Nya Battlefield 3 till hösten

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
För att känslan hos BC2 är som att gubben springer i knädjup lera, seg sölig o allmänt skitslö, vi var många som inte tyckte det var bra känsla i spelet helt enkelt.

Sen var alfatestet på en väldigt liten stadsbana (som flera av BC2 banorna är)
vilket spädde på den känslan + att den värdelösa 3D spottingen (aka wallhack) var med åxå.

BF3 skall vara efterföljaren till BF2 och inte BC2 kort sagt.

Att BC2 kändes eländigt var ju för att det var en konsollportning och därmed väldigt begränsat gentemot vad en spel-pc klarar av.

hmm, vet inte om jag hänger med riktigt faktiskt om vad du menar...bad company 1 och 2 har jag bara spelat på xbox 360 medan battlefield på pc (vilket numera är flera år sen)

...men om jag förstår dig rätt, så menar du att själva first person-upplevelsen är som i bc2 och inte som i gamla battlefield? när man springer och så?

jag minns inte riktigt gamla battlefield first person-upplevelsen, mer än att det går våldsamt mkt snabbare med mus än med konsol. men vet inte om det är det du menar...konsol går ju långsammare och därmed tappar man aspekter av känslan såklart men också en av ens egen spelteknik som är annorlunda med mus kontra konsol.

som spel betraktat annars, tycker jag bc2 är klockrent vad gäller upplevelsen och känsla generellt. det är slöheten på handkontrollen dock (konsolversion) som jag inte gillar emellanåt. för stora begränsningar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Betasläppet spikat!

29 september för töntar och 27e för origin-förköpare alternativt Medal of honor-förköpare! :)

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110920/datum-spikat-for-battlefield-3-beta

Och där kom även Specen!

WHAT ARE THE MINIMUM AND RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS FOR PLAYING ON PC?
Minimum System Requirements
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Börjar ärligt bli rädd för konsollportning igen :näsblod
Inte så mycket i recommended..

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
12k

Dator 8k
Skärm 2k
Tangentbord och mus + matta + headset 2k

Sen kan du inte klaga på utrustningen när du dör ;)

ok 15k - 3k snarr.

men för de pengarna du snackar om, får man en burk etc som piskar skiten ur bf3 och inte nätt o jämnt klarar av att spela skiten?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
ok 15k - 3k snarr.

men för de pengarna du snackar om, får man en burk etc som piskar skiten ur bf3 och inte nätt o jämnt klarar av att spela skiten?

Jag tror du kan maxa spelet med den datorn

Det som begränsar är grafikkortet. Processor, ramminne etc räcker för att piska spel i flera år.
De är rätt så schysst, för när datorn inte pallar me de nyaste spelen, så byter man grafikkort för ett par tusen så håller datorn ett tag till.

Betan släpps om en vecka.. Då kan jag ge dig svart på vitt hur en sådan dator står sig :)

Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Ang, system krav, det är lite såhär.
minimum = din dator kommer för det mesta klara att starta spelet utan att ge upp och gömma sig i ett hörn kvidandes av smärta.

Rekommenderat = Det är för det mesta spelbart om du inte är för kräsen.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Ang, system krav, det är lite såhär.
minimum = din dator kommer för det mesta klara att starta spelet utan att ge upp och gömma sig i ett hörn kvidandes av smärta.

Rekommenderat = Det är för det mesta spelbart om du inte är för kräsen.

Sheize, det kommer kräva en hel del alltså..

Jag ska provspela betan med 6950, 6970 samt 6970 crossfire, så får vi se vad som krävs :)

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
@ bettskena, ja ungefär så, gubben är lik BC2 fast med ännu fler animeringar tex när du hoppar över en mur så tittar han ner på sin hand(stöd mot muren) ist för mot fienden vilket är störigt som fan, blir ett jävla guppande på bilden (som jag avskyr).

Om du inte spelat BC2 på pc så förstår jag att du inte hajjar riktigt vad jag menar,men som du skriver "slöhet på handkontroll", detta följde med till pc versionen tyvärr.

Men jag tror o hoppas att BF3 blir nåt som jag gillar.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vem fan orkar med cs 1.6 tempo ändå? Då var jag trots min ringa ålder ändå med från början.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Sheize, det kommer kräva en hel del alltså..

Jag ska provspela betan med 6950, 6970 samt 6970 crossfire, så får vi se vad som krävs :)

Om du orkar intressera dig så har jag lagt SLI-kopplingen åt sidan. Dels är jag fortfarande tveksam till huruvida mitt moderkort stödjer SLI eller om det bara är CS som gäller. MSI själva påstår ju att det enbart är CS som gäller.

För det andra så kostar ytterligare ett GTX470 (om man ens får tag på det) fortfarande 2200:-. Lägg på att jag behöver ett nytt nätagg, bättre kylning för chassi osv och summan handlar på 3000+.

Kort sagt. Jag säljer mitt 470GTX och köper mig ett nytt kort.
Rekommendationer från dig som verkar ha koll?
Maxpris 3000:-.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

570 för 2700kr eller 580 för 3500kr, bara välja budget ;)

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Om du orkar intressera dig så har jag lagt SLI-kopplingen åt sidan. Dels är jag fortfarande tveksam till huruvida mitt moderkort stödjer SLI eller om det bara är CS som gäller. MSI själva påstår ju att det enbart är CS som gäller.

För det andra så kostar ytterligare ett GTX470 (om man ens får tag på det) fortfarande 2200:-. Lägg på att jag behöver ett nytt nätagg, bättre kylning för chassi osv och summan handlar på 3000+.

De är lite tråkig tid att köpa grafikkort alltså..

De mest attraktiva korten på marknaden (most bang for the buck) har funnits i snart ett år, och grafikkort droppar inte i pris så fruktansvärt mycket..

När släpps uppföljarna till 6950/6970 och 570/580, nån som vet?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645214

Denna version av det kortet kan låsas upp till 6970 väldigt enkelt (man lägger in ny programvara) och kortet förvandlas till ett 3500krs-kort.
Jag har själv 2 st som jag gjort det med och kör de i crossfire. 1 sådant kort räcker för att maxa black ops/bf bc2 etc. Borde räcka för att maxa bf3 men jag kan inte svära på det..

Ett gtx 580 är snäppet vassare och borde räcka galant..Över budget dock

Föreslår att du har is i magen en vecka tills betan kommit ut :)

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
570 för 2700kr eller 580 för 3500kr, bara välja budget ;)

Har faktiskt hittat ett gtx570 "Phantom" (ja, det måste ju vara sjukt mycket bättre såklart!) snudd på nytt ute på blocket för 2300:-.
Lite prut så är det nere på 2000:-.

Men samtidigt, ska jag köpa nya grejer så ska det ju rocka ordentligt.
Två såna här t ex!
http://www.sweclockers.com/recension/14358-asus-rog-mars-ii-i-sli

Det lättaste hade ju vart att inte köpa BC3 över huvudtaget, då har jag dessutom råd att köpa skolböcker. :näsblod

De är lite tråkig tid att köpa grafikkort alltså..

Ett gtx 580 är snäppet vassare och borde räcka galant..Över budget dock

Föreslår att du har is i magen en vecka tills betan kommit ut :)

Tack för svaret!

Att ha is i magen låter som en bra idé. Får snålköpa dina kort när du ledsnat på dem. :D

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Har faktiskt hittat ett gtx570 "Phantom" (ja, det måste ju vara sjukt mycket bättre såklart!) snudd på nytt ute på blocket för 2300:-.
Lite prut så är det nere på 2000:-.

Men samtidigt, ska jag köpa nya grejer så ska det ju rocka ordentligt.
Två såna här t ex!
http://www.sweclockers.com/recension/14358-asus-rog-mars-ii-i-sli

Det lättaste hade ju vart att inte köpa BC3 över huvudtaget, då har jag dessutom råd att köpa skolböcker. :näsblod

Tack för svaret!

Att ha is i magen låter som en bra idé. Får snålköpa dina kort när du ledsnat på dem. :D

http://www.sweclockers.com/annons/59514-zotac-geforce-gtx-580

:banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S