Domifuling
Ny medlem
Markus skrev:Så intressant. Och kontroversiellt.
Förvånad? =P Attention whore anyone?
Markus skrev:Så intressant. Och kontroversiellt.
Pedofili finns med som diagnos i DSM-IV. Så sent som på 70-talet fanns iofs även homosexualitet med där som psykisk störning.Chris Ash skrev:Jaså det är det? Varför straffas de då med fängelse? Vad jag vet är det ett väldigt hett ämne för debatt bland expertisen på ämnet idag. Jag inbillar mig att mycket andra "onormala", exentriska, eller på annat sätt avvikande drag har kallats för psykisk störning.
Rädslan och benägenheten att sortera in abnormaliteter i fack har i alla tider hemsökt människan.Det är fanimej på tiden att vi slutar bete oss som dumhuvuden någon dag.
Vem är du, eller någon annan att bestämma vad folk ska se och inte se? Det finns mycket annat olämpligt folk "inte bör se" enligt andra människor än du. Böcker som inte bör läsas osv. Allt som händer på denna jord ska vara fritt för alla att se/läsa eller whatever om man vill det. En självklarhet enligt mig.
Dee_cati skrev:Inte ens någon mening med att diskutera detta ämne med folk som är så jävla politiskt engagerade så det är äckligt åt det. Huvudsaken är att det gynnar folk i största allmänhet.
Nu inväntar jag bara att Swedie låser denna tråd så vi slipper höra Gladhs evinnerliga tjatande om att han är den totala besserwissern som alltid vet bäst och att han skulle vara rätt man som president av USA.
Svårt att ta reda på vad folk menar ibland om man inte vågar kasta ut lite betenChris Ash skrev:Håll dig till vad jag har skrivit och inte vad du tror att jag menar i fortsättningen.
Chris Ash skrev:Håll dig till vad jag har skrivit och inte vad du tror att jag menar i fortsättningen.
Chris Ash skrev:Nej, men varför räcker det inte med att de ställen där folk jobbar med barn har tillgång till dessa utdrag?
Chris Ash skrev:Abloy:
Och vem bestämmer vad som är tokigt eller inte? Har vi en norm för hur en otokig människa som gör rätt i alla lägen och har "rätt" åsikter ser ut?
Det bör vara fritt fram att framföra vad man vill. Om det så är förnekelse av förintelsen eller fri fart på motorvägar.
Att vi sen har lagar som förbjuder att man startar sin egen lilla förintelsekampanj eller kör 320 blås på motorvägen, är en helt annan sak.
Alla inskränkningar i yttrandefriheten är sprungna ur det barbariska mörkret. Alla, oavsett om det är en patetisk "hets mot folkgrupp"-lag eller ett förbud mot politiskt oliktänkande.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|