Nya dubbelpipor till HUSAN

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
men vad du inte sagt och vad som kom fram igår då jag var och handlade hoj hos han som monterat systemet är att man inte kan ha kvar elstarten vilket kan vara viktigt att poängtera! om det är bra eller dåligt får man avgöra själv... :rolleyes:
//m

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Stoffy skrev:
2631145 Ja då finns det lite mer info att tillgå.
Vid första ljudmätning ligger systemet på 92-93db vilket får anses som riktigt bra om du tänkt tävla.

Aprilla hojarna med originalburk smyger sig på en och så är de helt plötsligt bara om. ( har aldrig hänt men det skulle kunna vara så ).
Kan detta system skapa samma fördel för Husaförarna?

Min YZ besiktar ju in på 92,4 db...... Men nog fan hörs den....

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
mindraper skrev:
2631253 men vad du inte sagt och vad som kom fram igår då jag var och handlade hoj hos han som monterat systemet är att man inte kan ha kvar elstarten vilket kan vara viktigt att poängtera! om det är bra eller dåligt får man avgöra själv... :rolleyes:
//m
Har du elstart på din hoj :confused:
Mer än vad jag visste faktiskt. För mig gör det ingen större skillnad dock.

O du Lennarsson om du lärde dig växla så skulle även din hoj bli tyst, hehe.

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Inget snack om att systemet är snyggt och stämmer siffror och tabeller så är det klart bra, men ett pris på 14.500kr (som från början var 12.500 om jag inte läste & minns fel) för ett helsystem som dessutom är rostfritt rör(enligt uppgift) tycker jag låter mycket eller är det så dyrt med dubbelpipor/system, vet inte riktigt vad andra märken ligger på? Devil-systemet vet jag kostar 17-tusen för ett dubbel, men då är det iallafall Titan och coolfiber, så 14.500 för rostfritt och kolfiber kanske inte är så blodigt iaf?!

Har gluttat runt lite bland pipor, verkar vara hyffsat bra pris på det systemet iaf och jag hittade en bild åxå... Det verkar även finnas till husqvarna:)

Bifogat

• 2006-08-62.jpg
    2006-08-62.jpg
    107.7 KB · Visningar: 103
Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
CoRuS skrev:
2631579 Inget snack om att systemet är snyggt och stämmer siffror och tabeller så är det klart bra, men ett pris på 14.500kr (som från början var 12.500 om jag inte läste & minns fel) för ett helsystem som dessutom är rostfritt rör(enligt uppgift) tycker jag låter mycket eller är det så dyrt med dubbelpipor/system, vet inte riktigt vad andra märken ligger på? Devil-systemet vet jag kostar 17-tusen för ett dubbel, men då är det iallafall Titan och coolfiber, så 14.500 för rostfritt och kolfiber kanske inte är så blodigt iaf?!

Har gluttat runt lite bland pipor, verkar vara hyffsat bra pris på det systemet iaf och jag hittade en bild åxå... Det verkar även finnas till husqvarna:)
Ja det gav 2 hk över hela registret utom de sista 1000 varven. Jag köpte mig en 644 vev till min husa och den gav väl typ samma effekt kanske lite mer men det kostade en del att stoppa i oxå.

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Stoffy skrev:
2631935 Ja det gav 2 hk över hela registret utom de sista 1000 varven. Jag köpte mig en 644 vev till min husa och den gav väl typ samma effekt kanske lite mer men det kostade en del att stoppa i oxå.

Ja, huaa. trimma är inte gratis. Skulle jag dock ha den där väskan med pengar så skulle jag självklart köpa. Men jag/man/vissa kan ju fundera över hur nödvändigt det är med trim för de slantarna. Det kan bli onödigt dyra hundradelar som man skulle kunna köra in genom träning i stället, i Örebro t.ex. Men det e klart väger man som en mindre dinosaurie och siktar på toppen kanske valen är få ;)

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
CoRuS skrev:
2632109 Ja, huaa. trimma är inte gratis. Skulle jag dock ha den där väskan med pengar så skulle jag självklart köpa. Men jag/man/vissa kan ju fundera över hur nödvändigt det är med trim för de slantarna. Det kan bli onödigt dyra hundradelar som man skulle kunna köra in genom träning i stället, i Örebro t.ex. Men det e klart väger man som en mindre dinosaurie och siktar på toppen kanske valen är få ;)
Hehe jag vad gör man inte för att få förverkliga sig själv.
Kom och fundera på viken hemsk pappa man kommer att bli om man lyckas med det konststycket någon gång.:hej

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
TERMINATOR skrev:
2633925 :D :D :D :D den va lite bra, allt under 100 är undernärt, eller hur stefan
Ja, jag ser fram emot ett handikapsystem i motarden.
Eller så gör vi en klass för 100kg plus så man får bli svensk mästare ;)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Stoffy skrev:
2634091 Ja, jag ser fram emot ett handikapsystem i motarden.
Eller så gör vi en klass för 100kg plus så man får bli svensk mästare ;)

Hmm...njea då går ja fan upp i vikt så får du lite motstånd :D

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
calle carlsson skrev:
2637213 Ser ut som Stambecks Akra, har 2-2 sil till salu. 7700:- Nytt
Calle Carlsson
Nära, Stambecks före detta Acra. Numera Bloms Acra.
Världens nöjdaste Blom ;)

Jocke vad väger du?
Tänkte väga mindre än dig när vi drar igång.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Stoffy skrev:
2637483 Nära, Stambecks före detta Acra. Numera Bloms Acra.
Världens nöjdaste Blom ;)

Jocke vad väger du?
Tänkte väga mindre än dig när vi drar igång.

Mitt mål är 85 kg i april, sen hålla det till september..Just nu väger jag 92 kg. Den här säsongen vägde jag 88 kg.

Efter en veckas vilo period drar jag igång till årsskiftet. Nu tränar jag mest styrka. Fast ja ska inte avslöja mina planer =P Du är min kokurrent :D

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Mögel skrev:
2569308 Måste säga att det ser lite konstigt ut. Kan va dåligt kort men det ser ut som du har två bazookas bak på hojen! :)

Det är precis vad det är. Nya taktiken är att skjuta stora gummibollar på den bakom så man får två motståndare mindre att tänka på. De är inte till för att döda utan bara att knuffa av motståndaren från hojen :D

CoRuS skrev:
2631579 Inget snack om att systemet är snyggt och stämmer siffror och tabeller så är det klart bra, men ett pris på 14.500kr (som från början var 12.500 om jag inte läste & minns fel) för ett helsystem som dessutom är rostfritt rör(enligt uppgift) tycker jag låter mycket eller är det så dyrt med dubbelpipor/system, vet inte riktigt vad andra märken ligger på? Devil-systemet vet jag kostar 17-tusen för ett dubbel, men då är det iallafall Titan och coolfiber, så 14.500 för rostfritt och kolfiber kanske inte är så blodigt iaf?!

Undra varför de såg mindre ut på huscvarnan än på husan :va

Last edited:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Är det dumt att byte bort till Akra mot någo dubbelpipigt? Vet inte, men man lär behöva lägga emellan massor antar jag? Även om det ser helt sprojlans nytt ut.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
NisseNutz skrev:
2637883 Det är precis vad det är. Nya taktiken är att skjuta stora gummibollar på den bakom så man får två motståndare mindre att tänka på. De är inte till för att döda utan bara att knuffa av motståndaren från hojen :D

Undra varför de såg mindre ut på huscvarnan än på husan :va
Synvilla i verkligheten se de riktigt små och smidiga ut.

fLedLik skrev:
2637994 Är det dumt att byte bort till Akra mot någo dubbelpipigt? Vet inte, men man lär behöva lägga emellan massor antar jag? Även om det ser helt sprojlans nytt ut.
Du kanske får 1,7-2,0 hk mer med dubbelsystemet jämfört med Acrasystemet.
Men ska du slälja ett beggat acra så är får du lägga ca 8-9 tusen emellan.

Är det värt det?
Tja det är ju ett intresse, vissa köper frimärken för tusentals kronon och de har inte en ända hk.

Last edited:

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Stoffy skrev:
2568297 Vad gillar ni dessa nya dubbelpipor?
de e ju rätt pratiskt med kolfiberburkar på en grushoj, eller? går dom inte sönder av all sten & grus blästringen??

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS