Ny plasmaskärm HJÄLP!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade en fin Thomson-grunkagrejj, funkade aldrig trots avstånd på 5meter fri sikt.

Dom brukar ligga på bluetoothbandet och störas av trådlösa tangentbord etc.

Edit:

Köp en billig extrabox med läsare istället och ta med kortet om du vill se nått skojj.

Jag har flera extraboxar, det var kabeldragningen jag ville slippa...

Någon som vet om man kan lämmna kortet i huvudboxen om man har en IF OUT (den är ju tänkt för att mata vidare till nästa box) eller måste man ändå ta kortet med sig?

Fan, det slutar väl med att jag köper en sån där fempack dreamboxar och kryper en heldag på vinden...

Eller så bär jag ut sängen till TV'n, problemet löst...

Men visst är det konstigt att man inte ska kunna överföra A/V trådlöst en tio femton meter, det kan ju inte krävas många milliwatt för det.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men visst är det konstigt att man inte ska kunna överföra A/V trådlöst en tio femton meter, det kan ju inte krävas många milliwatt för det.

Mediamarkt har några boxar som jag tror går på andra frekvenser, men runt tusingen

Edit:

Fan du bor väl i skogen?
Ingen annan som stör frekvensbandet?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mediamarkt har några boxar som jag tror går på andra frekvenser, men runt tusingen

Edit:

Fan du bor väl i skogen?
Ingen annan som stör frekvensbandet?

Näpp, utom jag själv då, men inte samtidigt som jag ska ligga i sängen och se tv.

Jag har förvisso WiFi och Blåtandsgrejor, men i övrigt kan man svepa frekvensspektrat här utan att se en krusning....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan ju även vara skönt med en N modell så man slipper konka till affären om den går sönder, LG hämtar...

// EX LG Support.

så de 1200:- extra för en N-modell, är det för att täcka upp för en ev hämtning om tv:n pajjar?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nae, N är nordenmodell, såld av LG norden, resten är gråimport. 100% pixelgaranti gäller bara på N modeller med.

okok då e jag med:tummenupp

en fråga till: vet du vart man kan köpa kretskort till LG-tv:n?

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Skulle vara spacetronic isåfall, lättast är att maila, de kan vara svåra på telefon.

okok då e jag med:tummenupp

en fråga till: vet du vart man kan köpa kretskort till LG-tv:n?

Viktigt med pixelgaranti är att man måste ha orginal emballage kvar. Och pixelgaranti är det ej upphämtning på, den kör man till butiken och får utbytt mot en ny tv.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Skulle vara spacetronic isåfall, lättast är att maila, de kan vara svåra på telefon.

Viktigt med pixelgaranti är att man måste ha orginal emballage kvar. Och pixelgaranti är det ej upphämtning på, den kör man till butiken och får utbytt mot en ny tv.

kanon, tack!

ok, en fråga till he he: har en Lg xrz-42px11 där bilden började "knasa" sig, bilden började bli grynig, den stackars tanten som läste upp nyheterna började se ut som en regnbåge eller rättare sagt, tänk dig se på tv genom en värmesökande kamera, så såg hon ut för slutligen bli helt svart, ljudet fanns dock kvar hela tiden, om du går på magkänsla, vad skulle du tippa på har gått sönder?

det knasiga var att när jag stängde av tv:n i typ 5-10 och lät den "vila" så kom bilden tillbaka i ca 1-2 minuter innan tv:n började knasa sig igen med samma symptom som skrivet ovan, och så höll det på tills jag gav upp och drog ur nätsladden

vet du om ngt typiskt fel på LG-appareterna.

hoppas du förstod min beskrivning

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har aldrig brytt mig om tv mm så jag köpte en plasma för 4000 spänn
42" helnöjd med kvalite o bild.
igår va jag på siba och där fick man kika på en 3d tv, aldrig gjort de förr..
inom 2-3 år ska jag ha en minst 42 med 3d.. its tha shit :tummenupp

Eftersom tv kunnigt folk läser här i tråden så kapar jag den lite.

Jag behöver en trådlös A/V överföring från vardagsrummet till sovrummet, det är väl 15 meter och en innervägg emellan.

Varken källan eller tvn är HD och jag skiter faktiskt i om bilden blir lite sämre på vägen.
Däremot vill jag överföra fjärrens signal tillbaka till källan.

Billigast möjligt, ingen nackdel om man kan köpa till en extra mottagare, men inte heller viktigt.

Vad ska jag ha?

jag har nån sån där kjell o co modell som funkar ca 10meter just nu med ett par väggar + en trappa upp. dock är den svår o justera in kan räcka med att flytta den 5 cm så har man hyffsad bild. lite som förr med bordsantenn :D går nån i vägen eller står fel så brusar den o har sig men rätt läge samt sitter på stjärten så funkar de fin fint..

jo dosan är lite känslig oså.. måste va mitt framför för att kunna byta kanal.

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Kan ju även vara skönt med en N modell så man slipper konka till affären om den går sönder, LG hämtar...

// EX LG Support.

Hur gör man med internet affärer då? Det är upp till affären, dom kan ha hämtning i hemmet men oftast måste man skicka in dom...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
har aldrig brytt mig om tv mm så jag köpte en plasma för 4000 spänn
42" helnöjd med kvalite o bild.
igår va jag på siba och där fick man kika på en 3d tv, aldrig gjort de förr..
inom 2-3 år ska jag ha en minst 42 med 3d.. its tha shit :tummenupp

jag har nån sån där kjell o co modell som funkar ca 10meter just nu med ett par väggar + en trappa upp. dock är den svår o justera in kan räcka med att flytta den 5 cm så har man hyffsad bild. lite som förr med bordsantenn :D går nån i vägen eller står fel så brusar den o har sig men rätt läge samt sitter på stjärten så funkar de fin fint..

jo dosan är lite känslig oså.. måste va mitt framför för att kunna byta kanal.

Är det den gamla modellen dom hade så har ju dom burkarna utbytbara antenner, sätter man dit en WiFi antenn med lite förstärkning så dubblar man lätt signalstyrkan.

Byter man både på sändare och mottagare så fyrdubblar man signalen.

Den har tyvärr utgått.

Snowman89

Guest
Nae, N är nordenmodell, såld av LG norden, resten är gråimport. 100% pixelgaranti gäller bara på N modeller med.

Enligt de på supporten jag pratade med igår så är det samma pixelgaranti på den vanliga modellen samt den som säljs i norden. Full hd apparaterna har 100% pixelgaranti medans hd ready hade upp till 4pixlar.

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Enligt de på supporten jag pratade med igår så är det samma pixelgaranti på den vanliga modellen samt den som säljs i norden. Full hd apparaterna har 100% pixelgaranti medans hd ready hade upp till 4pixlar.

Detta KAN ha ändrats, det är ändå 6 månader sedan jag slutat, men jag är skeptisk...

Hur gör man med internet affärer då? Det är upp till affären, dom kan ha hämtning i hemmet men oftast måste man skicka in dom...

Vet inte riktigt hur du menar, om LG hämtar behöver man väl inte skicka oavsett om man köpt på nätet eller i butik.. Men normalt ska affären stå för frakt vid reklammationer.

kanon, tack!

ok, en fråga till he he: har en Lg xrz-42px11 där bilden började "knasa" sig, bilden började bli grynig, den stackars tanten som läste upp nyheterna började se ut som en regnbåge eller rättare sagt, tänk dig se på tv genom en värmesökande kamera, så såg hon ut för slutligen bli helt svart, ljudet fanns dock kvar hela tiden, om du går på magkänsla, vad skulle du tippa på har gått sönder?

det knasiga var att när jag stängde av tv:n i typ 5-10 och lät den "vila" så kom bilden tillbaka i ca 1-2 minuter innan tv:n började knasa sig igen med samma symptom som skrivet ovan, och så höll det på tills jag gav upp och drog ur nätsladden

vet du om ngt typiskt fel på LG-appareterna.

hoppas du förstod min beskrivning

Skulle gissa på mainboard, troligen lika bra att slänga och köpa nytt, faktiskt.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Detta KAN ha ändrats, det är ändå 6 månader sedan jag slutat, men jag är skeptisk...

Vet inte riktigt hur du menar, om LG hämtar behöver man väl inte skicka oavsett om man köpt på nätet eller i butik.. Men normalt ska affären stå för frakt vid reklammationer.

Skulle gissa på mainboard, troligen lika bra att slänga och köpa nytt, faktiskt.

ok tack för svaret, kommer att köpa en ny tv innan jul:)

tänkte en sådan där mainboard, vad ligger en sån på prismässigt, kanske skulle vara värt att laga ovh låta ungarna få den till sitt lekrum!

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
ok tack för svaret, kommer att köpa en ny tv innan jul:)

tänkte en sådan där mainboard, vad ligger en sån på prismässigt, kanske skulle vara värt att laga ovh låta ungarna få den till sitt lekrum!

Ingen aning, men troligen mer än det smakar... En ny tv idag är ju så billigt.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
så, en ny tv blev beställd alldeles nyss, jag inbillar mig att jag bara hade otur med LG:n som gick sönder och beställde fan en ny LG-tv, av det jag har läst på olika testsajter verkar denna tv vara ett riktigt jävla bra köp med tanke på priset och skulle jag vilja byta "upp" mig om ngt år så har jag ivf inte betalat skjortan för den:)

denna blev det: http://www.webhallen.com/hemelektronik/126707-lg_50_plasma_50pk350

6300:- inkl. hemleverans:tummenupp

hoppas att det blir bra, nu är iaf julen räddad med tanke på att ungarna ska få ett Nintendo Wii i julklapp, ska bara inhandla ett par hdmi-kablar åsså så vad kan gå fel?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du ser, hade du lyssnat på mig så hade du redan haft en ny tv att glo på :fakta
Dock rekommenderade jag N-modellen men den är lite "onödig" som sagt om allt funkar som det ska...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy