Nya 250cc-klassen lever

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2806532 Det finns i dagsläget inget reglemente för S3 så det kan nog mycket väl bli tillåtet ;)
Vore ju gött för de som skall prova på iaf. Blir billigare liksom, och de som gillar det och fortsätter byter nog till motardsulor.

Själv är man i full jakt efter en lämplig hoj. :)

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Fan, låter grymt. :tummenupp

Får återkomma efter lumpen.. Borde bli säsongen -09.:gnissla

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
med risk för att verka okunnig, vilket jag är:
vad menas med najja?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
gäller allt det där för supermoto (tänkte på länken i första inlägget)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu finns mer info om första riktiga eventet för nya supermotoklassen S3.

Det handlar kortfattat om två dagar i Örebro, 21-22 April. Tillsammans med quadfolket ska vi träna mycket och tävla lite, både på supermotobanan och crossbanan. Mer info finns på teknismc.se (här är en direktlänk för er lata)

Hjälp mig och sprid detta till alla som har en hoj som platsar i nya reglementet, jag tror det är bland de som idag är typ 14-15 som vi har den första svenska världsmästaren :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vi är nog många som har extrahjul till hojarna så om vi ska få fart på det här med 250 så tycker jag alla borde försöka leta upp varsin adept att dela med sig av tips och låna ut hjul till vid några tillfällen, och speciellt detta tillfälle som Jocke nämner ovan. Vem vill inte vara den som upptäckte Sveriges nya van den Bosch? :)

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
fan riktigt sjukt sugen på att pröva nu :(
hur ofta kommer såna här tillfällen?

Edit:
ser nu att jag har körkortstillståndsteori (fan va långt det blev :tungan) den helgen
sen så är hojen strypt nu
och jag har inga handtagsskydd och jävligt tunt med pengar nu

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2852992 fan riktigt sjukt sugen på att pröva nu :(
hur ofta kommer såna här tillfällen?

Edit:
ser nu att jag har körkortstillståndsteori (fan va långt det blev :tungan) den helgen
sen så är hojen strypt nu
och jag har inga handtagsskydd och jävligt tunt med pengar nu
Strypt spelar nog inte så stor roll i början iaf. Kommer nog inte kunna utnyttja kraft ändå. Det finns ju många som körde 4 taktare till banåkningar och tyckte det var skitskoj så. :)

Edit: 4t 125:eek:r alltså.

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Strypt spelar nog inte så stor roll i början iaf. Kommer nog inte kunna utnyttja kraft ändå. Det finns ju många som körde 4 taktare till banåkningar och tyckte det var skitskoj så. :)

okej :)
då är det bara najjning, uppsamlingskärl och handtagsskydd som saknas

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Nu finns mer info om första riktiga eventet för nya supermotoklassen S3.

Det handlar kortfattat om två dagar i Örebro, 21-22 April. Tillsammans med quadfolket ska vi träna mycket och tävla lite, både på supermotobanan och crossbanan. Mer info finns på teknismc.se (här är en direktlänk för er lata)

Hjälp mig och sprid detta till alla som har en hoj som platsar i nya reglementet, jag tror det är bland de som idag är typ 14-15 som vi har den första svenska världsmästaren :tummenupp

ska forska lite idag:tungan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Här kommer resultat från årets första genomförda 250-rejs.

Placeing, Namn, race 1, race 2, total poäng
1, Björn Gustafsson, 22, 25, 47
2, Tobias Andersson, 20, 22, 42
3, Jocke Danielsson, 18, 20, 38
4, Fredrik Karlsson, 25, --, 25

Ska rota fram lite bilder från rejset så snart jag kan. Tredjepristagaren körde på de 19/21-slicks jag talat om tidigare. Det gick helt okej tyckte han(jag) själv ;)

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Här kommer resultat från årets första genomförda 250-rejs......
Äntligen Jocke så fick du ditt rejs :tummenupp

Och alla som var där kunde ju se med egna ögon att dessa 250-åkare inte på något vis blev avhängda. Det var faktiskt mindre skillnad än jag trodde, framför allt i uppförsbacken där jag fått för mig att dom större hojarna skulle fullkomligt segla ifrån, men icke sa nicke.

Det som var absolut roligast att se var hur bra det höll i för dig på dina 19/21. Imponerande. Man måste ju så här i efterhand erkänna att man varit aaaaningen skeptiskt till detta men..... Även så otroligt gamla hundra som jag kan lära sig att sitta.:tungan

Slutsatsen av detta måste vara: Alla ni 250-åkare som är sugna på att testa supermoto - GÖR DET !!! Ta kontakt med Jocke och styr upp.

P.S.
Visst var det väl så att också du fixat bil i Italien ? Så vi har två nu då alltså ?
D.S.

.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Äntligen Jocke så fick du ditt rejs :tummenupp

Och alla som var där kunde ju se med egna ögon att dessa 250-åkare inte på något vis blev avhängda. Det var faktiskt mindre skillnad än jag trodde, framför allt i uppförsbacken där jag fått för mig att dom större hojarna skulle fullkomligt segla ifrån, men icke sa nicke.

Det som var absolut roligast att se var hur bra det höll i för dig på dina 19/21. Imponerande. Man måste ju så här i efterhand erkänna att man varit aaaaningen skeptiskt till detta men..... Även så otroligt gamla hundra som jag kan lära sig att sitta.:tungan

Slutsatsen av detta måste vara: Alla ni 250-åkare som är sugna på att testa supermoto - GÖR DET !!! Ta kontakt med Jocke och styr upp.

P.S.
Visst var det väl så att också du fixat bil i Italien ? Så vi har två nu då alltså ?
D.S.

.
Jepp! För att citera en gammal man i rosa overall: ÄNTLIGEN :D

En 250 med 19/21 är den op-ti-mala slajdövningshojen. Inte så förfärligt mycket motorbroms att det börjar studsa och lagom dåligt grepp i bakdäcket = SKITSKOJ.

Får man träna lite så vågar man säkert ladda in i kurvorna oxå, jag fegade väldigt mycket. Om man dessutom lägger till en frambroms som inte kräver Karelins underarmar borde det gå riktigt toppenbra. Nån som har en billig nyare 250f att sälja? :D

PS-svar En Fiat GRANDE punto är bokad och klar :yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skrev just i PM till jocke, att jag i USA provade en CRF 150 med crosshjulen och "gatdäck". Hade ingen utrustning utöver hjälm men det kändes ändå säkert att feeeta in den i kurvorna på slajd. Bra gick den lilla skorven också, ryckte man lite gick den på bakhjulet på fyran :)

Så då är frågan, får jag ställa upp i 250 klassen med en CRF 150 och får jag göra det som A-förare?

Är lite sugen på köpa en CRF 150 som crosshoj och för att låna ut till de som vill prova supermoto

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag skrev just i PM till jocke, att jag i USA provade en CRF 150 med crosshjulen och "gatdäck". Hade ingen utrustning utöver hjälm men det kändes ändå säkert att feeeta in den i kurvorna på slajd. Bra gick den lilla skorven också, ryckte man lite gick den på bakhjulet på fyran :)

Så då är frågan, får jag ställa upp i 250 klassen med en CRF 150 och får jag göra det som A-förare?

Är lite sugen på köpa en CRF 150 som crosshoj och för att låna ut till de som vill prova supermoto
100-125cc 2t
175-250cc 4t
Så tyvärr (i dagsläget) :(

Jag vill väl inte säga för mkt men om det verkar finnas intresse för en klass under S3, vad den nu kan heta, är inte jag sen att haka på :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha