Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1) Att det är uppenbart att oljebytesintervallen i Owners Manual / Handboken som medföljer hojen är satta med hänsyn till att göra det lätt sälja hojen.Vad ville du säga?
2) Att oljan förlorar sin viskositet mycket snabbt om motorn belastas hårt. Och därför behöver bytas. Oftare än vad som står i handboken. Om man vill få lite längre livslängd på motorn.
3) Inlägget var ett svar på Laidbacks inlägg # 12 där han skriver
Jag skulle nog tro att Hon-Yam-Suz-Kaw mfl har tagit i ordentligt för att ha ryggen fri gällande oljeservice, just för att ingen - absolut ingen - ska kunna köra ihjäl en olja på de km-antal som angivits.
Och då ställa frågan hur gammal Hon-Yam-Suz-Kaw Laidback kan tänka sig att köpa, kommer ge ett svar på hur han innertst inne själv tror på oljebytesintervallen. För är oljebytesintervallen inte för långa, ja då får ju hojarna också lång livslängd.
Och Laidbacks svar i #27
Och nu för tiden ska helst hojarna jag köper ska va så nära nyskick det är möjligt och är enbart för att titta på. Så 45.000 mil? Nej tack.
säjer ju det mesta. Om hoj livslängd med "normala" oljebytesintervall.
Last edited: