Det är skiskumt när man kollar info, men alltså C12 har en 28 förgasare står det men SP en 37 förgasare, det tyder ju på att de mörkar en del, den jäveln gick nog som ett jävla skott och skulle gjort det än idag egentligen, för ad är max effekt ostrypt nu på 125orna för gata?
Iofs är det lite fult om man har särskilt en RS125a som ju har/hade en juniorklass med barar såan i mångga år här, så de lär ju ha trimdelar som fan.
Cagiva blandade sig vad jag vet aldrig i klassen eller några japsar, som iofs dog med RG 125 med 33 HK 92.
Fan va tråkigt det är med de nya reglerna tycker jag, allt blev typ 12-15 hk liksom, CBR 09 åtminstonde swr inte tuffare ut än den GP 125 jag hade i fälgbredd osv och har lägre effekt tiom.
R125 från Yamaha sr ju ball ut åtminstonde till man startar jönsmoroten, där skulle det finas utbytes 2t rovor med typ 40hk direkt för fol som har problem med att somna på sin hoj.
Ok ja jag levde för länge sen med 125or med typ 13-15hk i början av 90-talet, jag var ju inte mer än 15 och körde olagligt i stället för trimad moppe då straffet då var det samma.
Och det var völ ok, mne rätt snart ledsnasde man och gick först genom en del RG125,RD125, DRR125 osv i snabb takt för att sen köra olagligt med 250 och 350 RD350 YPVS då, till slut5 föll dock poletten ner och jag tog körkort för hoj.
Men så var det, så jag har så svårt tat fatta folk som glatt hojtar att 12hk är hur kul som helt på en asfaltshoj, för mig är det moped än idag.
Jag tror de ljuger faktiskt, vem fa vil inte a dubbel effekt som typ redan afans på 80-talet?
Surhinkar.