Ny hoj!

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Nu har det blivit tid för större leksaker: GasGas SM 125:an säljs och en KTM 525 EXC motard-05:a rullar in i Garaget. 2 dagar kvar tills den kommer upp från Bike Trollhättan; känns lite som julafton! :tomten
 

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 560 SMR-07
Jii skrev:
2339428 Nu har det blivit tid för större leksaker: GasGas SM 125:an säljs och en KTM 525 EXC motard-05:a rullar in i Garaget. 2 dagar kvar tills den kommer upp från Bike Trollhättan; känns lite som julafton! :tomten


Den blir du nog inte missnöjd med, det är en riktigt rolig hoj. Med tanke på att du kommer från en 125:a lär du bli nöjd med effekten.
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Tackartackar! Bilder kommer självklart upp så fort jag fått hem den! :)

Appropå effekt, vet någon möjligtvis va 525:an ligger på rent effektmässigt? Jag antog att kusarna skulle räcka till så jag orkade inte kolla upp det innan ja köpte hojjen :gnissla

1 dag kvar :banana

1 dag var vist att ta i, den kommer upp ikväll!! :yoparty
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jii skrev:
2341075 Tackartackar! Bilder kommer självklart upp så fort jag fått hem den! :)

Appropå effekt, vet någon möjligtvis va 525:an ligger på rent effektmässigt? Jag antog att kusarna skulle räcka till så jag orkade inte kolla upp det innan ja köpte hojjen :gnissla

1 dag kvar :banana
50-55 så det är mer vridet som kommer att känna annorlunda mot hojen du har nu, kändes lite ovant första gången bara.
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
-Rosen- skrev:
2341084 50-55 så det är mer vridet som kommer att känna annorlunda mot hojen du har nu, kändes lite ovant första gången bara.

ok tack för det snabba svaret! 55 hästar räcker ju till för att rulla frammåt iaf! Extra vrid är alltid uppskattat! :)
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Grattis till en ball hoj!Vrid försiktigt på rullen.:yoparty
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Jonte76 skrev:
2341112 Grattis till en ball hoj!Vrid försiktigt på rullen.:yoparty

Tackaar! :)
Sen när vrids det "försiktigt" på rullen? :rolleyes:

För övrigt har varenda motardåkande sporthoj.com medlem en KTM 525 EXC?! känns lite så, men den kanske är som en motsvarigheten till sporthojsåkarnas r1:a?:tungan
 
Last edited:

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 560 SMR-07
Jii skrev:
2341229 Tackaar! :)
Sen när vrids det "försiktigt" på rullen? :rolleyes:

För övrigt har varenda motardåkande sporthoj.com medlem en KTM 525 EXC?! känns lite så, men den kanske är som en motsvarigheten till sporthojsåkarnas r1:a?:tungan


Jag tycker snarare att det är KTM 660 som är motsvarigheten till sporthojarnas R1, dom är ju extremt vanliga.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jii skrev:
2341229 Tackaar! :)
Sen när vrids det "försiktigt" på rullen? :rolleyes:

För övrigt har varenda motardåkande sporthoj.com medlem en KTM 525 EXC?! känns lite så, men den kanske är som en motsvarigheten till sporthojsåkarnas r1:a?:tungan

Hehe ja så är det nog, rettan är väl också bara näst snabbast, visst? :rolleyes: :tungan

Grattis till en grymmt fin hoj! :tummenupp
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jii skrev:
2341229 Tackaar! :)
Sen när vrids det "försiktigt" på rullen? :rolleyes:

För övrigt har varenda motardåkande sporthoj.com medlem en KTM 525 EXC?! känns lite så, men den kanske är som en motsvarigheten till sporthojsåkarnas r1:a?:tungan
det vrids försiktigt när du inser att det inte är en 2-taktare, då 2-t håller sig på marken lyfter 4-t hjulet i skyn :hihi
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Hsb-Chrille skrev:
2341255 Hehe ja så är det nog, rettan är väl också bara näst snabbast, visst? :rolleyes: :tungan

Grattis till en grymmt fin hoj! :tummenupp

haha du har en poäng, å andra sidan e väll husan bara... :va ... näst orangeast? :tungan

Å här kommer som utlovat lite bilder:

ktm1.jpg


ktm2.jpg

Den nya fina 320 millimetersskivan som kommer pryda motardfälgen
ktm3.jpg

Det börjar bli lite småtrångt i garaget!
ktm4.jpg

Och sist men inte minst: varför i f*n sätter man ett par grovmönstrade traktordäck på en motardfälg?! :gnissla

Följdfrågan: Är det någon som säljer skurna slicks eller liknande, eller känner nån som känner nån som säljer... ja hursomhelst i dimensionerna 120/70 och 160/60?

Det ska även införhandlas lite ny plast och annat smått och gott, får se hur långt man når innan ekonomin rasar :rolleyes:
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
-Rosen- skrev:
2341297 det vrids försiktigt när du inser att det inte är en 2-taktare, då 2-t håller sig på marken lyfter 4-t hjulet i skyn :hihi

Det är ju perfekt! Köpte ju hojen för att "övningsköra" med :hihi
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jii skrev:
2342029 haha du har en poäng, å andra sidan e väll husan bara... :va ... näst orangeast? :tungan

Hehe "näst orangeast" :hihi

Du har likadan bromsskiva som jag, ska vi starta klubb? :tuttar

Däcken är faktiskt inte så kassa som dom ser ut.... Bara nästan... Fula som fan är dom med, släng dedär jävla gummibitarna åt helvete och inhandla ett par pilot power istället så kommer du bli grymmt nöjd :)
Motardframstänka måste du ha annars ser de lite muppigt ut.
Sen så! :tummenupp

Lycka till med "övningskörningen" :tungan :yoparty
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
-Rosen- skrev:
2341297 det vrids försiktigt när du inser att det inte är en 2-taktare, då 2-t håller sig på marken lyfter 4-t hjulet i skyn :hihi

Sätt dig på en KTM SX380 och försök säga det igen ;) Om nån 2-t gasreser okontrollerat så är det den, en CR500 el dyl. reser nog fint den med ska du se :)

Till trådskaparen: Mycket fin hoj, antar att du är helnöjd för det skulle då jag ha varit :tummenupp
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Hsb-Chrille skrev:
2342087 Hehe "näst orangeast" :hihi

Du har likadan bromsskiva som jag, ska vi starta klubb? :tuttar

Däcken är faktiskt inte så kassa som dom ser ut.... Bara nästan... Fula som fan är dom med, släng dedär jävla gummibitarna åt helvete och inhandla ett par pilot power istället så kommer du bli grymmt nöjd :)
Motardframstänka måste du ha annars ser de lite muppigt ut.
Sen så! :tummenupp

Lycka till med "övningskörningen" :tungan :yoparty

Har du en orange skiva på en husa?! borde den inte va mer... gul? :tungan

haha :D ja ett par fina däck ska det definitivt bli! Och självklart en motard stänka" :)

Någon som vet var man kan köpa färdigskurna slicks, som är skurna ungefär |_| sådär eller hur man nu ska illustrera saken, som ett mindre runt U ungefär! :gnissla

Tackar :banana
 

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
alafors
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
de e min grannes förra hoj kanon hoj e de riktigt servad a mycket nytt grattis
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Jii skrev:
2341075 Appropå effekt, vet någon möjligtvis va 525:an ligger på rent effektmässigt? Jag antog att kusarna skulle räcka till så jag orkade inte kolla upp det innan ja köpte hojjen :gnissla
den har inte tillräckligt mycket :cdevil konkurenterna har ju mer. eller så e det bara för den e så snäll i karaktären som den känns slö.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top