För att känslan hos BC2 är som att gubben springer i knädjup lera, seg sölig o allmänt skitslö, vi var många som inte tyckte det var bra känsla i spelet helt enkelt.
Sen var alfatestet på en väldigt liten stadsbana (som flera av BC2 banorna är)
vilket spädde på den känslan + att den värdelösa 3D spottingen (aka wallhack) var med åxå.
BF3 skall vara efterföljaren till BF2 och inte BC2 kort sagt.
Att BC2 kändes eländigt var ju för att det var en konsollportning och därmed väldigt begränsat gentemot vad en spel-pc klarar av.
hmm, vet inte om jag hänger med riktigt faktiskt om vad du menar...bad company 1 och 2 har jag bara spelat på xbox 360 medan battlefield på pc (vilket numera är flera år sen)
...men om jag förstår dig rätt, så menar du att själva first person-upplevelsen är som i bc2 och inte som i gamla battlefield? när man springer och så?
jag minns inte riktigt gamla battlefield first person-upplevelsen, mer än att det går våldsamt mkt snabbare med mus än med konsol. men vet inte om det är det du menar...konsol går ju långsammare och därmed tappar man aspekter av känslan såklart men också en av ens egen spelteknik som är annorlunda med mus kontra konsol.
som spel betraktat annars, tycker jag bc2 är klockrent vad gäller upplevelsen och känsla generellt. det är slöheten på handkontrollen dock (konsolversion) som jag inte gillar emellanåt. för stora begränsningar.