Nya Battlefield 3 till hösten

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Alphan har varit ute en sväng med inbjudna spelare. Så förhoppningsvis slipper vi allt för mycket patchande.

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
Alfan spelades på en begränsad "stadskarta" och enda fordonet som fanns var APC (som visade sig vara ganska svår att slå ut), många tyckte att det var mer som
BC3 då det var samma känsla som BC2 och det var en del upprörda känslor på forumen.

Nu har vi ju sett klipp från större kartor men alla fordon är ju helt oprövade......

Ska iaf bli spännande att köra ett nytt BF spel.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Eller så köper du ett till 460 och kör dubbelmacka. Om ditt moderkort klarar SLI dvs.

Dubbla 460 rockar ganska bra. :tummenupp

Jag har i vanlig ordning inte kvar min "låda" som moderkortet kom i då jag köpte det för snart ett år sedan så jag är inte helt hundra på vad det är för moderkort jag har. Windows 7 är ju dessutom en labyrint att hitta fakta i så mina gamla datorskillZ från back in the days har jag inte mycket nytta av.

Däremot kan man ju se på bilderna att det står ms-7668 på kortet, men efter idogt (om än möjligt felaktigt) googlande så lyckas jag ändå inte hitta något som gör mig klokare?

Vad jag kan se så har jag iaf 2 st PCI-Express portar, betyder det då att jag kan SLI-koppla eller måste moderkortet vara anpassat för detta eller liknande?

För övrigt är det ett GTX 470 jag har och inte ett 460, såg jag nu. :gnissla

Kommer jag få plats med ett kort till tror ni? Måste dom vara så förbannat stora eller har jag fått tag på världens största kort?

Sorry för uppsatsen.

Bifogat

• DSC_0168liten.jpg
    DSC_0168liten.jpg
    202.7 KB · Visningar: 34
  • DSC_0169liten.jpg
    DSC_0169liten.jpg
    183.3 KB · Visningar: 29
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har i vanlig ordning inte kvar min "låda" som moderkortet kom i då jag köpte det för snart ett år sedan så jag är inte helt hundra på vad det är för moderkort jag har. Windows 7 är ju dessutom en labyrint att hitta fakta i så mina gamla datorskillZ från back in the days har jag inte mycket nytta av.

Däremot kan man ju se på bilderna att det står ms-7668 på kortet, men efter idogt (om än möjligt felaktigt) googlande så lyckas jag ändå inte hitta något som gör mig klokare?

Vad jag kan se så har jag iaf 2 st PCI-Express portar, betyder det då att jag kan SLI-koppla eller måste moderkortet vara anpassat för detta eller liknande?

För övrigt är det ett GTX 470 jag har och inte ett 460, såg jag nu. :gnissla

Kommer jag få plats med ett kort till tror ni? Måste dom vara så förbannat stora eller har jag fått tag på världens största kort?

Sorry för uppsatsen.

Inte MSI 7668 (tex P55A-GD55) ?

Edit:
Står tillomed MSI på bilden, ser ju ut att ha plats, det bygger väl neråt? (under proceccorkylen)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Inte MSI 7668 (tex P55A-GD55) ?

Du ser det på bilderna, strax vänster om den tomma PCI-Express porten. MS-7668. Men det är såklart ett MSI-kort.

EDIT: Sen hur du hittade dom där andra krumelurerna (P55A-GD55) har jag ingen aning om.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

Står andra krusiduller men enligt källa samma
MSI P55A-G55(MS-7668)

MSI P55A-G55(MS-7668)

Källan var lite sådär men här är produktsidan
http://se.msi.com/product/mb/P55A-GD55.html

MSI P55A-G55(MS-7668)

Källan var lite sådär men här är produktsidan
http://se.msi.com/product/mb/P55A-GD55.html

Fortsätter spamma :)

Enligt http://se.msi.com/product/mb/P55A-GD55.html#/?div=Basic

Så har den crossfire men inte SLI ?
Nån kunnig som kan säga emot?

SLI N/A
3-way SLI N/A
Hybrid SLI N/A
CrossFire Y

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Fortsätter spamma :)

Tack för att du tar dig tid. :)

Lite snabb googling och man hamnar på Sweclockers forum. Där sägs det att kortet inte stödjer SLI enligt MSI, men att det finns personer som kör med det iaf och att det funkar bra.

Låter som en djungel, jag får helt enkelt googla vidare, eller rent utav fråga någon som faktiskt jobbar med att sälja skiten.

