NY mc klubb

GuW skrev:
2119852 Tack, jo jag tror att jag är hyggligt begåvad, jag kan gå och tugga tuggummi samtidigt..

Näe, visst förstod jag att du inte menade just dom två namnen heller, men även "Trunken Outlaw MC" kan bli härskna och ha ambitioner att bli fullvärdig supportklubb till dom stora.
Det är just för att man inte ska tjabbla om vem som var först med namnet och vem som har rätt till att behålla namet och vem som ska ändra...

Här i stan hade vi "Björkstadens mc", jag tror inte att dom skulle uppskattat en klubb med "björk" i namnet, sen har vi "Skit Samma MC" dom skulle nog inte uppskatta "Samma Sak MC" med en logga med "SS" som ryggmotiv.

Sen kanske dom klubbarna är helt utan koppling till "farliga" klubbar, men sura kan dom ju bli IAF...

Det handlar om "respekt" , man respekterar varandras namn, och håller sig ifrån närliggande kombinationer.

"Belivers MC" skulle nog inte gilla att någon satanistklubb tog namnet "Belifvers MC"

Respekt... Ett urvattnat ord, men användbart....

Okej mannen, det handlar alltså mer om att respektera klubbars namn än om att fråga om lov för att starta klubb?
I så fall ber jag om att få hålla med :tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2119860 Okej mannen, det handlar alltså mer om att respektera klubbars namn än om att fråga om lov för att starta klubb?
I så fall ber jag om att få hålla med :tummenupp

Jo, ungefär så, men för att styra upp det hela så finns det alltså en kontaktperson som snabbt kan kolla upp att det inte finns en "Trångens MC" i Karesuando som kan bli stötta, istället för att du ska kolla själv, givetis kan han inte förbjuda dig, men han kan rekomendera dig att inte ta ett namn.

Tar man ett namn som man har fått OK på så kan IAF ingen annan klubb sen komma och säga att dom minsann har rätten till namnet.

PiEn skrev:
2112993 aah just startat en ny mc klubb :)

vad tycker ni om loggan? är inte ankan söt :tungan
Snygg logga, jag undrar om grabbarna i befintliga Rubberduck MC blir imponerade dock...

GuW skrev:
2114811...men det är troligen en av alla klubbar respekterad snubbe med ett kartotek över klubbar som kollar att ett snarlikt namn inte används.
Ungefär så ja.

GuW skrev:
2119852Det handlar om "respekt" , man respekterar varandras namn, och håller sig ifrån närliggande kombinationer.
Precis ! Färger och symboler bör inte heller vara för lika.

Jag har så jäkla svårt att bestämma mig:
Vad är mest mobbat, att gå med i en mc-klubb eller vara med i elevråd?

GixxerJensa skrev:
2121919 Norge Tydligen...

Fast alla klubbar finns nog inte på nätet heller, så en googling är nog inte en slutgiltig avsökning av klubb-beståndet i världen.
Även om jag skulle tro att du hittar det mesta, för det räcker ju med att klubbnamnet är nämt på SH för att google ska hitta det efter ett tag...

Kör på med er klubb ni, MC klubbar med ankor som tema runt om i världen förenen eder!

Låter ju som en klubb för mig ... har ju passande avatar iaf :yoparty
Kan bli hangaround om jag får? :banana

Bifogat

• 274238-arne2.gif
    274238-arne2.gif
    87.7 KB · Visningar: 65
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S