Ny skatt för mc, 3.140Kr/år

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
De börjar bli dags för revolution i sverige verkar det som :va

Man blir bara mer & mer less på alla påhitt som kommer från politiker (obs! själv röstar jag blankt då JAG tycker det verkar som alla politiker är politiker för att dom ska få bra med pengar ! sen är det skit samma vilket parti dom tillhör )

Om det skulle finnas ett parti som hette Bondförnuft skulle jag nog börja rösta :D

Vi kanske skulle försöka få Swedie att stata ett parti som heter sporthojjare partiet :)
 

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Ort
ålem (ödebo)
Hoj
R1-05
de där e faaan ta mig det värsta jag hört!!!!!! dom som röstade på moderaterna borde hängas.....:mad:

jag blir så arg, de kommer ju ta död på allt vad sporthoj heter! alla kommer få åka runt på sura gammla klenoder om man vill ha råd med hoj överhuvud taget



tyvärr så är det inte moderaterna som har kommit med förslaget.sossejävlarna har jobbat för det här i många år så det hade kommit förr eller senare iaf tyvärr oavsett partifärg.
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Trots att det kommer att kosta så tycker jag att detta är ett riktigt vettigt förslag, så länge de håller vad de lovar och använder pengarna till fortsatta skattesänkningar.

MVH

/Leo
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Trots att det kommer att kosta så tycker jag att detta är ett riktigt vettigt förslag, så länge de håller vad de lovar och använder pengarna till fortsatta skattesänkningar.

MVH

/Leo



det värsta e ju att även om dom sänker skatterna så tar ju helvetena in det på annat sätt som tex detta med försäkringsskatt

:mad:


o politiker håller ju aldrig va dom lovar så fort det inte gynnar dom själva..
Ne revolution skulle sitta fint!!!
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Grattis till den nya regeringen.....Sveriges nya arbetarparti my ass!!!!!!!!!!

Död åt de blå.......eller iaf. deras idé med försäkringar och a-kassa.........och det mesta som kommer ur Fredriks mun!:gnissla
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
En del här verkar tycka att det är okej att lägga på kostnader på försäkringarna - vad de inte tänker på är att detta kommer att slå mot lågavlönade då alla får samma avgift i försäkring, oavsett hur mycket man tjänar medans skattesänkningen blir näst intill obefintlig för de med låga löner...
De som tjänar bra, ofta inte sporthoj ägare heller för den delen, kommer få en stor skattesänkning och inte kommer de ha några problem att få pengar över till trafikförsäkringen på sin volvo v70 och denna väljargrupp är de som röstade på moderaterna och som samtidigt hatar motorcyklister för att vi kör förbi dom i köerna...

Detta tillsammans med alla andra försämringar för de med låga inkomster, dåliga jobb, arbetslösa, studenter, pensionärer och dylika kommer medföra att dessa inte kommer ha råd med lyx såsom motorcyklar, kanske inte ens med vanlig bil...

Läste en opionsundersökning att t.o.m borgeliga väljare tyckte att regeringen gått för långt och gynnat höginkomsttagarna allt för mycket.

Fan vad folk är tröga i skallen, skatten har inte med alliansen att göra den hade införts med sossepacket också.

Sossarna insåg att ett sådant förslag bara skulle slå mot sin väljargrupp och förskastade därför förslaget. Du kanske skulle börja hänga med i världen istället...
Men när den väl införts så kommer dom nog inte att ändra tillbaka, utan kompensera sin väljargrupp med än större bidrag istället.

Så jag tror att sporthojjarnas tid i sverige går mot sitt slut...
 

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Honda Sp1 -01
Jag tycker man kan avskaffa all skatt på fordon och istället lägga in skatten i drivmedelspriset. Höj bensinpriset med några :- och slopa skatten. På det viset drabbar det dom som kör mest och det e väll ändån dom som sliter mest på vägbanan och som e mest utsatta för olyckor?
 

Alfonzo

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Vittinge
Hoj
YAMAHA FZR1000
Fyllkörning


Hur transporterar man sig om man har varit på krogen/fest när man inte kan gå och det inte finns buss, T-bana, etc. Simmar ? - kanske går i juli men hur funkar det nu ?

På samma sätt som alla som bor på platser där det inte finns T-bana, buss, etc, har gjort i alla tider.
Man ber en nykter kompis köra

Du menar inte att man skulle få köra på fyllan om det var besvärligt att ta sig hem annars.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Visst går det en del snabba motorcyklar på vägarna och det händer en del olyckor mm.
Ska dom öka på trafikförsäkringen så in i helve.. på vanliga gammla Volvo 740´s också då veti fasen vad som kommer att hända.

Fler och fler oförsäkrade fordon ute i trafiken är en verklighet.


Undrar vad som kommer att hända med min gammla husbil .... :gnissla
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
som jag sagt i en annan tråd, dom följer USA , där man har typ 5% i skatt men allt annat får man betala dyrt .. skola, försäkringar .. mm ..
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Det sjuka är att mycket av den skatten vi betalade när vi skulle tanka, skulle täcka sjukhusvistlelserna för trafikolycksldrabbade. Och nu när det skall läggas över på försäkringsbolagen lär de knappast sänka skatten på bensinen.
:va

även om jag inte tjänar fy skam, så tycker jag ändå att det skall vara inkomstprovat...:tummenupp
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Det sjuka är att mycket av den skatten vi betalade när vi skulle tanka, skulle täcka sjukhusvistlelserna för trafikolycksldrabbade. Och nu när det skall läggas över på försäkringsbolagen lär de knappast sänka skatten på bensinen.
:va

även om jag inte tjänar fy skam, så tycker jag ändå att det skall vara inkomstprovat...:tummenupp

Precis som fortkörningsböterna, Finland har ett sådant system.
 

kvadd

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
sthlm
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09, Kawasaki Ninja ZX 600 -96
Jag tycker man kan avskaffa all skatt på fordon och istället lägga in skatten i drivmedelspriset. Höj bensinpriset med några :- och slopa skatten. På det viset drabbar det dom som kör mest och det e väll ändån dom som sliter mest på vägbanan och som e mest utsatta för olyckor?

Det där var ju ingen dum idé alls. Det skulle antagligen höja intresset ännu mer för drivmedelssnåla medel.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
du vet om att du svarat på en 1½ år gammal fråga?

Dessutom säger ju BORG att det inte är en "bra lösning" och att det inte är
aktuellt att lägga fram ett sånt förslag till Riksdagen.

KentW
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Jo, jag tycker den idén var väldigt dum. Kör mycket bana och ensak är säker, inte en krona kommer att gå till att förbättra våra banor runt om i landet.
...och ja, denna tråd har något år på nacken.

/R

Det där var ju ingen dum idé alls. Det skulle antagligen höja intresset ännu mer för drivmedelssnåla medel.
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Ja, jag vet att jag lyfte en gammal tråd, men jag tyckte förslaget var bra, så jag tänke kommentera på det. =)

Men för i helvete tror du inte att jag nästan fick hjärt klappning när jag såg denna rubrik? :huvet Sluta dra upp gammalt skit o skräms inte sådär :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top