Mindre vikt, mindre kubik, mindre effekt. Fair trade? 17 kg lättare än föregångaren är ändå jäkligt imponerande. Tror den kan sälja helt ok för 172.000 men det är klart, den får som alla vet omöjligen lika bra prestanda som en 15 år gammal begagnad R6a så egentligen ingen idé att provköra.https://www.ducati.com/se/sv/bikes/panigale/panigale-v2 då kom även resten till nya motorn med 120hk, ser väl ok ut. Lägre pris än föregångares men väger bara 178kilo så man får man mindre hoj i massa i räknat också.
Det ska vara Termignoni till Ducati, allt annat är huvudlöst.Inget Akrapovic som originaltillbehör lite oväntat utan Termignoni. Rent utsendemässigt så tillför det inte mycket.
Lite snyggare dragning än originalsystemet, men knappast värt vad jag gissar arr det kommer att kosta.Inget Akrapovic som originaltillbehör lite oväntat utan Termignoni. Rent utsendemässigt så tillför det inte mycket.
Termignoni-systemet kostar ca 30.000 enligt Ducatis svenska hemsidaLite snyggare dragning än originalsystemet, men knappast värt vad jag gissar arr det kommer att kosta.
Hoppas försäkringspremien inte blir allt för hög pga att dom kallar den för Panigale i stället för en ny Supersport.
Blir en tuff konkurrent till Yamaha R9.
Mycket möjligt men det har varit Akra de haft i konfiguratorn i många många årDet ska vara Termignoni till Ducati, allt annat är huvudlöst.
vilket mot tidigare originaltillbehör från Akrapovic till gamla V2:an får ses som ett klipp. Bara slip-on från Akra till gamla V2 gick på 42K medan ett exempelvis Arrow under 20K.Termignoni-systemet kostar ca 30.000 enligt Ducatis svenska hemsida
Titta på hur många bilder du vill av 916, 996 och 998 som alla är V2 och räkna hur många akrapovic du ser mot antalet med termignoni.Mycket möjligt men det har varit Akra de haft i konfiguratorn i många många år
vilket mot tidigare originaltillbehör från Akrapovic till gamla V2:an får ses som ett klipp. Bara slip-on från Akra till gamla V2 gick på 42K medan ett exempelvis Arrow under 20K.
Helsystem från Akrapovic till nya v4:an är 105K plus en ny underkåpa.
Ja, men def var rätt många år sen va? Det officiella tillbehöret från Ducati har varit Akra länge nu, till de allra flesta av deras modeller.Titta på hur många bilder du vill av 916, 996 och 998 som alla är V2 och räkna hur många akrapovic du ser mot antalet med termignoni.
Jag utlovar dig en jordskredsseger för termignoni.
Ducati 916 påbörjades 1994 och 998 avslutades 2004.Ja, men def var rätt många år sen va? Det officiella tillbehöret från Ducati har varit Akra länge nu, till de allra flesta av deras modeller.
Med det sagt så håller jag med dig, emotionellt så känns Termi mycket mer rätt än Akra på en Ducati.
Det var 916 som fick mig att ta kortet.Ducati 916 påbörjades 1994 och 998 avslutades 2004.
Tänk vad åren går.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |