Ny plasmaskärm HJÄLP!!!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
pratade med säljaren och han tyckte att full-hd kändes lite onödigt:confused: nu är jag förvirrad asså:huvet han tyckte det räckte gott å väl med en hd-ready för det vi använder tv till:gnissla

Till TV ja. men du tänker väl inte köpa en "gammal" tv när du får en ny med full hd för några kronor till nu när du ändå ska köpa ny tv?!
Till film är det ju skönt med full hd! För att inte nämna tv-spel!:yoparty

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Gammalt men välbeprövat. Säljaren blir nog gladare än köparen... Köp något nyare med lite mer funktioner, bildmässigt sett behöver du inte stirra dig blind efter det absolut bästa då du som sagt blir jävligt nöjd oavsett vilket.

skulle vara till stor hjälp om ngn KUNNIG skulle orka plocka ut t ex 5 stycken tv:n som han/hon tycker är bra och prisvärda, jag är fullständigt vilsen asså:confused: full hd, hd-ready, 2 hdmi ingångar, 3 hdmi ingångar, upplösning hit, upplösning dit osv osv osv osv osv, fan ta tillverkarna.

skulle ngn kunnig hjälpa mig med detta så skulle jag bli mkt tacksam.

prisspann ngnstans mellan 5-7500!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eftersom tv kunnigt folk läser här i tråden så kapar jag den lite.

Jag behöver en trådlös S/V överföring från vardagsrummet till sovrummet, det är väl 15 meter och en innervägg emellan.

Varken källan eller tvn är HD och jag skiter faktiskt i om bilden blir lite sämre på vägen.
Däremot vill jag överföra fjärrens signal tillbaka till källan.

Billigast möjligt, ingen nackdel om man kan köpa till en extra mottagare, men inte heller viktigt.

Vad ska jag ha?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
skulle vara till stor hjälp om ngn KUNNIG skulle orka plocka ut t ex 5 stycken tv:n som han/hon tycker är bra, jag är fullständigt vilsen asså:confused: full hd, hd-ready, 2 hdmi ingångar, 3 hdmi ingångar, upplösning hit, upplösning dit osv osv osv osv osv, fan ta tillverkarna.

vad använder du den mest till? vad ahr du för saker kopplade till TV?
Svara på detta så ska jag hitta en tv åt dig!:tummenupp:krama

Jag behöver en trådlös S/V överföring från vardagsrummet till sovrummet, det är väl 15 meter och en innervägg emellan.

Varken källan eller tvn är HD och jag skiter faktiskt i om bilden blir lite sämre på vägen.

Billigast möjligt, ingen nackdel om man kan köpa till en extra mottagare, men inte heller viktigt.

Vad ska jag ha?

Vill du styra en tv i ett annat rum med en fjärr eller? :confused:
Vill du streama film eller?!
Förstår inte riktigt...:va

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vad använder du den mest till? vad ahr du för saker kopplade till TV?
Svara på detta så ska jag hitta en tv åt dig!:tummenupp:krama

fan jag får ringa dig softish, ska bara käka lite:), är du hemma?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
skulle vara till stor hjälp om ngn KUNNIG skulle orka plocka ut t ex 5 stycken tv:n som han/hon tycker är bra, jag är fullständigt vilsen asså:confused: full hd, hd-ready, 2 hdmi ingångar, 3 hdmi ingångar, upplösning hit, upplösning dit osv osv osv osv osv, fan ta tillverkarna.

Jag anser mig själv kunnig och jag plockade fram 3st som jag tror skulle passa dig med det du efterfrågade, men då snabbt som tusan genom att välja de högst rankade.
Desto fler HDMI-ingångar är ju en klar fördel, jag har 3st men saknar ibland fler.
Fullhd har jag för att jag vill ha möjligheten att kunna spela 1080p-filmer från Ps3:an.
USB-ingång för att kunna köra serier och dylikt från hårddisk/minne.

Men om vi säger så här: Den mest sålda är oftast väldigt bra. Sen kvittar det om du väljer Samsung, LG, Panasonic, Pioneer, Philips etc.
Det är så små skillnader mellan dem och INGEN kan säga absolut vilket som är mest prisvärd av alla i det som du just beskriver som en djungel.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag anser mig själv kunnig och jag plockade fram 3st som jag tror skulle passa dig med det du efterfrågade, men då snabbt som tusan genom att välja de högst rankade.
Desto fler HDMI-ingångar är ju en klar fördel, jag har 3st men saknar ibland fler.
Fullhd har jag för att jag vill ha möjligheten att kunna spela 1080p-filmer från Ps3:an.
USB-ingång för att kunna köra serier och dylikt från hårddisk/minne.

Men om vi säger så här: Den mest sålda är oftast väldigt bra. Sen kvittar det om du väljer Samsung, LG, Panasonic, Pioneer, Philips etc.
Det är så små skillnader mellan dem och INGEN kan säga absolut vilket som är mest prisvärd av alla i det som du just beskriver som en djungel.

jag får backa tillbaka bandet å kolla på dom igen:)

Snowman89

Guest
Köp denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=602069

Jämförde den mot en Panasonic och LG tycker jag verka lite bättre, den har 16 bit färgdjup mot Panasonics 12 och sen har den USB som Panasonic saknar, sen är priset bättre!
Dustins sida med LG

För liter mer pengar Samsung
och LG
Då kan han lika gärna köpa PK350N. Har för mig att jag läste någonstans när jag letade tv att skillnaden mellan 350 och 550 bara är mjukvaran samt fler HDMI-anslutningar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag behöver en trådlös A/V överföring från vardagsrummet till sovrummet, det är väl 15 meter och en innervägg emellan.

Vad ska jag ha?

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Då kan han lika gärna köpa PK350N. Har för mig att jag läste någonstans när jag letade tv att skillnaden mellan 350 och 550 bara är mjukvaran samt fler HDMI-anslutningar.

jag rådde honom att köpa 50PK350... N modellen kostar nästan 1000 lappen mer för saker Abe inte behöver så...

Jag behöver en trådlös A/V överföring från vardagsrummet till sovrummet, det är väl 15 meter och en innervägg emellan.

Vad ska jag ha?

Samma inlägg som tidigare?!:va

Last edited:

Snowman89

Guest
jag rådde honom att köpa 50PK350... N modellen kostar nästan 1000 lappen mer för saker Abe inte behöver så...

Samma inlägg som tidigare?!:va

Nej du rådde honom att köpa PK550. Fördelen med N mot de utan ska tydligen vara att N är en nordisk variant som har en grym pixelgaranti medans den utan "N" i princip inte har något sån garanti alls.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vill du styra en tv i ett annat rum med en fjärr eller? :confused:
Vill du streama film eller?!
Förstår inte riktigt...:va

Jag har digitalboxen i vardagsrummet, till den vill jag ansluta en sändare som skickar ljud och bild trådlös till en mottagare som ansluts till sovrumstvn, samtidigt ska burken i sovrummet ta emot fjärrkontrolls signalen och skicka den till digitalboxen i vardagsrummet.

Dom brukar kallas Trådlös A/V sändare.

Clas Olsson har en modell, Kjell&co har ett par, teknikmagasinet har säkert, men jag vill veta vilka som är prisvärda och bra.

Jag har nämligen hört flera som provat och är missnöjda, men det kan ju bero på att dom har provat på för stort avstånd.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Nej du rådde honom att köpa PK550. Fördelen med N mot de utan ska tydligen vara att N är en nordisk variant som har en grym pixelgaranti medans den utan "N" i princip inte har något sån garanti alls.

Rekommendera den först ja här på forumet men sen prata vi lite mera på telefon som du knappast kan ha hört....
N varianten är förprogrammerad av comhem och boxer och ibland kan det skilja på reklamnationstid, inget skiljer på den tekniska biten...!

Man ska fråga om garanti och reklammation innan ev köp av icke N-modell bara! Säger firman att det är 3 års garanti så är det upp till dom!

Jag har digitalboxen i vardagsrummet, till den vill jag ansluta en sändare som skickar ljud och bild trådlös till en mottagare som ansluts till sovrumstvn, samtidigt ska burken i sovrummet ta emot fjärrkontrolls signalen och skicka den till digitalboxen i vardagsrummet.

Dom brukar kallas Trådlös A/V sändare.

Clas Olsson har en modell, Kjell&co har ett par, teknikmagasinet har säkert, men jag vill veta vilka som är prisvärda och bra.

Jag har nämligen hört flera som provat och är missnöjda, men det kan ju bero på att dom har provat på för stort avstånd.

Jag kan bara avråda då jag hört att ingen ska prestera riktigt så som tillverkarna vill lova... 15 meter är långt med väggar emellan osv... Dra kabel på vinden?

Last edited:

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Efter mycket läsande och tittande köpte jag igår en LG PK350N.
Riktigt bra bild! :tummenupp

Rekommenderas flitigt på bland annat www.minhembio.com

Rekommendera den först ja här på forumet men sen prata vi lite mera på telefon som du knappast kan ha hört....
LG har samma garantier på sina apparater sålda nya av en svensk återförsäljare!

?

Köper du N-versionen så får du 100% pixelgaranti och hämtning på plats. Detta gäller inte för de utan N (nordic).

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Efter mycket läsande och tittande köpte jag igår en LG PK350N.
Riktigt bra bild! :tummenupp

Rekommenderas flitigt på bland annat www.minhembio.com

Köper du N-versionen så får du 100% pixelgaranti och hämtning på plats. Detta gäller inte för de utan N (nordic).

Så kan det visst vara, det beror på hos vilken firma du köpt den... kanske inte hämtning på plats men du kan få den lagad iaf!
Det skiljer ändå en 1000 lapp på pris....
Till och med killen på LG tvekade om han skulle välja mellan en N-modell och en icke N-modell....

Snowman89

Guest
N varianten är förprogrammerad av comhem och boxer och ibland kan det skilja på reklamnationstid, inget skiljer på den tekniska biten...!

Man ska fråga om garanti och reklammation innan ev köp av icke N-modell bara! Säger firman att det är 3 års garanti så är det upp till dom!

Jag kan bara avråda då jag hört att ingen ska prestera riktigt så som tillverkarna vill lova... 15 meter är långt med väggar emellan osv... Dra kabel på vinden?

Var faktiskt tvungen att ringa och höra med LG och du har helt rätt. EXAKT samma garanti på N samt icke N. Enda som skiljer är att om man får problem med tvn och man har en "N" modell så kan man gå direkt till LG så löser dom det och annars får man ta det via återförsäljaren.

Sen svamlade killen lite om att en annan skillnad är att N är förbered för våra tv-kort och att det EVENTUELLT kunde bli problem om man köpte en icke N modell. Personligen tror jag det är mer eller mindre skitsnack, ser ingen anledning till att en 50PK350N bör fungera bättre än en 50PK350.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Var faktiskt tvungen att ringa och höra med LG och du har helt rätt. EXAKT samma garanti på N samt icke N. Enda som skiljer är att om man får problem med tvn och man har en "N" modell så kan man gå direkt till LG så löser dom det och annars får man ta det via återförsäljaren.

Sen svamlade killen lite om att en annan skillnad är att N är förbered för våra tv-kort och att det EVENTUELLT kunde bli problem om man köpte en icke N modell. Personligen tror jag det är mer eller mindre skitsnack, ser ingen anledning till att en 50PK350N bör fungera bättre än en 50PK350.

Precis, dom är lite omprogrammerade för att förenkla användning med comhem och boxer! :fakta

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har digitalboxen i vardagsrummet,

Jag hade en fin Thomson-grunkagrejj, funkade aldrig trots avstånd på 5meter fri sikt.

Dom brukar ligga på bluetoothbandet och störas av trådlösa tangentbord etc.

Edit:

Köp en billig extrabox med läsare istället och ta med kortet om du vill se nått skojj.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy