 15 år. Då är de nog så lagom roliga.

Kan någon förklara grejjen för mig, för jag förstår inte vitsen med kludd på kroppen.....

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Fan vad det gaddas i detta land. De där tatueringarna kommer vara jättesnygga om 15 år. Då är de nog så lagom roliga.

Kan någon förklara grejjen för mig, för jag förstår inte vitsen med kludd på kroppen.....

Hoho är du född negativ eller? Trodde du dog ut efter senaste "kamphundsdebatten"

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Det är mycket du inte förstår :rolleyes: :pannkyss
Det fina med tatueringar är att det är personligt och det, ofta, symboliserar något viktigt för personen som bär den, eller för att man helt enkelt tycker den är snygg. Om folk inte tycker om den, tja det är deras (ditt) problem :tungan

tattos va det ja, gah letar motiv för brainstorming (när jag väl hittat rätt motiv tar det säkert 30-40 skisser för att göra den personlig innan jag är nöjd) och lejon/tiger har alltid var ett favoritmotiv, vill gärna ha i svart som de övriga och fann precis denna :whiggle svårt, har bild från en tiger irl att utgå ifrån i "nödfall", vill ha några skisser till innan jag bestämmer mig...

Bifogat

• tribal_flame_lion_tattoo_by_wildspi.jpg
    tribal_flame_lion_tattoo_by_wildspi.jpg
    30.4 KB · Visningar: 44
  • tiger.jpg
    tiger.jpg
    103.8 KB · Visningar: 44
Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hoho är du född negativ eller? Trodde du dog ut efter senaste "kamphundsdebatten"

Nejdå. Jag är på topp:yoparty

Personligen gillar jag inte tatueringar. Inte ens små gulliga delfiner på ankeln. Jag tycker de är fula och dessutom har jag mina bestämda åsikter om de flesta personer som kladdar på sig en stor tribal eller nåt annat av vilken anledning det nu vara må. I mina ögon är det en viss typ av folk som attraheras av sånt här.

Självklart bestämmer var och en över sin egen kropp. Frågan kvarstår dock. Vad är grejjen? Efter några år ser en tatuering ut som om man gnidit av sina oljiga fingrar mot huden, så varför vill folk gå och se skitiga ut? Var och en som tatuerar sig måste rimligtvis veta att en tatuering blir ful med tiden, men ändå gör man det. Varför?

Men visst. Tatueringarna i sig kan ju många gånger vara riktiga konstverk. Men varför på huden där de blir fula?

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Nejdå. Jag är på topp:yoparty

Personligen gillar jag inte tatueringar. Inte ens små gulliga delfiner på ankeln. Jag tycker de är fula och dessutom har jag mina bestämda åsikter om de flesta personer som kladdar på sig en stor tribal eller nåt annat av vilken anledning det nu vara må. I mina ögon är det en viss typ av folk som attraheras av sånt här.

Självklart bestämmer var och en över sin egen kropp. Frågan kvarstår dock. Vad är grejjen? Efter några år ser en tatuering ut som om man gnidit av sina oljiga fingrar mot huden, så varför vill folk gå och se skitiga ut? Var och en som tatuerar sig måste rimligtvis veta att en tatuering blir ful med tiden, men ändå gör man det. Varför?

Men visst. Tatueringarna i sig kan ju många gånger vara riktiga konstverk. Men varför på huden där de blir fula?
Givetvis är det speciella personer som skaffar tatuering. Det är vi som vågar vara kompromisslösa i livet. Vi som inte duttar. Vi som tar en näve dillchips från bjudskålen. Ska sitta där tills man dör, så vadådå?

Nåja.

Det beror givetvis på osäkerhet, och ofta leder det till manifestation av
subkulturtillhörighet genom tatuering, och i grund och botten helt enkelt ett desperat skrik för att bli sedd mer än vad man är. Se mig nurå, en halvknarkare (och vuxen karl i gymnastikskor) har kladdat dit svarta sträck på bålen, nu är jag speciell! Men det är ju å andra sidan precis samma sak med kotlettfrisyrer, tennisrack och papiljotter också. Och påfågeln nickar medlidande från sin bur på Skansen.

Visst kommer bläcket kladdas ut lite, men det gör ju resten av kroppen också.
På något sätt har jag tröttnat på att leva 20 år framåt i mitt liv, såsom så många människor gör. Livet är det som pågår medans vi planerar för framtiden, som en vis man värpte ur sig på en svampexpedition. Ursäkta klyschan.

Dessutom kommer vi knappast få skämmas ensamma, det är ju så vanligt med tatueringar idag. Vi kommer ha sällskap av ett rejält gäng russin med färgkluttar dinglandes när vi nått lösfödoåldern, så vi behöver nog inte känna oss fula för den saken. Tatueringen kommer istället sitta där som ett suddigt minne av en ungdom då jag iallafall försökte göra vad jag ville, istället för att se på.

/perris

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jisses. Det där är ju rena poesin. Har du skrivit det där själv så har du talang dude. Byt jobb och bli kåsör. Du kommer tjäna bra med deg :tummenupp

Givetvis är det speciella personer som skaffar tatuering. Det är vi som vågar vara kompromisslösa i livet. Vi som inte duttar. Vi som tar en näve dillchips från bjudskålen. Ska sitta där tills man dör, så vadådå?

Nåja.

subkulturtillhörighet genom tatuering, och i grund och botten helt enkelt ett desperat skrik för att bli sedd mer än vad man är. Se mig nurå, en halvknarkare (och vuxen karl i gymnastikskor) har kladdat dit svarta sträck på bålen, nu är jag speciell! Men det är ju å andra sidan precis samma sak med kotlettfrisyrer, tennisrack och papiljotter också. Och påfågeln nickar medlidande från sin bur på Skansen.

På något sätt har jag tröttnat på att leva 20 år framåt i mitt liv, såsom så många människor gör. Livet är det som pågår medans vi planerar för framtiden, som en vis man värpte ur sig på en svampexpedition. Ursäkta klyschan.

Dessutom kommer vi knappast få skämmas ensamma, det är ju så vanligt med tatueringar idag. Vi kommer ha sällskap av ett rejält gäng russin med färgkluttar dinglandes när vi nått lösfödoåldern, så vi behöver nog inte känna oss fula för den saken. Tatueringen kommer istället sitta där som ett suddigt minne av en ungdom då jag iallafall försökte göra vad jag ville, istället för att se på.

/perris

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
:rofl

Nåja.

/perris

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
BMW S1000RR
här är början på vänstra armen.. på insidan är det en demonskalle så nu e det bara underarmen kvar sedan är den armen klar

Bifogat

• Spray.JPG
    Spray.JPG
    19.8 KB · Visningar: 184

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Satt och kikade precis om jag hade några bilder på min sleeve efter det att vi gjorde sista touchup'en men det verkar jag inte ha... Tokigt... Jaja, kanske får knäppa det v.30 då, då ska jag påbörja nästa sleeve lutar det mot. Även den blir orientalisk, men mer en "realistic" med en tiger, en buddha och något mer tjofräs, tror jag ska gömma en lite trädgroda någonstans i lövverket med.

Mvh
Hinkas

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
tattos va det ja, gah letar motiv för brainstorming (när jag väl hittat rätt motiv tar det säkert 30-40 skisser för att göra den personlig innan jag är nöjd) och lejon/tiger har alltid var ett favoritmotiv, vill gärna ha i svart som de övriga och fann precis denna :whiggle svårt, har bild från en tiger irl att utgå ifrån i "nödfall", vill ha några skisser till innan jag bestämmer mig...

Jag har denna på baksidan av vaden:)

Bifogat

• Tribal_Leo_Tattoo_dfd.JPG
    Tribal_Leo_Tattoo_dfd.JPG
    13.2 KB · Visningar: 80

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har denna på baksidan av vaden:)

Vart sitter framsidan av vaden? :va

:) :D :gnissla

Den är jättesnygg faktiskt, släng upp nån bild så resten av freeksen får se, och inte bara jag:) :tummenupp Jag har slängt upp bilder tidigare i tråden men det var med plast på innan den hade läkt:)

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
Här är min,, väldigt enkel:D
Får dock en hel del gliringar från 30+are som tycker jag är dumm i huvet:tungan

Bifogat

• Bilder bla bla 008.jpg
    Bilder bla bla 008.jpg
    196.2 KB · Visningar: 347