Ny Track Day tjej

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
VÄLKOMMEN

Kanonkul med fler tjejer som skrapar knän på banan.:tummenupp

Men du verkar vara snabbare än en annan :rodnar

Åker i för sig rätt lite nuför tiden pga en liten underbar tjej :kär som upptar den mesta av min tid.
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
ridingdragon skrev:
Tusen tack skall du ha för välkomnandet! Snygg bild! Båda förare är toppen, vilken av kneedraggers-erna är du då?
Grattis till tösen förresten!


Det är faktiskt sambon och dotterns gudfar. :rodnar

Suck och ack tyvärr så har jag ingen bild på mig när jag åker.
Vi är ju alltid tillsammans på banåkningarna och vi har bara en hoj kvar.
Vi åker ju i olika grupper med samma hoj och
eftersom dottern är med har det inte funnits tid till att fota emellan.
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
ridingdragon skrev:
:tungan Jodå, det är väl klart!!!! Det var dig jag syftade på när jag sade att en tjej hade sagt hej till mig.
Uppskattat var det, och dessutom är jag helt till mig för att du oxå kör på bana!!! Helt underbart!!!!! :banana
Var skall du köra någonstans? Jag har börjat spana in allt som folk skriver i roadracing forumet och är fruktansvart glad över att få reda på mer och mer om den svenka mc-världen. Jag vill nämligen flytta hem om ett par år men "Inte Utan Min MC", så det är toppen att ha hittat denna sajten, där jag nu snabbt läser allt jag kan om olika banor runtom i Sverige.
:bow ....Och alla tjejer med samma intressen! Jag menar inte att lämna ute den manliga befolkningen så klart! Men det är ofta som jag stöter på friktion med killar som inte tycker att brudar hör hemma på en mc... men lustigt nog har dom sällan "Cogone's" att säga det direkt till mig, utan ofta får man höra på omvägar att "shit, there is a girl in my group... now I'm gonna have to slow." eller något annat som påpekar att vi inte förväntas veta vad vi gör eller ens vara genuint intresserade.
Okej, nu finns det såklart en hel del "posers", och jag kommer ihåg att det var många strippor (utan en susning om mcs eller att det kanske inte är världens bästa ide att köpa en Hayabusa som första mc) som köpte mc när jag jobbade i mc-butik. Men ändå, vi är inte alla sådana... eller hur!!
Ha det skit-fint i helgen!!! :banana

Jippie! Så det var mig.. :banana Jag ska iväg och köra på Anderstorp i morgon. Ska bli kul verkligen.. Upp med tuppen för vi åker från Göteborg vid 7.. De flesta killar som jag träffat som åker hoj har faktiskt varit väldigt sympatiska hittills.. Sen finns det ju naturligtvis en och annan men det är ju sånt man får räkna med.. Man får bara visa direkt vart skåpet ska stå :hihi :hihi

Återkommer med hur det gick på Anderstorp..
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
Heli skrev:
Det är faktiskt sambon och dotterns gudfar. :rodnar

Suck och ack tyvärr så har jag ingen bild på mig när jag åker.
Vi är ju alltid tillsammans på banåkningarna och vi har bara en hoj kvar.
Vi åker ju i olika grupper med samma hoj och
eftersom dottern är med har det inte funnits tid till att fota emellan.

:hjälm Lycka till på Anderstorp essey! Ha det jättekul! Och, visst har du rätt, dom flesta killarna är väldigt schyssta... jag är nog bara lite på min vakt eftersom jag råkat ut för ett par kaxiga mansgrisar (och min väninna här har träffat på fler än mig... monster ägare hon oxå förresten)..... sorry killar!! Jag vet mycket väl att de flesta av er är hel-schyssta och jag tackar er alla för det. :tummenupp
Det är inte alltid så lätt att vara sig själv med alla udda intressen nu förtiden, så ni som stöttar oss tjejer i våra intressen är underbara! :angel

Heli!!! Det är väl något du skall vara stolt över!! Du har bättre saker för dig bara! Det gäller att prioritera tycker jag. Har du tagit det fotot? Ser professionelt ut.
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
OT

ridingdragon skrev:
: Har du tagit det fotot? Ser professionelt ut.


Jag har inte tagit fotot. Men sambon syrra är modefotograf här i Sverige så hon har kunskap och utrustning så det räcker. :Bugar
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
Heli skrev:
Jag har inte tagit fotot. Men sambon syrra är modefotograf här i Sverige så hon har kunskap och utrustning så det räcker.

Du får hälsa henne att det är en snygg bild. Brukar hon fota när ni är ute och kör? Vet inte hur det är hemma i svea-land på ban-dagar, men här har vi en professionell kille (Jack på sliderphoto.com) som brukar fota, och sedan säljer bilderna. Men man kan alltid ta bilder själv oxå såklart... blir aldrig lika bra när jag försöker, det är ett som är klart. Anledningen jag frågar är för att hon skulle kanske kunna tjäna lite extra pengar på det.. om hon inte redan gör det.

Brukar du, sambon och tösen alla sticka iväg till ban-dagar då? Han tackar nog sin lyckliga stjärna att du har samma intressen som honom!!
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
ridingdragon skrev:
Du får hälsa henne att det är en snygg bild. Brukar hon fota när ni är ute och kör? Vet inte hur det är hemma i svea-land på ban-dagar, men här har vi en professionell kille (Jack på sliderphoto.com) som brukar fota, och sedan säljer bilderna. Men man kan alltid ta bilder själv oxå såklart... blir aldrig lika bra när jag försöker, det är ett som är klart. Anledningen jag frågar är för att hon skulle kanske kunna tjäna lite extra pengar på det.. om hon inte redan gör det.

Brukar du, sambon och tösen alla sticka iväg till ban-dagar då? Han tackar nog sin lyckliga stjärna att du har samma intressen som honom!!


Hon har bara fotat den gången, hon bor i Malmö och vi i Södertälje.
(svårt att samköra banåkning och hon sitt vanliga jobb.)

Hennes intresse låg i oss, men hon blev tillfrågad den gången av Bike Events.
Och hon tyckte att hon hade bara lill kameran med sig och lattjade lite för vår som för sin egen skull. :tungan . Vi är ju familj inte jobb.

Vet att det finns folk som åker runt och fotar. Till och med en här på SH, Canoly som jag förstått kan finnas fler.

Edit:Han lycklig. O Ja jag blir ju förpassad till mellangruppen så han får köra av sig.
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
Heli skrev:
Edit:Han lycklig. O Ja jag blir ju förpassad till mellangruppen så han får köra av sig.

Ha, ha... låter som om du vet vad du skall önska dig i mors dag present -Min stora starka kära älskling, jag förtjar nog ändå en egen, eftersom jag gör ett så bra jobb med att uppfostra vår vackra dotter (blink, blink med ögonfransarna plus lite :tuttar )...
ha, ha...
Skoja bara...

Nejdu, nu skall jag packa ihop lite mat till helgen. Skall iväg till Gratten här i Michigan och köra mc hela helgen, men önska mig lycka till... skall köra in min nya älskling (gsxr 600). Mitt första helt nya fordon någonsin och jag är lite nervös över att den enligt rykte skall ha ordentligt drag...
:squid Ja, det är ju så klart positivt, men jag vill bara vara försiktig så att jag inte drar på som med min honda och trillar av.

Ha en jätte trevlig helg allihopa och kör lugnt... ha, ha... Nä, kör hårt!

:rock MVH Elin
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
ridingdragon skrev:
Ha, ha... låter som om du vet vad du skall önska dig i mors dag present -Min stora starka kära älskling, jag förtjar nog ändå en egen, eftersom jag gör ett så bra jobb med att uppfostra vår vackra dotter (blink, blink med ögonfransarna plus lite :tuttar )...
ha, ha...
Skoja bara...

Nejdu, nu skall jag packa ihop lite mat till helgen. Skall iväg till Gratten här i Michigan och köra mc hela helgen, men önska mig lycka till... skall köra in min nya älskling (gsxr 600). Mitt första helt nya fordon någonsin och jag är lite nervös över att den enligt rykte skall ha ordentligt drag...
:squid Ja, det är ju så klart positivt, men jag vill bara vara försiktig så att jag inte drar på som med min honda och trillar av.

Ha en jätte trevlig helg allihopa och kör lugnt... ha, ha... Nä, kör hårt!



:rock MVH Elin

Lycka till å hoppas de inte rasar muhahaha Skoja lite bara
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
eisbaer skrev:
Bråka? Här bråkas inte. Jag kommenterade bara att så fort det kommer en brud så sticker internetraggarna fram. Jag är inte otrevlig, jag har bara fått för lite kramar enligt Bikerbitch.

Eus, det var inte dig jag syftade på.
Du får en kram av mig :krama
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
Sadam skrev:
Lycka till å hoppas de inte rasar muhahaha Skoja lite bara

:) Sadam & Eus och co....
Tack skall ni ha och jag måste bara säga att min nya mc (Suzuki gsxr600-04)
är FRUKTANSVÄRT snabb och Extremt lätt-hanterad. Särskilt om man jämför med min Honda600f4i -01. Det är en helt annan balans och efter bara några ban-mil så börjar jag redan känna mig hemma på den (vi blev uteregnade idag söndag och jag körde bara 2 pass på lördagen då jag inte sovit mer än tre timmar). VILKEN SKILLNAD det kan vara med bara ett par år. De har förbättrat motorcyklarna så pass att skillnaden känns som om jag nu kör en 1000cc!!!!!
:3freak Och, nej.. jag har inte massor med pengar... Bara massor med lån!!! Ban-dagarna betalar jag inte för eftersom jag jobbar för dem.. så bara soppan.

Här är ett par foton... ett för att illustrera hur jäkla rolig jag ser ut med fult skin-ställ och race-plast... jag ser ut som ett litet barn!!! ha, ha!
Det andra fotot är från mitt andra pass någonsin på min nya mc... Rättså lätt att vänja sig vid.


Hoppas allas helg var fin och solig hemma i svea-land :cool:
 

Bifogat

  • dsc_8003 minskat.jpg
    dsc_8003 minskat.jpg
    48.5 KB · Visningar: 68
  • dsc_8074 minskat.jpg
    dsc_8074 minskat.jpg
    42.1 KB · Visningar: 72

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Ja nog ser du liten ut på första kortet he he. Men du kan ju lägga ner den duktigt :tummenupp
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
Grattis till nya hojen! :banana Kör du endast bana eller åker du landsväg också? Fick 50 torra min på Anderstorp men det räckte för att min dag skulle vara underbar..

Körde i ösregn 14 mil hem, man kan säga att man var dyngsur efter den turen..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Välkommen hit!
Av bilderna att döma, bör du komma hem och köra lite svenska race snarast ;)
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
essey skrev:
Grattis till nya hojen! Kör du endast bana eller åker du landsväg också? Fick 50 torra min på Anderstorp men det räckte för att min dag skulle vara underbar..
Körde i ösregn 14 mil hem, man kan säga att man var dyngsur efter den turen..

Tack skall ni ha OffKeff Sadam och essey!! :tungan Va' Schyssta ni e'
essey
Jag kör mest bara på bana, bara för att det var så jäkla jobbigt att byta raceplast och banpreppa en Honda och måste man välja så...
Men nu är min Honda tillbaka till normalt tillstånd eftersom den skall säljas, så jag har passat på och kört den överallt sedan förra onsdagen. Men anledningen till att den skall säljas är att jag inte kan få försäkring efter den 14Augusti och det måste man ju ha om man ens vill köra till närköpet här utan att få böter... :( Nu dröjer det två år utan böter innan jag kan köra mc på vägarna här igen. :huvet Hemma i Sverige har jag inga prickar, men det hjälper mig ju inte nu.
Nåväl...
essey, det var verkligen strongt av dig att köra till banan, köra på banan och sedan köra hem i regnet!!! Inte illa. Så uppenbarligen kör du både på bana och på landsväg. Kul som sjutton! Synd att ni oxå blev uteregnade, men det är sånt som händer. Nästa gång har vi bättre tur hoppas jag. Har du andra tjejer som du kör med när du sticker iväg till banorna eller bara när du landsvägs kör? Har du funderat på att tävla?
 

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Alingsås
Hoj
Numera såld zukka..
ridingdragon skrev:
Tack skall ni ha OffKeff Sadam och essey!! :tungan Va' Schyssta ni e'
essey
Jag kör mest bara på bana, bara för att det var så jäkla jobbigt att byta raceplast och banpreppa en Honda och måste man välja så...
Men nu är min Honda tillbaka till normalt tillstånd eftersom den skall säljas, så jag har passat på och kört den överallt sedan förra onsdagen. Men anledningen till att den skall säljas är att jag inte kan få försäkring efter den 14Augusti och det måste man ju ha om man ens vill köra till närköpet här utan att få böter... :( Nu dröjer det två år utan böter innan jag kan köra mc på vägarna här igen. :huvet Hemma i Sverige har jag inga prickar, men det hjälper mig ju inte nu.
Nåväl...
essey, det var verkligen strongt av dig att köra till banan, köra på banan och sedan köra hem i regnet!!! Inte illa. Så uppenbarligen kör du både på bana och på landsväg. Kul som sjutton! Synd att ni oxå blev uteregnade, men det är sånt som händer. Nästa gång har vi bättre tur hoppas jag. Har du andra tjejer som du kör med när du sticker iväg till banorna eller bara när du landsvägs kör? Har du funderat på att tävla?

Konstiga regler i USA.. :va
Jag har precis börjat köra bana det var min debut i lördags och det gick hyfsat bra tycker jag.. Blev inget knäskrap men väldigt nära ;) Det blir ju mest att man åker omkring med grabbarna grus här men jag känner ett par andra tjejer varav en som också var med i lördags på Anderstorp..
Det börjar bli mer och mer tjejer som skaffar sig sporthojar jämfört med tidigare, iaf känns det så för jag har då inte träffat många sen jag tog körkort när jag var 16.. o det var ett tag sen.. Tävla är nog inte aktuellt för min del.. Är ju en gammal kärring snart ju :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
ridingdragon skrev:
Jag kör mest bara på bana, bara för att det var så jäkla jobbigt att byta raceplast och banpreppa en Honda och måste man välja så...

Det finns hondor att köpa som inte behöver racepreppas ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top