Pratade lite med Folksam om skenförsäkringar och dom hävdade då att dom nekar ersättning i ca 30% av fallen med sporthojar.
Kan på rak arm nämna ca 5 pers jag känner som inte fått ut ett öre på sina försäkringar på grund av vurpa elr stöld. Rätt kasst att pröjsa 1000 spänn i månaden på en föräkring som är rena lotteriet om den gäller.
Att dessutom resten av sporthojskollektivet får lida brukar skenförsäkrare skita i.
/Felix
Tack ska du ha Felix och alla andra man känner sig välkommen här på forumet. Bra skrivet där Felix! Tror iofs att andra bolag än folksam nekar ersättning till och med högre än 30% det e så fruktansvärt vanligt att folk skriver över hojjen på närastående och de på försäkringsbolagen är inte dumma när väl olyckan har HÄNT! Och sen så är det ju faktiskt År 2004 bolagen har lärt sig av sina misstag! Jag talar bara för mig själv jag betalar gärna en tusenlapp extra i månaden för att vara 100% säker på att jag får ut pengar för pärlan om jag skulle råka ut för en olycka.... Vill inte få ett brev från försäkringsbolaget vi nekar ersättning pga felaktig ägare till hojjen. Du har nån månad på dig att överklaga i rätten Näääe urk!
Kör försiktigt ute på vägarna man vet aldrig när Asta 85år byter fil helt plötsligt vem vet hon kanske även äger en R1:a!
/Peace