Mindre vikt, mindre kubik, mindre effekt. Fair trade? 17 kg lättare än föregångaren är ändå jäkligt imponerande. Tror den kan sälja helt ok för 172.000 men det är klart, den får som alla vet omöjligen lika bra prestanda som en 15 år gammal begagnad R6a så egentligen ingen idé att provköra.https://www.ducati.com/se/sv/bikes/panigale/panigale-v2 då kom även resten till nya motorn med 120hk, ser väl ok ut. Lägre pris än föregångares men väger bara 178kilo så man får man mindre hoj i massa i räknat också.
Det ska vara Termignoni till Ducati, allt annat är huvudlöst.Inget Akrapovic som originaltillbehör lite oväntat utan Termignoni. Rent utsendemässigt så tillför det inte mycket.
Lite snyggare dragning än originalsystemet, men knappast värt vad jag gissar arr det kommer att kosta.Inget Akrapovic som originaltillbehör lite oväntat utan Termignoni. Rent utsendemässigt så tillför det inte mycket.
Termignoni-systemet kostar ca 30.000 enligt Ducatis svenska hemsidaLite snyggare dragning än originalsystemet, men knappast värt vad jag gissar arr det kommer att kosta.
Hoppas försäkringspremien inte blir allt för hög pga att dom kallar den för Panigale i stället för en ny Supersport.
Blir en tuff konkurrent till Yamaha R9.
Mycket möjligt men det har varit Akra de haft i konfiguratorn i många många årDet ska vara Termignoni till Ducati, allt annat är huvudlöst.
vilket mot tidigare originaltillbehör från Akrapovic till gamla V2:an får ses som ett klipp. Bara slip-on från Akra till gamla V2 gick på 42K medan ett exempelvis Arrow under 20K.Termignoni-systemet kostar ca 30.000 enligt Ducatis svenska hemsida
Titta på hur många bilder du vill av 916, 996 och 998 som alla är V2 och räkna hur många akrapovic du ser mot antalet med termignoni.Mycket möjligt men det har varit Akra de haft i konfiguratorn i många många år
vilket mot tidigare originaltillbehör från Akrapovic till gamla V2:an får ses som ett klipp. Bara slip-on från Akra till gamla V2 gick på 42K medan ett exempelvis Arrow under 20K.
Helsystem från Akrapovic till nya v4:an är 105K plus en ny underkåpa.
Ja, men def var rätt många år sen va? Det officiella tillbehöret från Ducati har varit Akra länge nu, till de allra flesta av deras modeller.Titta på hur många bilder du vill av 916, 996 och 998 som alla är V2 och räkna hur många akrapovic du ser mot antalet med termignoni.
Jag utlovar dig en jordskredsseger för termignoni.
Ducati 916 påbörjades 1994 och 998 avslutades 2004.Ja, men def var rätt många år sen va? Det officiella tillbehöret från Ducati har varit Akra länge nu, till de allra flesta av deras modeller.
Med det sagt så håller jag med dig, emotionellt så känns Termi mycket mer rätt än Akra på en Ducati.
Det var 916 som fick mig att ta kortet.Ducati 916 påbörjades 1994 och 998 avslutades 2004.
Tänk vad åren går.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |