Nya Battlefield 3 till hösten

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
För er som spelar BC2:

Vidrigt skillad kille och grymt bra redigerad video!

Synd att man själv bara är lvl 29.

Efter 50 s ser man hur han baserapar spawn på port valdez och dödar en massa killar. mad skillz, not.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Baserape är ju det bästa, man vet hur förbannad man blir ifall man blir plockad 2 sekunder efter man landat på marken :D

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Baserape är ju det bästa, man vet hur förbannad man blir ifall man blir plockad 2 sekunder efter man landat på marken :D

Ja, av bottar dessutom. Dog 5 ggr i rad igår kväll i Battlefield 2, var en pansarvagn som sköt mig gång på gång på gång på gång på gång.

:huvet

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Man kan inte bara ha framgång :hihi

Nu får fan mitt internet snart sparka igång igen så man kan spela en sväng..

Tur man har mobilt som backup till datorn.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

:hacker

Gjorde förresten en ego-logga-bakgrundsbild åt mig själv. Ni får själva gissa vilket spel loggan har inspirerats utav:jäs

bakgrundsbildn.jpg

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
krav Själv får jag fixa nya delar... :)

ok, en fråga till er data/pc-experter:

jag kör bf på xbox, men har blivit mer nyfiken på att skaffa en pc för att få ut så mkt som möjligt av bf3 - med tanke på de minimumkrav som behövs, hur mkt skulle det kosta att investera i en pc? jag har nämligen noll koll på sånt.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
ok, en fråga till er data/pc-experter:

jag kör bf på xbox, men har blivit mer nyfiken på att skaffa en pc för att få ut så mkt som möjligt av bf3 - med tanke på de minimumkrav som behövs, hur mkt skulle det kosta att investera i en pc? jag har nämligen noll koll på sånt.

En helt ny PC, eller kan gamla saker som [chassie och] skärm användas igen?

Annars funkar nog denna fingervisningen OK:

CPU: 1000kr
GPU: 1500kr <
RAM: 400kr (4GB)
MB (moderkort): 500kr
HDD: 400kr (1 terabyte)
PSU (nätaggregat): 500kr
Chassie: 700kr
DVD: 300 kr (Blu-ray minst det dubbla)
Och en eventuell punkt; Windows: OEM-version 800kr
Går oftast att få tag på andra sätt gratis, och helt lagligt om man är student...

Totalt minst 4900kr för burken utan Windows. Om man redan har prylarna runt så är det faktiskt billigt. Med den datorn skall man kunna köra moderna spel på 1980x1200 med "HIGH-inställningar" fast inte full AA etc. Grafiken ser ändå bättre ut än till 360 och PS3 redan då.

Vad jag kan rekommendera för dem med pengar är att köpa ett dyrare grafikkort (dyrare är nästan alltid bättre), skita i dyrare processor och endast köpa mer ram (typ 8GB) om man arbetar mycket i Photoshop, videoredigering, 3D, CAD etc. En bra datormus och musmatta är ett krav om man ska spela mycket, men det räcker med fyra-fem-hundra för det. T.ex en Logitech MX518 och en glidig matta från valfritt spelföretag.

Om man vill ha den bästa möjliga upplevelsen i Windows så är SSD-disk ett krav, men då blir det 1000kr extra som bara windows och lite spel får plats på. Inte alls vanligt ännu, typ bara de mest kräsna nördarna använder SSD.

Edit: En såhär bra burk får man inte om man knallar in till elgiganten, utan detta är om man sätter ihop delarna själv. Man får räkna med allt från 1000 till 5000 kronor extra :brinnerup :lurendröjeri

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
En helt ny PC, eller kan gamla saker som [chassie och] skärm användas igen?

det kvittar, bara skiten funkar och spelet kommer till sin rätt.

eftersom jag inte är datanörd och därmed inte heller sätter ihop en dator (om inte nån på sh gör det åt mig vill säga), var nånstans köper man skiten - vad är det för datormodell (antar att det är en stationär dator isåfall?) jag ska köpa inkl. en kickass-skärm som har bra upplösning, musmatta etc etc, ja du fattar hela skiten som krävs för att spela bf3 på pc med jävligt bra kvalité?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
MB (moderkort): 500kr

Tycker mycket i dina specar är tämligen lågt räknat. Antingen får man köpa utgångna artiklar eller ren och skär skit för att nå så låga priser. Alternativt handlar du prylar hos ljusskygga figurer, typ i källaren hos hälaren Hederlige Harry...

Värst var nog priset på moderkortet... :rolleyes:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Tycker mycket i dina specar är tämligen lågt räknat. Antingen får man köpa utgångna artiklar eller ren och skär skit för att nå så låga priser. Alternativt handlar du prylar hos ljusskygga figurer, typ i källaren hos hälaren Hederlige Harry...

ok, tell me - vilken burk, skärm, tillbehör etc etc ska jag köpa och var? jag har ingen koll på pc; varken pris eller vad för någon modell...behöver ett riktmärke, kan man väl kalla det för...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Okej, inte High-end grejjer men visst får man moderkort för dom summorna
http://www.dustinhome.se/pd_5010597645.aspx

ok, tell me - vilken burk, skärm, tillbehör etc etc ska jag köpa och var? jag har ingen koll på pc; varken pris eller vad för någon modell...behöver ett riktmärke, kan man väl kalla det för...

Tex
http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-gtx460-i5-2500k

8500kr utan skärm, där har du ett riktmärke, finns billigare och defenitivt dyrare :)

Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Som sagt, jag repeterar:

"Antingen får man köpa utgångna artiklar eller ren och skär skit för att nå så låga priser."

Motfråga: Varför skall man ha bättre? De integrerade ljudkorten är samma skit, med bara en hårddisk och ett grafikkort behövs knappast SLI/CF-stöd, 6 SATA-portar och annat tjaffs. Det är t.om så man kan gå över till m-atx

Till alla mina påstådda priser letade jag upp produkter som hade ungefär det priset, vissa dyrare och vissa billigare. Komplett, Inet och Dustin tog jag en titt på.

Du får gärna säga vilka mer grejer du anser vara undermåliga, skulle vara kul att höra dina argument. Tänk igenom noga varför man skulle behöva bättre.

Edit: För att undvika grafikkort-debatt så postar jag fakta:
http://www.sweclockers.com/recension/12470-grafikkort-hosten-2010/22#pagehead
GTX460 tex (skulle dock ta ett kort från senaste generationen) presterar i Bad Company 2 med upplösningen 1920x1200 och 4xAA 16xAF och DX11 som bäst 47 FPS som medel och dropp ner till 31. Alltså betyder det klart spelbart om man inaktiverar AA och annat lull.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Motfråga: Varför skall man ha bättre? De integrerade ljudkorten är samma skit

Vem har sagt att man vill ha integrerat ljudkort? Skit om något.

Grafikkortet var väl det som höll måttet bäst. Jag kör själv på ett sådant för stunden, ok budgetkort, men skulle rekommendera ett vassare till BF3.

Särskilt när Bettskena skriver "pc för att få ut så mkt som möjligt av bf3".

Priserna du uppger är väldigt låga överlag och pratar man spel-PC vill man normalt ha lite vassare komponenter, inget konstigt med det.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!