Väldigt intressant, indeed. Nu ser man varför supersporthojar har den högsta premien. Men det var chockerande att glidare hade så hög krockfrekvens också.
Förmodligen fler "glidare" i trafik, skulle kunna förklara det.
Förväntar mig nästan att diskussionen snart handlar om hur farliga vägar vi har, och att vägräcken är det största hotet i om att 70% kört ihjäl sig på statliga vägar, och att en vanlig dödsorsak var kollision med räcke.
Jag tycker att folk borde kika på sidan 23 och fundera över en solig dag på "bulten". Sen kikar man på sidan 46.
Vips så inser man att de där 65%:en och antalet personer skulle kunna vara betydligt mkt högre om det inte var så att det finns något som kallas "tur".
edit:
slutsatsen, som alla borde kunna vara överrens om, är att det är en alldeles för hög siffra av döda mc-förare. Visst, 47 är inte en jättehög siffra om man bara ser till antalet. Men räknar man in att mc-säsongen är ganska kort och att flertalet av dödsolyckorna sker på helger så skulle jag vilja gissa att en lång och bra sommar med många soliga helger så hade denna siffra varit högre. (förra sommaren var inte superbra direkt).