PS: Kartongen som syns på MSI:s hemsida är otäckt likt den jag hade, så vi kan ju konstatera att det är ett MSI P55A-G55 kort iaf.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Tack för att du tar dig tid. :)

Lite snabb googling och man hamnar på Sweclockers forum. Där sägs det att kortet inte stödjer SLI enligt MSI, men att det finns personer som kör med det iaf och att det funkar bra.

Låter som en djungel, jag får helt enkelt googla vidare, eller rent utav fråga någon som faktiskt jobbar med att sälja skiten.

PS: Kartongen som syns på MSI:s hemsida är otäckt likt den jag hade, så vi kan ju konstatera att det är ett MSI P55A-G55 kort iaf.

Jag snabbgooglade lite och det verkar stödja SLI, och det ser ut som ett till får plats

Att du hade ett 470 va ju good news. Bättre kort :tummenupp Men lär behöva mer power om du ska maxa bf3!

Är din proj quad core?

Vad har du för nätaggregat?

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Kommer alla här köpa det till PC eller? Jag kommer nog köpa det till Xbox360 (har alla tidigare versioner till det så man har lärt sig kontrollen rätt bra).
PS3 fungerar dåligt "online" så därför ratas det nu...

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01

Fysiskt sett så får det plats. Men du ser ut att ha ett väldigt litet chassi så det kan nog bli riktigt varmt där. Du bör ordna ordentlig kylning om du inte ska steka korten. Fler fläktar utav bra kvalitet.

Sen är jag klart skepiskt till att ett Hyper 580W klarar att driva två strömslukande 470. Jag skulle defenitivt skaffa ett kvalitetsnätagg ur tex. corsairs HX-serie för att vara på den säkra sidan. Inte kul när nätagget går upp i rök och slukar de andra komponenterna i fallet. Kan bli dyrt, mycket dyrare än att skaffa ett ordentligt nätagg direkt.

Googla det hela för att se vad 2x 470 kräver i strömväg.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Fysiskt sett så får det plats. Men du ser ut att ha ett väldigt litet chassi så det kan nog bli riktigt varmt där. Du bör ordna ordentlig kylning om du inte ska steka korten. Fler fläktar utav bra kvalitet.

Sen är jag klart skepiskt till att ett Hyper 580W klarar att driva två strömslukande 470. Jag skulle defenitivt skaffa ett kvalitetsnätagg ur tex. corsairs HX-serie för att vara på den säkra sidan. Inte kul när nätagget går upp i rök och slukar de andra komponenterna i fallet. Kan bli dyrt, mycket dyrare än att skaffa ett ordentligt nätagg direkt.

Googla det hela för att se vad 2x 470 kräver i strömväg.

Chassit är inte speciellt stort nej, håller med. I nuläget kör jag med öppen sida för att få ut lite värme, då jag saknar en chassifläkt. Det kommer inte funkar speciellt bra att köra med öppen sida om jag trycker ner ett till grafikkort antar jag? Fick nyligen detta nätagget av en polare som hade det liggandes, har redan planer på att köpa ett nytt om jag ska leka med SLI.

Hade ingen aning om att övriga komponenter kunde klappa ihop om nätagget ger sig, så tack för det. Mitt gamla 460W luktade lite suspekt varmt om jag klockade cpu:n till max. :gnissla

Lagom skrev:
Är din proj quad core?

Så vitt jag vet iaf, hehe. Why?

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Chassit är inte speciellt stort nej, håller med. I nuläget kör jag med öppen sida för att få ut lite värme, då jag saknar en chassifläkt. Det kommer inte funkar speciellt bra att köra med öppen sida om jag trycker ner ett till grafikkort antar jag? Fick nyligen detta nätagget av en polare som hade det liggandes, har redan planer på att köpa ett nytt om jag ska leka med SLI.

Hade ingen aning om att övriga komponenter kunde klappa ihop om nätagget ger sig, så tack för det. Mitt gamla 460W luktade lite suspekt varmt om jag klockade cpu:n till max. :gnissla

Så vitt jag vet iaf, hehe. Why?

Battlefield bc2 behövde i princip quad core för att flyta bra, och bf3 kommer kräva ännu mer..

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
För att känslan hos BC2 är som att gubben springer i knädjup lera, seg sölig o allmänt skitslö, vi var många som inte tyckte det var bra känsla i spelet helt enkelt.

Sen var alfatestet på en väldigt liten stadsbana (som flera av BC2 banorna är)
vilket spädde på den känslan + att den värdelösa 3D spottingen (aka wallhack) var med åxå.

BF3 skall vara efterföljaren till BF2 och inte BC2 kort sagt.

Att BC2 kändes eländigt var ju för att det var en konsollportning och därmed väldigt begränsat gentemot vad en spel-pc klarar av.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!