Nyteknik
Bannad
Jag var inte helt allvarlig med att sälja hojen om Oscar är si eller så mycket snabbare nästa år. Och egentligen är jag inte så intresserad av hur det går för andra. Men såhär när säsongen är som mest avlägsen är det lätt hänt att hänge sig åt dumheter. Till exempel hade jag inte alls tänkt köpa en lap timer. Min inställning har varit att tydligt fokus på tider gör att man tänker för mycket och inte släpper loss när man kör. Men gissa vem som står i begrepp att köpa en hel AIM-panel med både rpm-dioder, växellägesindikator, varvtider, avgastemp. etc.?Nordgren skrev:Det känns som striden om SM-guldet, pallplatserna, poängplatserna i 250cc SM helt kommer att blekna i jämförelse mot inbördes placeringar, Nyteknik, oFFkeFF och hur långt efter Nyteknik är Oscar.
Alla är olika och förbereder sig mentalt olika men en grundregel brukar vara att inte sätta upp mål refererat till andra. Man kan påverka sig själv men inte andra (klart man kan ju alltid spraya silikonspray på hjulen och allt är löst)
Att lägga hot för sig själv om att sluta för att någon annan är snabbare, tror jag är en dålig grej. Finns risk att det blir en grej som tar energi och fokus samt risken att det inträffar är man då beredd att ta det steget? Det kanske man inte alls vill då.
Men jag vet förare som gjort det. Palle sa något om att om att om han blev omkörd av en tjej så skulle han sluta. Kanske var det därför han gasade som fan när han kraschade från poängplats som wildcard-förare i 250cc 2003, men Katja var en bra bit efter.
Edit: Bäst tror jag egentligen vore att ta ett fullständigt break från allt vad racing och motorcyklar heter fram till början av april och då damma av hojen och börja fixa lite.
Last edited: