Nya dubbelpipor till HUSAN

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Supermoto skrev:
2569922 Finns kedjan "Järn och Maskin" kvar förresten ?? Sponsorer är ju asbra att ha :D

Tror det heter Momentum nu eller nått.... Dom har även buntband, m8 med 13 skalle och, Silvertejp och annat bra att ha till Husa.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Lennartsson skrev:
2570075 Tror det heter Momentum nu eller nått.... Dom har även buntband, m8 med 13 skalle och, Silvertejp och annat bra att ha till Husa.

Tur att man inte behöver värre saker än så, till yamaha behöver man tydligen nya motorer då och då.:D

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Stoffy skrev:
2569211 Haha känns som om det är mobbing alla Stoffy.

Alltså jag har inte dessa själva så ni behöver inte såga dessa för min skull :)

Ja huvudsamken är att dom ger bra med effekt och inte låter mer än 94db.
Sen får dom se ut som skit......bara dom är billiga ;)

haha tycker du....? nej då inte från min sida iaf...va bara tvungen å dryga mig lite så här i höstrusket...så håller ja mig varm....*drygo*

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
När AIK möter Hammarby så kan det bli slagsmål.
Det dröjer väl inte länge förrens detta beteende tar sig till motardkretsen.

Blir det så så är det konstigt nog många som kör Husa och jag är den största så då ska ni få smisk ni jappsälskare.

O du Jocke W hur kan du heja på Lennartsson när han snackar om järn och maskin. Det lika ofröståligt som att Jackie Arklöv kan vara nazist hehe.
Eller har du sålt KTMen?

Kom igen nu jag är på hummör idag :yoparty

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Stoffy skrev:
2569813 För att vara ett dubbelsysytem vill jag påstå att det är väldigt litet.
Tror att bilden jag la in var lite missvisande, ser ut som om de två burkarna flyter ihop vilket gör att den ser större ut än vad den är.

Tyck gärna till om vad ni tycker nu då!

Fult, men helt rätt. Hellre fult och tyst hoj. Aprillia tänker helt rätt. Tyst och dölj skiten om det går. Varför ska man behöva se en ljuddämpare? Kör man fortare då?

Detta tyckte iaf jag.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Stoffy skrev:
2570392 O du Jocke W hur kan du heja på Lennartsson när han snackar om järn och maskin. Det lika ofröståligt som att Jackie Arklöv kan vara nazist hehe.
Eller har du sålt KTMen?

Hehe för att "järn och maskin" låter som ett slang ord för Husaberg i mina öron :D Det kanske va något heeelt annat ni menade men jag skrattade här för mig själv :D

Ja den är för försäljning, men tro inte att jag ska köra Husa!

Snart blir fistfight här :gnissla

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Jocke W skrev:
2570461 Hehe för att "järn och maskin" låter som ett slang ord för Husaberg i mina öron :D Det kanske va något heeelt annat ni menade men jag skrattade här för mig själv :D

Ja den är för försäljning, men tro inte att jag ska köra Husa!

Snart blir fistfight här :gnissla
Tänkte bara på att KTM har Husa som förebild, köpte upp dem, kopierade motorkonstruktionen och blev ett framgångsrikt företag.

Så vad jag menar är att klaga på Husaberg som KTM ägare är som att klaga på brorsan att han är rutten och hävda att det måste bero på dåliga gener från fadern samtidigt som du tycker att du själv är fulländad.

Stike TWO!

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Stoffy skrev:
2570496 Tänkte bara på att KTM har Husa som förebild, köpte upp dem, kopierade motorkonstruktionen och blev ett framgångsrikt företag.

Så vad jag menar är att klaga på Husaberg som KTM ägare är som att klaga på brorsan att han är rutten och hävda att det måste bero på dåliga gener från fadern samtidigt som du tycker att du själv är fulländad.

Stike TWO!

Då kan man ju då fråga sig..varför ser Husabergen ut som en stålhäst i jämförelse med KTM...hmm, inte 450 nu för tiden men de stora hojjarna...

Och bara för att dom kopierat motorn så betyder det ju inte att dom kopierar hela hojjen! :arsele

Jag e tvungen att köra snabbare än dig nästa säsong nu för att bevisa att KTM e bättre :D

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Jocke W skrev:
2570516
Och bara för att dom kopierat motorn så betyder det ju inte att dom kopierar hela hojjen! :arsele

Tyvärr kopierade dom ju kvaliteten med.... Å ja jag kastar gärna sten i glashus.... hehe

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Stoffy skrev:
2570496Stike TWO!
:2cool :tummenupp :D

Jocke W skrev:
2570516 Då kan man ju då fråga sig..varför ser Husabergen ut som en stålhäst i jämförelse med KTM...hmm, inte 450 nu för tiden men de stora hojjarna...
Vilka ser olika ut menar du nu :va
KTMs 450/525/560 är ju i princip identiska - Husas olika storlekar är identiska :mattias
Så en storkubikshusa ser likadan ut som en lite KTM och vice versa :fakta

Släpp det nu och låt oss tala om de fina kolfiberdämparna vi ska köpa till de cyklarna vi tycker om så låter vi er köpa vilket skit som helst till era på Buttericks (yamaha) och Rusta (KTM)

Last edited:

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Supermoto skrev:
2570527
Släpp det nu och låt oss tala om de fina kolfiberdämparna vi ska köpa till de cyklarna vi tycker om så låter vi er köpa vilket skit som helst till era på Buttericks (yamaha) och Rusta (KTM)

Nej nu e det krig :mad: :tuttar

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Jocke W skrev:
2570553 Nej nu e det krig :mad: :tuttar
Länge sedan jag hade så här kul på jobbet:musik :corn

Jocke W, jag hoppas absolut att du kommer att ligga och jaga mig och gärna köra om några ggr för så man får lite tändvätska och kör fortare. För varje år har vi kört fortare och fortare och som jag ser det så har vi flera förare i sverige som skulle stå sig väl utomlands.

Vi utvecklas tillsammans oavsätt om vi kör järnhästar från järn & maskin eller fina Yammor från Carlbarks ( med bra garanti ;) )

Kram alla motardälskare!

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Stoffy skrev:
2570587 Länge sedan jag hade så här kul på jobbet:musik :corn

Jocke W, jag hoppas absolut att du kommer att ligga och jaga mig och gärna köra om några ggr för så man får lite tändvätska och kör fortare. För varje år har vi kört fortare och fortare och som jag ser det så har vi flera förare i sverige som skulle stå sig väl utomlands.

Vi utvecklas tillsammans oavsätt om vi kör järnhästar från järn & maskin eller fina Yammor från Carlbarks ( med bra garanti ;) )

Kram alla motardälskare!

Ja såklart jag ska köra om dig :tungan

Ja jag hoppas jag får köra en tävling utomlands i år iallafall, även fast utomlnads blir i danmark eller tom skåne :D

Nu ser vi till att jaga varandra tills vi highsidar..:tungan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jocke W skrev:
2570599 Ja såklart jag ska köra om dig :tungan

Ja jag hoppas jag får köra en tävling utomlands i år iallafall, även fast utomlnads blir i danmark eller tom skåne :D

Nu ser vi till att jaga varandra tills vi highsidar..:tungan
Trodde du övat klart på highsiders den gångna säsongen :arsele :tungan

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Supermoto skrev:
2570666 Trodde du övat klart på highsiders den gångna säsongen :arsele :tungan

Nej jag har glömt hur ont det gjorde, måste påminnas ibland :D

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
Blir det så så är det konstigt nog många som kör Husa och jag är den största så då ska ni få smisk ni jappsälskare.

[/QUOTE]

tur att man åker husa då...dom stora vinner ALLTID....:arsele

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
För att återgå till tråden.

Jag kan återkomma med mer information om systemet intresse finns.
Den som är källan till information är Folket här på sporhoj.

Finns förmodligen idag ett sånt system i Uppsala Sweden.

Hoppas att vintern drar över fort så att vi får fortsätta vår kamp på sveriges motardbanor.

Kram på er alla

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Supermoto skrev:
2570666 Trodde du övat klart på highsiders den gångna säsongen :arsele :tungan

Nej, alltså förtsa säsongen har man för att krascha OCH skada sig. Andra krashar man bara ännu mer, men undviker skador. Vad man gör 3:e säsongen får jag återkomma med hösten 2007 :D

Ang. stystemet så ser ju dragningen bra knepig ut. Ganska skarpa böjjar. Men va fan vet jag om att bygga avgassystem? En bänkning & lite test avgör ju om det funkar bra.

Vad är det för fabrikat?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...