Ny säsong, äntligen!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
...Vi byter blickar och drar båda på smilbanden - det är VALMERS! Stålben är tillbaks i matchen! Vi piskar nerför rakan och närmar oss värmlänningen i Trösen när...

Efter att på halvgas rullat ifatt de idoga 600-killarna så bestämmer jag mig för att låta min vackert röda springare visa sitt rätta jag. Dags att varva över 10 000 rpm med andra ord. Valmers touring-Honda passeras som ett möte men jag förlåter honom då han ju släpar på dövikt som inte vi andra har, dessutom kalla däck och en halvtrött Blade. Snygg hjälm och fräsigt ställ har han i varje fall.
Dyker in i den generösa slipstreamen bakom apsnusens R6:a, skönt att killen äntligen tagit sitt förnuft till fånga och skaffat en hoj som inte skämmer ut sig på banan, för att med mindre besvär följa apsnusen ner mot Trösen. Nog för att hans cykel konstruerats för gatkörning men jag visste inte att de utrustades med backväxel.
Känslan att dansa in i kurvan med TZ:an överträffar alla mina förväntningar och den hysteriska effektkicken kastar mig bort mot Esset. Ett lätt nyp på bromsen och jag lägger över till höger in i Esset. Känner ett sting av avundsjuka mot apsnusen och valmet som får framföra sina skepp i den underbaraste av dofter - Castrol 747.
Avbryts abrupt i mina dagdrömmar av att...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Efter att på halvgas rullat ifatt de idoga 600-killarna så bestämmer jag mig för att låta min vackert röda springare visa sitt rätta jag. Dags att varva över 10 000 rpm med andra ord. Valmers touring-Honda passeras som ett möte men jag förlåter honom då han ju släpar på dövikt som inte vi andra har, dessutom kalla däck och en halvtrött Blade. Snygg hjälm och fräsigt ställ har han i varje fall.
Dyker in i den generösa slipstreamen bakom apsnusens R6:a, skönt att killen äntligen tagit sitt förnuft till fånga och skaffat en hoj som inte skämmer ut sig på banan, för att med mindre besvär följa apsnusen ner mot Trösen. Nog för att hans cykel konstruerats för gatkörning men jag visste inte att de utrustades med backväxel.
Känslan att dansa in i kurvan med TZ:an överträffar alla mina förväntningar och den hysteriska effektkicken kastar mig bort mot Esset. Ett lätt nyp på bromsen och jag lägger över till höger in i Esset. Känner ett sting av avundsjuka mot apsnusen och valmet som får framföra sina skepp i den underbaraste av dofter - Castrol 747.
Veven skär ihop och du highsidar som en örn mot den blåa himmelen, på vägen ner hinner du tänka tusen tankar, gick den för magert, hade jag rätt stift, kanske man skulle feta på lite mera oljeblandning, jag ska nog bestycka om, aj detta kommer att göra ont.

När du vaknar så ser du som i ett töcken hur tusenlapparna får vingar, din längtan efter gammeltraktorn är nu helt obeskrivlig, varför fastnade jag i blåröksträsket tänker du, jag som bara ville köra på skoj, då kommer fru Goodstuff och kör barnvagnen rätt upp i nyllet, det är din tur att byta pampers på lillen nu.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Goodstuff skrev:
Ett lätt nyp på bromsen och jag lägger över till höger in i Esset. Känner ett sting av avundsjuka mot apsnusen och valmet som får framföra sina skepp i den underbaraste av dofter - Castrol 747.

Jag har precis kört om Valmers på innern i Trösen för att därefter acca hårt bort mot Esset. En lätt dutt på frambromsen är allt man hinner med före det är dags att lägga ner cykeln. Jag försöker skära Esset så hårt jag kan och håller därefter vänster inner så tight det bara är möjligt. Gustav ligger några meter framför och det luktar ungefär som man kan förvänta sig. När vi går genom snabbhögern hörs en knall från Gubbstruttens moppe och det enerverande tvåtaktsknattret försvinner. Gubbstrutten åker rakt fram i Ejes, ut på den asfalterade snutten rakt fram, hivar mopen i gräset och för att kort därpå i ren frustration hoppa jämfota på tanken. Jag förstår den stackaren.

När jag går ut ur Ejes signalerar jag till Valmers som är på väg in i densamma att han vann vadet. Tvåhundra spänn är ju inte hela världen, men visst hade jag väl trott att Gustav skulle klara sig bort till hårnålen i alla fall. Hade moppen rullat några meter till så hade jag ju haft pengar till ett par knäpuckar till, de går ju åt som smör i solsken på Gelleråsen.

Det lunkar på i 15-tempo helt odramatiskt bort mot depåkurvan och jag känner att det är dags att börja kapa sekunder så man kan förpassa Palte dit han hör hemma, i ångorna bakom. När jag ylar genom depåböjen kommer dagens nästa glada överraskning. På väg ut ur depån, in på banan, vem ser jag där om inte....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
abstruse skrev:

Jag har precis kört om Valmers på innern i Trösen för att därefter acca hårt bort mot Esset. En lätt dutt på frambromsen är allt man hinner med före det är dags att lägga ner cykeln. Jag försöker skära Esset så hårt jag kan och håller därefter vänster inner så tight det bara är möjligt. Gustav ligger några meter framför och det luktar ungefär som man kan förvänta sig. När vi går genom snabbhögern hörs en knall från Gubbstruttens moppe och det enerverande tvåtaktsknattret försvinner. Gubbstrutten åker rakt fram i Ejes, ut på den asfalterade snutten rakt fram, hivar mopen i gräset och för att kort därpå i ren frustration hoppa jämfota på tanken. Jag förstår den stackaren.

När jag går ut ur Ejes signalerar jag till Valmers som är på väg in i densamma att han vann vadet. Tvåhundra spänn är ju inte hela världen, men visst hade jag väl trott att Gustav skulle klara sig bort till hårnålen i alla fall. Hade moppen rullat några meter till så hade jag ju haft pengar till ett par knäpuckar till, de går ju åt som smör i solsken på Gelleråsen.

Det lunkar på i 15-tempo helt odramatiskt bort mot depåkurvan och jag känner att det är dags att börja kapa sekunder så man kan förpassa Palte dit han hör hemma, i ångorna bakom. När jag ylar genom depåböjen kommer dagens nästa glada överraskning. På väg ut ur depån, in på banan, vem ser jag där om inte....

Nr 18 och Chris Ash!!! Mummelhumlan med sin nya Suzuki som har klossiga OK-adaptrar, glasade belägg och felvänd termostat. Dessutom har han inte hunnit få av sig domartröjan som sitter som ett korvskinn på det gulsvarta skinnstället. Jag med min nylackade brutala GP-racer ser precis lika imponerande ut som vilken VM-förare som helst. Jag följer dummer 18 ett par varv för att ha ett passande däckvärmartempo, när mummelhumlan börjar bromsa en tidsålder innan nästa kurva och jag tänker bromsa ut honom med en hand hör jag en våldsam smäll följd av ett blått moln och en massa oljestänk. I dimman skymtar jag den felvända termostaten och hinner precis väja av blotta förskräckelsen, när jag passerat ser jag......

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Nr 18 och Chris Ash!!! Mummelhumlan med sin nya Suzuki som har klossiga OK-adaptrar, glasade belägg och felvänd termostat. Dessutom har han inte hunnit få av sig domartröjan som sitter som ett korvskinn på det gulsvarta skinnstället. Jag med min nylackade brutala GP-racer ser precis lika imponerande ut som vilken VM-förare som helst. Jag följer dummer 18 ett par varv för att ha ett passande däckvärmartempo, när mummelhumlan börjar bromsa en tidsålder innan nästa kurva och jag tänker bromsa ut honom med en hand hör jag en våldsam smäll följd av ett blått moln och en massa olja stänk. I dimman skymtar jag den felvända termostaten och hinner precis väja av blotta förskräckelsen, när jag passerat ser jag......
GSXR1100R som nu sadlat om till blåtakt, på sin Minimoto så har han det lättaste ekipaget på banan, ut på flygrakan så varvar den 28.000 miljoner varv och innan kurvan kommer så har kolven gått rakt genom tanken bara för att...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
GSXR1100R som nu sadlat om till blåtakt, på sin Minimoto så har han det lättaste ekipaget på banan, ut på flygrakan så varvar den 28.000 miljoner varv och innan kurvan kommer så har kolven gått rakt genom tanken bara för att...

