Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vill ha hjälp av ALLA som kan tänkas sprida denna information. Ännu hellre så ser ni till att ni själva eller nån ni känner skaffar en bajk och har målet att så småningom bli världsmästare
Länk till en nyhet på SVEMO.se
Jag hade velat ha en något annorlunda text men det här funkar.
Det viktiga är att klassen finns och jag kommer göra vad jag kan för att hjälpa de som vill prova att göra just detta. Bl.a genom att låna ut slicks till de som hör av sig och frågar. Jag ska även försöka få till enklare tävling(ar) för 250 om intresse visar sig finnas.
Länk till en nyhet på SVEMO.se
Adjungerad utsedd inom SuperMoto
Joakim Danielsson har av SuperMoto sektionen utsetts till ansvarig för 250cc
SuperMotosektionen har utsett Joakim Danielsson till ansvarig för, årets nyhet ”250cc-klassen”. Jocke hemmahörande i Örebro med bred erfarenhet från SuperMoto både inom klubbverksamheten i Teknis MC och som aktiv förare.
Joakim blir adjungerad till sektionen och har som mål att tillsammans med Peter Larsson och Daniel Fransson,
- Skapa bästa möjliga förutsättningar för införandet av denna nya klass.
- Klassen vänder sig i först hand till förare under 25år (ingen fast åldersgräns finns)
- Klassen ska göra det enkelt att prova på SuperMoto och därmed bli ett viktigt steg i rekryteringen inom grenen
- Inbjudningstävling för klassen planeras att genomföras under SM helgerna (dock utan mästerskapsstatus)
- Slicks i däckstorlek 19"/21" eller 18"/21" är tillåtna att användas
(Dessa däck finns för utlåning efter Ö.K. till de som vill komma och prova på de särskilda träningarna som kommer att genomföras på SuperMotobanan i Örebro.
För ytterliggare information skicka ett mail till Joakim Danielsson (joakim.danielsson [at] svemo.se), eller se www.svemo.se samt www.teknismc.se där information presenteras inom kort.
Jag hade velat ha en något annorlunda text men det här funkar.
Det viktiga är att klassen finns och jag kommer göra vad jag kan för att hjälpa de som vill prova att göra just detta. Bl.a genom att låna ut slicks till de som hör av sig och frågar. Jag ska även försöka få till enklare tävling(ar) för 250 om intresse visar sig finnas.