Ny säsong, äntligen!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McB skrev:
Och en gammelgixxerstreetfighter passar utmärkt till det ändamålet. En fortsättning på historien kommer sen, för nu måste jag jobba lite.
Ja, just det ja, skiftarbete *brrrrrrrr*. Vad gillar dina LO-kompisar din Breitling?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
valmers skrev:
Ja, just det ja, skiftarbete *brrrrrrrr*. Vad gillar dina LO-kompisar din Breitling?

De har börjat misstänka att jag är den infiltratör från den blåa sidan som jag är, men mitt notoriska viftande med röda flaggor håller dem lugna ett tag till. Synd bara att det tär på mitt magsår...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
Veven skär ihop och du highsidar som en örn mot den blåa himmelen, på vägen ner hinner du tänka tusen tankar, gick den för magert, hade jag rätt stift, kanske man skulle feta på lite mera oljeblandning, jag ska nog bestycka om, aj detta kommer att göra ont.

Nu kan jag inte längre kontrollera mitt skratt!!! :rofl :rofl

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Samtidigt i depån har Chrille efter många långa nätters övertalning medelst kroppspråket lyckats få sin Arvikatös att prova banåkning för första gången.
"Den va väldiger stor, den här motorcykelen Christer! Ja vet inte om ja våger detta trots allt trevlit du sagt om råddrejsing?" hör man från hjälmen, inpyrd med hårdrockshampoo.
"Du är så duktig min lilla avgasknall, ut på banan och gasa nu!" säger frisyren som gud glömde...
Nu händer något som närmast kan liknas vid "Al Bundy goes bowling with his wife", damen visar en talang som inte liknar något annat, varvtiderna går osannolikt snabbt nedåt, 1.40, 1.30, 1.20, 1.10, 1.08, ... Och det på de första fem varven!

En efter en kommer förödmjukade förare in i depån, skakandes på huvudet:
"Chrille har fått tuppjuck, han bromsade om mig i trösen med bakhjulet en halvmeter upp i luften! Genom hela kurvan!!!" muttrar Xenoform och börjar bita på naglarna!
"Det kan inte vara Chrille, i såna fall måste han ha dopat sig!" säger Camilo i försök att trösta sin teamkompis
"Det är Chrille, den flätan känner man allt igen, men han har fått lite bredare höfter, det är något som inte stämmer..." fortsätter xenofrom, nu allvarligt störd över att utlandsträningen inte gav mer resultat än så här!

Chrille sväljer en fimp i pur förvåning och går försiktigt fram till Xeno som ler avslappnat:
"Ahhh, jag visste det, jag visste det! Du har lånat ut hojen till Micke Nilsson och tryckt på honom en peruk bara för att jävlas! Du hade mig nästan där!" utbrister Xenomorf med ett stort flin.
Chrulle skakar på huvudet, tar tag i Xenos axlar och säger:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Torkel skrev:
Chrille sväljer en fimp i pur förvåning och går försiktigt fram till Xeno som ler avslappnat:
"Ahhh, jag visste det, jag visste det! Du har lånat ut hojen till Micke Nilsson och tryckt på honom en peruk bara för att jävlas! Du hade mig nästan där!" utbrister Xenomorf med ett stort flin.
Chrulle skakar på huvudet, tar tag i Xenos axlar och säger:

Patrik jag kan inte längre dölja mina känslor för dig, med en svettig björnkram håller Crulle fast Xenosmurf i ett järngrepp, Xeno som har bögfobi får panik och ger Crulle en dansk skalle.

Blödandes och olyckligt kär så söker Crulle tröst hos valmers, men eftersom valmers och Crulle har olika politiska värderingar så vill valmers ha betalt för att ge kärlek, men Crulle har inga pengar kvar, alla slantar har gått åt till att laga ventilsallad med makaroner.

Plötsligt skär ett fruktasvärt vrål igenom depån, helt otroligt skriker hela pöbeln, för vem kommer körandes på slangen om inte...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
Patrik jag kan inte längre dölja mina känslor för dig, med en svettig björnkram håller Crulle fast Xenosmurf i ett järngrepp, Xeno som har bögfobi får panik och ger Crulle en dansk skalle.

Blödandes och olyckligt kär så söker Crulle tröst hos valmers, men eftersom valmers och Crulle har olika politiska värderingar så vill valmers ha betalt för att ge kärlek, men Crulle har inga pengar kvar, alla slantar har gått åt till att laga ventilsallad med makaroner.

Plötsligt skär ett fruktasvärt vrål igenom depån, helt otroligt skriker hela pöbeln, för vem kommer körandes på slangen om inte...

...Gamlot från Åkarp. :skrämd

"Ge fan i min Magnus", skriker han. "Jag som har jobbat så hårt på forumet under hela vinter för att få honom lagom mjuk och tillmötesgående inför vårat första möte."

Micke formligen hoppar av Missilen och slänger sig i famnen på Valmers, som med skräck i ögonen backar undan, men tas emot av en röd hårdrocksvan och har ingenstans att fly. Micke putar med läpparna och närmar sig långsamt...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Samtidigt i depån har Chrille efter många långa nätters övertalning medelst kroppspråket lyckats få sin Arvikatös att prova banåkning för första gången.
"Den va väldiger stor, den här motorcykelen Christer! Ja vet inte om ja våger detta trots allt trevlit du sagt om råddrejsing?" hör man från hjälmen, inpyrd med hårdrockshampoo.
"Du är så duktig min lilla avgasknall, ut på banan och gasa nu!" säger frisyren som gud glömde...
Nu händer något som närmast kan liknas vid "Al Bundy goes bowling with his wife", damen visar en talang som inte liknar något annat, varvtiderna går osannolikt snabbt nedåt, 1.40, 1.30, 1.20, 1.10, 1.08, ... Och det på de första fem varven!

En efter en kommer förödmjukade förare in i depån, skakandes på huvudet:
"Chrille har fått tuppjuck, han bromsade om mig i trösen med bakhjulet en halvmeter upp i luften! Genom hela kurvan!!!" muttrar Xenoform och börjar bita på naglarna!
"Det kan inte vara Chrille, i såna fall måste han ha dopat sig!" säger Camilo i försök att trösta sin teamkompis
"Det är Chrille, den flätan känner man allt igen, men han har fått lite bredare höfter, det är något som inte stämmer..." fortsätter xenofrom, nu allvarligt störd över att utlandsträningen inte gav mer resultat än så här!

:

Ajajajajaj, det gör ont, så mycket garvar jag nu :rofl :rofl :rofl :rofl :lol :lol :tummenupp

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
McB skrev:
...Gamlot från Åkarp. :skrämd

"Ge fan i min Magnus", skriker han. "Jag som har jobbat så hårt på forumet under hela vinter för att få honom lagom mjuk och tillmötesgående inför vårat första möte."

Micke formligen hoppar av Missilen och slänger sig i famnen på Valmers, som med skräck i ögonen backar undan, men tas emot av en röd hårdrocksvan och har ingenstans att fly. Micke putar med läpparna och närmar sig långsamt...

…munnen han ser. Det han inte ser är att det är Mike Luff som står där och undrar vad som står på. Med Mike i sin famn säger han nu…

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mad Moose skrev:
…munnen han ser. Det han inte ser är att det är Mike Luff som står där och undrar vad som står på. Med Mike i sin famn säger han nu…

Gamlot: "Vad hårig du har blivit, Magnus. Använde du inte hårborttagningsmedlet jag skickade upp?"

Mike: "Hjäääääälp! Jag har blivit överfallen av en brunstig hingst!"

Gamlot: "Hingst... Jodu. Nu ska vi se om du är lika välutrustad som i mina drömmar."

Samtidigt rullar Team MadMachoBitch fram sina hojar till besiktningen. Maddes Honda går igenom utan problem, men Jennys och Jannicas gammelgixxrar stöter på patrull. Besiktningsmannen hävdar att de är försenade, för Classic Racing kördes förra veckan. De tre flickorna antar sin mest målmedvetna blick, och Jenny, sin vana trogen, flashar brösten. De kan sedan traska vidare mot griden, med en flåsande och dregglande besiktningsman i släptåg...

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Mad Moose skrev:

......äntligen har jag träffat någon som förstår mitt intresse för gamla landsvägsok, minimoppar och ex-racers. I Love You!!!!!
Vi kan smörja in oss i däckspasta och byta ett par 180-slicks iförda endast tangakallingar med Scandinavian-Open logga samtidigt som vi brytande på svengelska viskar varvtider från Knudan i varandras små öron.
När solen går ner över Gelleråsen ses de två köra iväg på varsin minimoto - mot kärleken.

Själv har jag precis fått snurr på min nya supermotard, ett encylindrigt monster med kolv från Nr:18:s feta långtradare. Tyvärr visar det sig vara en svårtstartad jävel, eftersom kompressionen inte är av denna värld, så jag skriker desperat efter gymets mästare nr 1: "Vaaaalmers"

"För helvete Valmers, jag måste ha kickhjälp."

"Nä, kan inte hjälpa dig nu, hade slut på proteinpulver, jag fick tag i två kvartsfigurer, Oscar & Chriskross som jag bröt av på mitten och åt upp.
Oscars mamma är efter mig nu eftersom hon har en container med O´boy ståendes hemma som hon inte blir av med". "Va fan ska jag göra?"
Med skrynkelskjortan drypande av svett ses han lunka över åkrarna som någon av Karlstads innekrogar.

Åååååå, paniiiiik, vem fan ska hjälpa till?

"Chrille - kom hit"

Chrille stirrar på kicken, spottar lite tobak efter sin John Silver utan filter, höjer benet mot kicken och......får håll. "Sorry, måste gå och vila i vanen en stund - sänka ett par pilsner och lyssna på Hammerfall. Måste vara pigg imorgon, då ska ni får se på fan, jag ska.....................

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
......Chrille stirrar på kicken, spottar lite tobak efter sin John Silver utan filter, höjer benet mot kicken och......får håll. "Sorry, måste gå och vila i vanen en stund - sänka ett par pilsner och lyssna på Hammerfall. Måste vara pigg imorgon, då ska ni får se på fan, jag ska.....................

Tvåla dit Mumlan så de ryker om det, Jalle har nu panik och springer runt hela depån i jakt på en kickare, då dyker Tom upp som en räddande ängel, Tom drar bigblock kolven i kompressionsläge och lägger hela sin tyngd på kicken, men eftersom Tom har deffat ner sig hela vintern så väger han nu mindre än Rossi, resultatet är att storstånkan baktänder och bryter av lårbenet på Tom.

Då kommer Madhonda och MW sättandes med förbandslådan, Tom flinar belåtet eftersom bägge tjejerna har köpt sjuksysterdräkter ifrån Bingos kinky corner shop i Lübeck, men tjejerna knuffas brutalt undan av...

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Då kommer Madhonda och MW sättandes med förbandslådan, Tom flinar belåtet eftersom bägge tjejerna har köpt sjuksysterdräkter ifrån Bingos kinky corner shop i Lübeck, men tjejerna knuffas brutalt undan av...

.......Zilversurfer som med galen blick har irrat omkring i sandfållorna världen över för att hitta delar till sin Kawwa, bara ram, bromshandtag, sving, fälgar, tank och sadel kvar nu. Tjejerna försöker desperat distrahera honom med sina fina mjölkfabriker, men Zilver bara mumlar, "1.03 på knudan, 1.03 på knudan, 1.03 på knudan".

Nr 18 ser på håll hur detta håller på att urarta, inte ska väl dessa fina flickor i sjuksköterskeuniformer gå till spillo? Han tänker tillbaka på vinterns låååånga pass i lastbilshytten och de fantasier som där vuxit i hans hjärna. Dessa fantasier innefattar Macho Woman och hennes två kompisar, P1 och P2.
Blixtsnabbt sliter han av sig skinnstället, hoppar i en pampers XXXL, rusar upp i famnen på MW och börjar frenetiskt snutta.

Mr. GSXR1100R ser detta och skakar på huvudet, va fan håller de på med tänker han när han går genom depån, på väg från Mike Luff - till............

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
Nu rycker alla till och vem kommer inrullandes om inte...

...nyutexaminerade Jalle! Han parkerar sitt nya redskap vid flugfarmen, dvs Chrilles tält. Man skulle nästan kunna tro att han har varit kopper hela livet så vant som han för sig. Spännet till bagstern öppnas med en lätt twist och ut plockas kaffetermosen, pappersmuggar och en påse härliga donuts.
Inte nog med detta! Han börjar även skryta om hur fort hans vrålåk går, ¨179 ÄRLIGA km/h uppmätt med gepeäss!!!¨ säger han och tipsar om sin fanclub på moppenet.jadajada! Pudeln anar dock ugglor i mossen och säger...

Bifogat

• moped.jpg
    moped.jpg
    92.1 KB · Visningar: 191

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
Mr. GSXR1100R ser detta och skakar på huvudet, va fan håller de på med tänker han när han går genom depån, på väg från Mike Luff - till............
Sitt megaextraallt lyxtält med dubbla lyftbord, varsamt rullas Missilen ut ifrån tältet, 3 rappa snärt på kit-gashandtaget och en lätt smekning på startknappen, monstret vaknar och rister som en kompressormatad bigblockare, tempen visar 75 grader på köks termometern, nu rullar vi ut på banan och letar offer.

Efter 3 varv så kommer jag ikapp jag någon som vinglar fram i ett tempo som kräver stödhjul i kurvorna, en lillgixxer minsann och är det inte åldermannen Relapse som sitter och sover i sadeln, jag rundar farbrorn på yttern och puffar till hans axel med ett käckt kull, Relapse väcks ur dvalan och skriker hjälp jag kör omkull.

I nästa pass går det mindre bra eftersom...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
GSXR1100R skrev:
... in på parkeringen direkt från Kungsbacka mullrar Mike the Bike! Han har köpt Rossis jättelångtradare från i fjol och även lyckats få dispens från vägverket (mutat dem förstås!) eftersom den är 50 meter lång, 5 meter bred och 7 meter hög.
Utsiktplatsen högst upp är ombyggd till en bassäng med olympiska mått (50.0 meter), genomskinliga väggar förstås och i den crawlar Therese Alshammar målmedvetet fram och tillbaka. Publicitet är aldrig fel om man ska dominera i R600 menar Mike och med Thereses hjälp hamnar han på löpsedeln till tidningen Vimmel, inte riktigt vad han hade tänkt men men...

Mike öppnar lastbryggan (sköts med en otroligt liten tvåkanals radiosändare som är monterad i armbandsuret) och prydligt uppradade står ett tjugotal Kawasaki 600'or, alla han sett faktiskt! Hans teori är att samla de bästa delarna från alla och på så sätt bygga ihop den ultimata R600-kawan! Nu ska det tidsödande utsorteringsjobbet börja! Innan han kryper in i det måttsydda Kawasakiskinnstället slänger han en belåten blick på det ännu tomma prisskåpet som upptar ca en meter i ovankant av förarhytten, väl exponerat för alla mötande bilister. Han grenslar kawa #1 och rullar mot depåutfarten, då hänger sig gasen och...

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Efter 3 varv så kommer jag ikapp jag någon som vinglar fram i ett tempo som kräver stödhjul i kurvorna, en lillgixxer minsann och är det inte åldermannen Relapse som sitter och sover i sadeln, jag rundar farbrorn på yttern och puffar till hans axel med ett käckt kull, Relapse väcks ur dvalan och skriker hjälp jag kör omkull.

.....Oscar hjälper till att meka under pausen. Bromsbeläggen sitter bak och fram, kaffefilter istället för oljefilter och en hel drös tunga guldkedjor i ljuddämparen. Micke blir galen och försöker ta reda på den lille skinntorre hip-hopparen som är spårlöst försvunnen. Efter 3 tim hittar han honom i depåtältet, sittandes med en bergsprängare i knät och vrålar "bomtjackalack,
rispect". Micke bara skakar på huvudet och hjälper Oscars mamma att få in Oscar i bilen, hem till pojkrummet där ögonstenen, en plansch med Snoopy Dog, väntar.

I andra änden på depån hörs någon galet skrika: "193 bakhjulshästar".
Det är Nr 18 som mekat som en galning under vintern och nu fått ihop sin 750. MEN han vet inte att Chrille också mekat i vinter och satt ihop en Sierramotor med ett 600 chassi och bromsar från en Impala-63:a.
Han börjar håna Nr18 och denne skriker: "Kom ut på banan så ska du få se .....

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Under tiden sitter gladh på läktarplats och undrar om han har kommit till Lillhagen, eller kanske ett exklusivt gruppboende i Sörmland. Alla miffon är samlade på en och samma plats. Det sjuder av akrobatik på hårda underlag, lek i sandfållan, undertryckta homotendenser, blottare, skogstokiga teknikfreak och allt annat än renlevnadsmäniskor.
Oljeröken blandas med svordommar.
Det är tidtagning med lyx-ur. Bortförklaringar som hade fått Henning Sjöström grön av avund. Avgastempraturmätningar med barntermometrar.
Tvitaktarna åker ut på en uppvärmining och verkar försöka leta sig av banan snabbare än en löning på fredagen, enbart för att sedan bygga om hela motorn och frenetiskt tala med SMHI för att få aktuellt barometerstånd med 4 decimalers närhet.
Hårdrock av tvivelaktigt slag blandas med ljudet av halvkrassliga radfyror. Det dricks hembrännt och grappa. Svinglager förväxlas med packboxar. Krashkåpor som redan innan gjort skäl för namnet tejpas ihop för 14:e gången. Adrenalin, svett och motorolja tvättas bort med Dove.

Kort sagt Cirkusen har kommit till stan.

gladh

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...