..den stackars minimoton blivit överarbetad av att släpa runt gamlot överviktiga lekamen. Chrille glider förbi i ett lite högre tempo än vanligt, nu vågar han lägga i trean på rakan, och varvar nästan 8000rpm, detta enbart för att han nu litar på sin bearbetade topp som garanterat inte ska bli ventilsallad på grund av täta oljebyten, men när han öppnar upp till trefjädels gas hoppar kedjan av...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Chrille glider förbi i ett lite högre tempo än vanligt, nu vågar han lägga i trean på rakan, och varvar nästan 8000rpm, detta enbart för att han nu litar på sin bearbetade topp som garanterat inte ska bli ventilsallad på grund av täta oljebyten, men när han öppnar upp till trefjädels gas hoppar kedjan av...
Med ett flin klämmer sig Mumlan förbi Chrille, här ska satsas tänker Mumlan, men då märker han till sin förskräckelse att Front Row Torkel dyker upp som gubben i lådan gränslandes Brittan i vårskrud, nu orkar ju inte Mumlan hålla samma tempo som Torkel så han kollar på sin lista som han har tejpat på tanken och väljer ursäkt 47, vänster kit styrhalva har lossnat ifrån kit delux gaffeln som sitter på kit ramen som hålls ihop av fönster kitt låter helt trovärdigt.

Sin vana troget börjar Mumlan vifta med vänsterhanden sådär kvinnligt som bara han kan, men det skulle han inte ha gjort för precis då så...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Med ett flin klämmer sig Mumlan förbi Chrille, här ska satsas tänker Mumlan, men då märker han till sin förskräckelse att Front Row Torkel dyker upp som gubben i lådan gränslandes Brittan i vårskrud, nu orkar ju inte Mumlan hålla samma tempo som Torkel så han kollar på sin lista som han har tejpat på tanken och väljer ursäkt 47, vänster kit styrhalva har lossnat ifrån kit delux gaffeln som sitter på kit ramen som hålls ihop av fönster kitt låter helt trovärdigt.

Sin vana troget börjar Mumlan vifta med vänsterhanden sådär kvinnligt som bara han kan, men det skulle han inte ha gjort för precis då så...

...drabbas han av ett verkligt fel! Han har glömt att tanka. Hans vinkteknik är fulländad,men teknisk krävande och misständningen som orsakas av soppatorsken skakar om honom djupt när han ådrar sig en svår sträckning i sin avancerat utsträckta vinkarhand.

Torkel försvinner så där artigt som bara Torkel kan i fjärran och tittar förundrat på Teddy som står och bryter loss hojen ur däckshögen ...... igen. "Han skulle ju bara testa lite försiktigt."

Nu börjar Filip känna sig riktigt het och beslutar sig för att börja träna på allvar inför den kommande säsongen. Han rullar in i depå och siktar in sig på Chrilles husvagn. Han smyger in på sin plats så där intimt nära som man står i en depå och börjar fokusera. "Åtta på morgonen, rookiesarna la sig tolv igår, Åtta på morgonen......" Han drar igång sin 140dB-proof-kompressor och springer igång sin räser så där hurtigt som bara en räserpilot kan klockan 8 på morgonen. Glatt flinande rappar han på gasen och tänker "Åtta på morgonen, nu kan dom försöka sova dom jävlarna!"

Ute på banan....

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
..
Nu börjar Filip känna sig riktigt het och beslutar sig för att börja träna på allvar inför den kommande säsongen. Han rullar in i depå och siktar in sig på Chrilles husvagn. Han smyger in på sin plats så där intimt nära som man står i en depå och börjar fokusera. "Åtta på morgonen, rookiesarna la sig tolv igår, Åtta på morgonen......" Han drar igång sin 140dB-proof-kompressor och springer igång sin räser så där hurtigt som bara en räserpilot kan klockan 8 på morgonen. Glatt flinande rappar han på gasen och tänker "Åtta på morgonen, nu kan dom försöka sova dom jävlarna!"

Ute på banan....
Hela fyrtaktsmaffian kastar sig på Offknuff och slänger hans knattermoppe i miljöstationen där blåtaktarna hör hemma, valmers vaknar och skyndar sig att kleta in 200 gram valfett i sitt glesa hår, han skippar duschkön som nu är enorm pga Offkeff väckte alla samtidigt.

valmers sitter ner och försöker minnas vad han gjorde förgående natt, han minns vagt att Discofarfar och Oscar hade lite party i granntältet, valmers gillar att stuffa men saknar både takt och stil, troligtvis så har han limmmat på någon av killarna i hopp om att tjäna ett par rubel, inte lätt att koppla bort extraknäcket på sin fritid.

Nu rycker alla till och vem kommer inrullandes om inte...

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
GSXR1100R skrev:
Hela fyrtaktsmaffian kastar sig på Offknuff och slänger hans knattermoppe i miljöstationen där blåtaktarna hör hemma, valmers vaknar och skyndar sig att kleta in 200 gram valfett i sitt glesa hår, han skippar duschkön som nu är enorm pga Offkeff väckte alla samtidigt.

valmers sitter ner och försöker minnas vad han gjorde förgående natt, han minns vagt att Discofarfar och Oscar hade lite party i granntältet, valmers gillar att stuffa men saknar både takt och stil, troligtvis så har han limmmat på någon av killarna i hopp om att tjäna ett par rubel, inte lätt att koppla bort extraknäcket på sin fritid.

Nu rycker alla till och vem kommer inrullandes om inte...

Varför tittar alla surt på mig? Det var ju inte meningen att stackars DonQ skulle bli så rädd att han körde av när jag blåste om honom på inner i depåkurvan. Och Abstruse med sin Ex.Cralle kawa blev varvad tre gånger på fyra varv mer tänkt som lite peppning, inte att han skulle ställa hojen i Ejes och gå hem.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mad Moose skrev:
Varför tittar alla surt på mig? Det var ju inte meningen att stackars DonQ skulle bli så rädd att han körde av när jag blåste om honom på inner i depåkurvan. Och Abstruse med sin Ex.Cralle kawa blev varvad tre gånger på fyra varv mer tänkt som lite peppning, inte att han skulle ställa hojen i Ejes och gå hem.
Mamma Mous har fått storhetsvansinne och tror sig kunna klå hin håle om så krävs, full av självförtoende så rullar Moosen ut på gridden, jag hoppas alla är rädda för mig nu tänker han, plonk jonk donk så ramlar hela R6 mopppen i bitar, Moosen skriker i vrede över att han har övermeckat hela vinten.

Ledsen och trött på allt så kommer...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
GSXR1100R skrev:
Ledsen och trött på allt så kommer...

...helt plötsligt och utan förvarning Swedie in på banan. Efter tjugo minuters uppvärmning förväntar sig hela forumet bra tider där de nu sitter och slickar såren i depån. Allas blickar riktas bort mot Mack-Bertil som står vid start och mål med gökuret i högsta hugg. Slutligen skriker kycklingen:

-Han har kört på...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
...helt plötsligt och utan förvarning Swedie in på banan. Efter tjugo minuters uppvärmning förväntar sig hela forumet bra tider där de nu sitter och slickar såren i depån. Allas blickar riktas bort mot Mack-Bertil som står vid start och mål med gökuret i högsta hugg. Slutligen skriker kycklingen:

-Han har kört på...
53:eek:r...detta utalande ifrån McB gör att vi omedelbums konfiskerar McB:s posör klocka, med ilbud så går klockan upp till Bukowskis, där den säljs den för 60 papp, nyrik så köper McB sin drömhoj, en äkta fyppelexxare, dvs en totalt kronslut Ural 250 som har gått SS 250(Sovjetiska Superbike) Tidigare ägare är Ivan Boring, Karl Achnikov, Ludgo Pelle & Loket.

Men när McB skall starta fyndet upptäcker han att...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
53:eek:r...detta utalande ifrån McB gör att vi omedelbums konfiskerar McB:s posör klocka, med ilbud så går klockan upp till Bukowskis, där den säljs den för 60 papp, nyrik så köper McB sin drömhoj, en äkta fyppelexxare, dvs en totalt kronslut Ural 250 som har gått SS 250(Sovjetiska Superbike) Tidigare ägare är Ivan Boring, Karl Achnikov, Ludgo Pelle & Loket.

Men när McB skall starta fyndet upptäcker han att...

...Den ryska motorcykeln inte vill godta vår svenska högkvalitativa bensin utan en ombestyckning. I panik, och med pallplats i blick pga. det något tunna deltagandet i Commie 250, springer han fort för att hämta lite Castrol 747 för att försämra bensinkvaliteten.

50/50 borde räcka, tänker han, och fyller halva 70-literstanken med suroljan som stals ur Dampbussen. Lite diesel kan inte skada heller, varför det egenhändigt konstruerade ram-air-systemet pluggas igen och fylls med nyss nämnda ämne.

Efter denna språngmarsch är vår hjälte fysiskt utpumpad, varför han överlåter kickandet till Goofball. Men, som den kommunisträser den är, har Uralen kicken på vänster sida. Goofball upptäcker detta alldeles för sent, när höger kit-fotpinne redan har letat sig ner på marken pga. hans idoga sparkande. Tävlingsledningen kommer rusandes och utesluter ekipaget.

Västkustens hopp faller långsamt ned på knä och skriker "I'll be back", när någon kommer springandes ur det moln av tvåtaktsdimma som ligger runt miljöstationen...

"Till undsättning", hörs i falsett, och med en sprillans ny ZX-10R i full AMA-skrud kommer...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
..."Till undsättning", hörs i falsett, och med en sprillans ny ZX-10R i full AMA-skrud kommer...

Frappa som nu äntligen har lämmnat Surzuki till förmån för riktiga grejer, Freppa har teamat upp med Zoulfly och siktar på att klassa upp sig redan första racet.

Freppa har en egen strategi, Freppa har nämligen fyllt allas däckvärmare med isbitar, med ett överlägset moahahaha slänger han sig på sin blanka stålhäst bara för att upptäcka att...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
Frappa som nu äntligen har lämmnat Surzuki till förmån för riktiga grejer, Freppa har teamat upp med Zoulfly och siktar på att klassa upp sig redan första racet.

Freppa har en egen strategi, Freppa har nämligen fyllt allas däckvärmare med isbitar, med ett överlägset moahahaha slänger han sig på sin blanka stålhäst bara för att upptäcka att...

...De många kilon han har lagt på sig under vintern får stötdämparna att bottna, och orsakar att det plastskal som han har klätt hojen med ramlar av. Till allas förvåning döljer det sig ingen ZX-10-ram under plasten, utan Freppas fd. gammelgixxer som han har köpt tillbaks av Tom. Till råga på allt var det Jalle som puttade hojen, och hans skånska hårdrocksarmars uppåthållande kraft gjorde att bakdelen höjdes uppåt, så Freppa får nu köra omkring på en Jall... Tyskinspirerad streetfighter.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hey, rida en Jalle är aldrig fel.

Mitt erbjudande från förra året kvarstår dock. Torped(tm) är fortfarande till salu. Om du vill ha en sopa som torpederar dina värsta konkurrenter så är jag din man. Pris: högstbjudande.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Freppa skrev:
Hey, rida en Jalle är aldrig fel.

Mitt erbjudande från förra året kvarstår dock. Torped(tm) är fortfarande till salu. Om du vill ha en sopa som torpederar dina värsta konkurrenter så är jag din man. Pris: högstbjudande.

Och en gammelgixxerstreetfighter passar utmärkt till det ändamålet. En fortsättning på historien kommer sen, för nu måste jag jobba lite.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...