Ny på forumet och har problem med mc-val.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Angående att tro att man inte så lätt hamnar hamnar i trubbel med en 600 tycker jag inte stämmer. En ostrypt sportigare 600 går mer än tillräckligt fort för att det ska gå åt helvete. Så tro inte att du kommer köra lugnare på en 600 än en 1000.

Själv körde jag alltid snabbare med min r6a än min speed triple. (men jag har roligare på min s3a)
 
Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag instämmer med andra att hornet är en riktigt bra hoj. Sen att motorn nästan är skottsäker är inget minus direkt :)
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Angående att tro att man inte så lätt hamnar hamnar i trubbel med en 600 tycker jag inte stämmer. En ostrypt sportigare 600 går mer än tillräckligt fort för att det ska gå åt helvete. Så tro inte att du kommer köra lugnare på en 600 än en 1000.

Själv körde jag alltid snabbare med min r6a än min speed triple. (men jag har roligare på min s3a)

självklart förstår jag det men tror fortfarande inte att en 600 rullar upp på bakhjulet för att jag vrider lite på gasen i 140+ en 600 sticker ju inte iväg på samma sätt som en r1 å gixxer å allt va dom nu heter. i så fall kan man ju jämnföra 125cc 2 takt med 500cc 2 takt.

125orna har ca 35hk å går som fan sålänge man ligger på högt varv. en 500 har mer vrid och svarar direkt när du vrider på gasen å vill gå upp på bakhjulet direkt.

en 600 går som fan vilket jag förstår men går inte jämnföra med den varvtalet man måste osv för att man ska hamna i dom hastigheterna. eller jag kanske har fel där? i alla fall så jag har uppfattat saker och ting som jag hat testat:)

Om du är inne på en motard. Så har du lite inspiration här!

Motard for life!

http://www.youtube.com/watch?v=H-Xyeu3X-Jw&feature=related

blir sjukt sugen när man ser på sådana videor.. vill ha. fast lutar åt en fazer eller hornet just nu just pågrund av att alla säger att man har en förjävlig smärta i kropp efter bara några mil. och jag hade tänkt köra lite rundor på ett par mil. ska dock ha en motard senare när jag har fått jobb så man kan ha både motard och 600:tummenupp

Jag instämmer med andra att hornet är en riktigt bra hoj. Sen att motorn nästan är skottsäker är inget minus direkt :)

känner ingen som haft en hornet men det är ju trotts allt en honda. skall hålla på ett par långa nätter med djupt tänkande och googlande. tack för svar allesammans! :Bugar
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Motard är jävligt skoj på mindre vägar, i stan eller till bus. Dock är dom smått värdelösa att köra riktigt långt med.. körde 4mil motorväg i somras, efter de skakade de fortfarande i händerna:näsblod Över 10 mil så är touringhoj verkligen att föredra.

För att göra lite påhopp på softis, en motard är fortfarande smidigare än en stuntkittad sporthoj :rolleyes:

Tror att en fazer skulle vara en bra första hoj, speciellt om du ska köra långt. Sen är dom ju snygga också..:rolleyes:

Just lek/bus borde fungera bra med en sån också (inlägg 32) http://www.crazymoto.net/index.php?showtopic=371829&hl=fazer stunt&st=20
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
självklart förstår jag det men tror fortfarande inte att en 600 rullar upp på bakhjulet för att jag vrider lite på gasen i 140+ en 600 sticker ju inte iväg på samma sätt som en r1 å gixxer å allt va dom nu heter. i så fall kan man ju jämnföra 125cc 2 takt med 500cc 2 takt.

125orna har ca 35hk å går som fan sålänge man ligger på högt varv. en 500 har mer vrid och svarar direkt när du vrider på gasen å vill gå upp på bakhjulet direkt.

en 600 går som fan vilket jag förstår men går inte jämnföra med den varvtalet man måste osv för att man ska hamna i dom hastigheterna. eller jag kanske har fel där? i alla fall så jag har uppfattat saker och ting som jag hat testat:)

Kan man åka 200++ med hojen kommer man troligen hamna där för eller senare. Tror det påverkar mer om man har kåpa eller ej, vilken fart det är bekvämt att köra i. Över 150 med kåplös hoj blir jävligt jobbigt längre perioder. 200 är ungefär lagom om man har kåpa..

btw. en fz6 har ungefär 35hk på hjulet vid 5500 varv och då kan den varva till 14000 :D

FZ6%20Fazer%20S2.jpg


Mitt tips är att satsa på en kåplös hoj om du vill hålla nere farten lite. Iof. kör man ihjäl sig lika mycket om de tar stopp 100km/h som i 200km/h

Lycka till med hojletandet
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Kan man åka 200++ med hojen kommer man troligen hamna där för eller senare. Tror det påverkar mer om man har kåpa eller ej, vilken fart det är bekvämt att köra i. Över 150 med kåplös hoj blir jävligt jobbigt längre perioder. 200 är ungefär lagom om man har kåpa..

btw. en fz6 har ungefär 35hk på hjulet vid 5500 varv och då kan den varva till 14000 :D

FZ6%20Fazer%20S2.jpg


Mitt tips är att satsa på en kåplös hoj om du vill hålla nere farten lite. Iof. kör man ihjäl sig lika mycket om de tar stopp 100km/h som i 200km/h

Lycka till med hojletandet

det var som fan. trode inte de hade riktigt så mycket;) på den fazern ja kollat på så har dom ju iofs tagit bort framkåpan på så är nog inte så kul att sitta upprätt i 200+ i vilket fall skulle ja tro. drar man omkull får man hoppas man bara glider på skinstället och mötande bilar inte får panic och börjar sladda de med:p men tackar för svaret! var lite kul fakta det där med:tummenupp
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
För att göra lite påhopp på softis, en motard är fortfarande smidigare än en stuntkittad sporthoj :rolleyes:



Men en stuntkittad sporthoj funkar till allt, det gör inte en motard:D
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
För att göra lite påhopp på softis, en motard är fortfarande smidigare än en stuntkittad sporthoj :rolleyes:



Men en stuntkittad sporthoj funkar till allt, det gör inte en motard:D

stämmer nog mycket väl. sen att en inte VILL köra mer än 10 mil på en motard pågrund av smärta så är det uteslutet för min del:) får nog bli något med lite mindre kåpor så som fazern ja kollat på eller en hornet:) tror tyvär att ja kommer tröttna riktigt fort på den lilla 250 ninjan
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
självklart förstår jag det men tror fortfarande inte att en 600 rullar upp på bakhjulet för att jag vrider lite på gasen i 140+ en 600 sticker ju inte iväg på samma sätt som en r1 å gixxer å allt va dom nu heter. i så fall kan man ju jämnföra 125cc 2 takt med 500cc 2 takt.

125orna har ca 35hk å går som fan sålänge man ligger på högt varv. en 500 har mer vrid och svarar direkt när du vrider på gasen å vill gå upp på bakhjulet direkt.

en 600 går som fan vilket jag förstår men går inte jämnföra med den varvtalet man måste osv för att man ska hamna i dom hastigheterna. eller jag kanske har fel där? i alla fall så jag har uppfattat saker och ting som jag hat testat:)



blir sjukt sugen när man ser på sådana videor.. vill ha. fast lutar åt en fazer eller hornet just nu just pågrund av att alla säger att man har en förjävlig smärta i kropp efter bara några mil. och jag hade tänkt köra lite rundor på ett par mil. ska dock ha en motard senare när jag har fått jobb så man kan ha både motard och 600:tummenupp



känner ingen som haft en hornet men det är ju trotts allt en honda. skall hålla på ett par långa nätter med djupt tänkande och googlande. tack för svar allesammans! :Bugar

Köp en FZ6 S2, den rockar fett. Jag kunde inte få den att dricka mer än 0,6L/mil, och hade ett genomsnitt på 0,45 trots att jag körde järnet för det mesta
 
Last edited:

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Köp en FZ6 S2, den rockar fett. Jag kunde inte få den att dricka mer än 0,6L/mil, och hade ett genomsnitt på 0,45 trots att jag körde järnet för det mesta

jo kan tänka mig det:D har dock en budget som ligger på 30tusen absoluta max vad mc:n kan kosta, måste ju strypa den till 25kw om den inte redan är det så det står i papperet att det är det i all fall. finns tyvär inte så många innom det priset som är i den stilen jag gillar:) (utan kåpa i fram) endast hitta -98:an som finns på blocket utan framkåpa vad jag sett.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Last edited:

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
http://www.blocket.se/kronoberg/Honda_CB_600_Hornet_28288949.htm?ca=6&w=3

http://www.blocket.se/vastmanland/Honda_CB_600_F_Hornet_32362817.htm?ca=6&w=3

http://www.blocket.se/kalmar/Suzuki_sv_street_fighter_32058617.htm?ca=6&w=3


Kan alltid köpa strypbrickor och slänga i själv för en billig peng om dom inte är stypta från början.

sv-hojen är riktigt lätt med lite vibration åt din röv och funkar bra på bakhjulet ostrypt

är det en synvilla eller ser honda hornet ifrån -00 som du länka där väldigt stor och klumpig ut?

köp Motard vettja:tummenupp

hade gärna velat ha en men passar tyvär inte inom det området ja kommer köra. men en gång i livet när även jag har blitt stor så skall jag ha en utan tvekan!
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nu har jag inte läst hela tråden då den egentligen inte intresserar mig. Men mitt tips är: Köp en motard att leka med och en billig bil för A till B-transport.

Själv har jag sporthoj, billig bil, och fin-bil. Och detta är ändå under begränsad budget. Hade jag nöjt mig med min Volvo 245 så hade jag kunnat ha fetare hoj, men för mig är det viktigt att ha en schyst bil också, och då blir de som de blir. :tummenupp
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Det är en synvilla men håller med om att den ser stor ut på bilderna.
Men jag lovar dig den känns barnsligt lätt och smidig när du kör den.

Min gamla 02:a
 

Bifogat

  • n518729226_131177_2826.jpg
    n518729226_131177_2826.jpg
    99.6 KB · Visningar: 39
  • n518729226_131176_2546.jpg
    n518729226_131176_2546.jpg
    91.1 KB · Visningar: 35

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
För att göra lite påhopp på softis, en motard är fortfarande smidigare än en stuntkittad sporthoj :rolleyes:



Men en stuntkittad sporthoj funkar till allt, det gör inte en motard:D

De gör dom ju:tuttar

Sen att man kanske inte vill göra allt (långresor tex, speciellt om drevningen är -1 +8 :rolleyes:) är en annan sak:D
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
De gör dom ju:tuttar

Sen att man kanske inte vill göra allt (långresor tex, speciellt om drevningen är -1 +8 :rolleyes:) är en annan sak:D

Man behöver ju inte ta den mest extrema drevningen om man inte vill. En stuntsporthoj kan man välja helt själv vart man vill lägga sig.
Och vist går det att hoppa med en sån också :D
Dock är motard mer lämpad för luftfärd men kassa på så mycket annat.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Man behöver ju inte ta den mest extrema drevningen om man inte vill. En stuntsporthoj kan man välja helt själv vart man vill lägga sig.
Och vist går det att hoppa med en sån också :D
Dock är motard mer lämpad för luftfärd men kassa på så mycket annat.
Får känslan av att diskussionen motard vs sport/touring kommer bara att gå runt och runt utan att nån kommer komma överens:rolleyes:

Motard= kör överallt
Sporthoj= kan inte köra överallt:D

Dock är motard roligare men de är nog ändå lättare att tröttna på de..

Längdhoppning när du kommer till sverige igen då ;)


nej nu blev de en jävla massa svammel bara:D
 
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Top