Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

Jag baserar det på 4 år som aktiv kontaktperson i Stockholm för Svenska Ducati klubben med frekventa kontakter med Ducati Sverige som huvudimportör. Ducati Sverige är väldigt bra som importörer och ställer verkligen upp för klubben, men tyvärr styrs racingsatsningarna (som jag förstått det), väldigt mycket från Ducati North Europe i Nederländerna. Det finns avsevärt större värde PR mässigt att sponsra på kontinenten (i synnerhet Frankrike och även England) än i lilla Sverige.
Det är med andra ord inte ekonomin som styr vart pengarna hamnar utan mer politik inom Ducati Europa?
Ingen större risk alltså.. :D
Man ska aldrig säga aldrig. När jag lagt av med racingen vore det fint med en grym banhoj att puttra runt på :)

Tänk om man hade varit moderator i ett sånt här forum, undrar om man hade låst den här tråden och flyttat de 20 inläggen som hade med ämnet att göra till en ny...nä, livet är för kort, hade nog bara gjort som jag gör nu, tryckt på krysset i övre högra hörnet och låter sporthoj vara några dagar...lär ju ändå aldrig köpa något så härligt dyrt och onödigt som en 1098...eller...jo..förmodligen :-)

Såg precis din signatur, så typiskt en Ducati-älskare :D

P.s Men borde det inte stå 2007, eller tar du ut segern i förskott :va d.s

*woops* Felskrivning - Ändrat.:)

vi kommer ev få en 848 till sh festen på hardrock lör 1a dec :yoparty

Det var som f*n! Det går snabbt för dem i så fall. När 1098:an kom ut så tog det lite tid innan de levererades till kunderna. Bara att gratulera ISF.

Last edited:
vi kommer ev få en 848 till sh festen på hardrock lör 1a dec :yoparty

Lite OT, men vad i hela världen har fått någon att komma på den idén?! En så motorsvag, dyr, japsripoff på en SH-fest?! Vad är det för fel på japanska hojar?!

För det kan väl inte vara så att den stora massan här på SH egentligen vill ha en Ducati?

Lite OT, men vad i hela världen har fått någon att komma på den idén?! En så motorsvag, dyr, japsripoff på en SH-fest?! Vad är det för fel på japanska hojar?!

För det kan väl inte vara så att den stora massan här på SH egentligen vill ha en Ducati?

Nu fattar jag inte. :va
Den skall väl varvas tills motorn sprängs och sen eldas upp :D

Nu fattar jag inte. :va
Den skall väl varvas tills motorn sprängs och sen eldas upp :D

Nu känner jag mig lite dum, så enkelt det var
icon_smile_blush.gif

Jag tror dock det, trenden går åt andra hållet... Ducati är på frammarch. De flesta jag känner föredrar 1098s framför typ K7. Likaså jag.

848an tror jag är början av en ny epok. Inom ett par år kommer nog flertalet tillverkare att ha hojjar i en ny klass kring 850 kubik.

848an tror jag är början av en ny epok. Inom ett par år kommer nog flertalet tillverkare att ha hojjar i en ny klass kring 850 kubik.

Menar du en klass med twinnar på 850 kubik som ska motsvara radfyror på 600 kubik eller menar du även radfyror på 850 kubik? Jag trodde Ducati ökade volymen till 850 kubik för att kunna hänga med radfyrorna i 600 kubiksklassen på samma sätt som de ökat sina superbikes till 1100/1200 kubik för att hänga med 1000 kubiks radfyror snarare än att skapa en ny klass.

Har supersport-reglementet ändrats till 850 kubik för twinnar än eller har Ducati inte släppt det nya versionen av regelboken än? :rolleyes:

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick