Ny paintlek!

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Suck

http://www.nt.se/popcorn/artikel.aspx?articleid=897616

Varför har vissa lättare att bli åksjuka än andra?

-De har antagligen känsligare balansorgan. De är kanske bättre på att till exempel gå på lina eller andra saker som kräver god balans.

sen när har tidningar rätt?:va
finns väldigt många skilda versioner av sättet att se på orsaken till åksjuka och den jag håller på säger att folk med dålig balans lättare blir åksjuka då detta stämmer med mina egna erfarenheter. våra muskler skickar signaler till hjärnan om hur vi rör oss baserat på hur vår tyngdpunkt förflyttas vilket registreras av våra balansorgan i örat. så som jag fått det förklarat blir rörelserna mer exakta med bättre balans vilket gör att balansorganen koncentrerar sig mer på att lyssna på kroppens och musklernas signaler än på vad ögonen säger vilket medför att man undviker åksjuka. vilket stämmer väldigt bra på mig då jag, efter att kraftigt ha förbättrat min balans, kan både läsa, sitta baklänges och kolla film när jag åker bil. något som jag inte kunde när jag var yngre.

Jag har hört båda versionerna. Nu jobbar jag i ett rederi och är ute och åker på böljan den blå en del. Gick i en REJÄL storm förra året och blev rätt sjösjuk. Sen tog jag två öl, det gick över direkt!!! och vad jag vet så får du inte bättre balans av alkohol. Sjösjukepiller fungerar på samma sätt. Du blir lite groggy av dem. De "trubbar av" din balans så att du inte reagerar på sjögång.

med alkohol och avtrubbare blir du ju yr vare sig du rör dig eller inte:tungan

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Du har överlevt länge nog nu, Bushido. Här får du lite 230V!! :yoparty :näsblod

Bifogat

• bushido.JPG
    bushido.JPG
    91.1 KB · Visningar: 82

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag ser att DR det ludret har raderat alla sina bilder i tråden, en sån sak förtjänar han att dö på ett alldeles speciellt rysligt sätt för...:mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bifogat

• johanson cuttad!.JPG
    johanson cuttad!.JPG
    36.8 KB · Visningar: 48

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    39.8 KB · Visningar: 60

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Bushidos klena pojkhjärta tålde inte synen av en välväxt hemmorojd-koloni...:D

Kanske ingen dum idé att sluta en tillfällig vapenvila och koncentrera oss på D-R, han sitter säkert hemma och darrar i kalsongerna just nu i väntan på hämnden för bildraderandet.

Bifogat

• bushido 2.JPG
    bushido 2.JPG
    90.5 KB · Visningar: 70

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Vit Aprilia.
_Johansson_ Förblödde visst när jag spräckte en av hans gigantiska hemorrojder!!:yoparty

Bifogat

• dadaaaaaaaaaaa.JPG
    dadaaaaaaaaaaa.JPG
    24.9 KB · Visningar: 52

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Vit Aprilia.
Jag är inte mörkhyad, det är inte ens min båt :blah

Du måste siktat fel och fått träff på nån av de där somaliska piraterna :klappar

Skratta först som skratta sist!
Somalierna blev ganska pisst off att du försökte ta deras idé med gummibåts haiker!!

Synd, You're out!!

Edit:
Å allt lipande som te.x "Jag har ingen röd stol, jag har inga svarta tapeter" osv bullshit kan du skippa!, Vi vet att du har det :mad:

Bifogat

• daaadadadada.JPG
    daaadadadada.JPG
    15.2 KB · Visningar: 51

Dominator-Rocks

Guest
Skratta först som skratta sist!
Somalierna blev ganska pisst off att du försökte ta deras idé med gummibåts haiker!!

Synd, You're out!!

Edit:
Å allt lipande som te.x "Jag har ingen röd stol, jag har inga svarta tapeter" osv bullshit kan du skippa!, Vi vet att du har det :mad:

Humor :hihi

Är det en ketchuppistol?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bushidos klena pojkhjärta tålde inte synen av en välväxt hemmorojd-koloni...:D

Kanske ingen dum idé att sluta en tillfällig vapenvila och koncentrera oss på D-R, han sitter säkert hemma och darrar i kalsongerna just nu i väntan på hämnden för bildraderandet.

ok, det var en ganska rutten död...:D

jaförfan, jag har redan börjat!:yoparty

Dominator-Rocks

Guest
Jag utbildar mig inom CNC för tillfället, mycket kretsar omkring det just nu så jag satte Engström och Bushido i en av fleroparna som vi har på skolan :cdevil

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...