Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

sandstream

Guest
Jag baserar det på 4 år som aktiv kontaktperson i Stockholm för Svenska Ducati klubben med frekventa kontakter med Ducati Sverige som huvudimportör. Ducati Sverige är väldigt bra som importörer och ställer verkligen upp för klubben, men tyvärr styrs racingsatsningarna (som jag förstått det), väldigt mycket från Ducati North Europe i Nederländerna. Det finns avsevärt större värde PR mässigt att sponsra på kontinenten (i synnerhet Frankrike och även England) än i lilla Sverige.
Det är med andra ord inte ekonomin som styr vart pengarna hamnar utan mer politik inom Ducati Europa?
Ingen större risk alltså.. :D
Man ska aldrig säga aldrig. När jag lagt av med racingen vore det fint med en grym banhoj att puttra runt på :)
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Det är med andra ord inte ekonomin som styr vart pengarna hamnar utan mer politik inom Ducati Europa?

Nog tror jag att dom skulle kunna skaka fram en ellet ett par hojar och lite pengar om dom ville. Det är nog mest ointresse från Ducati Sveriges sida.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tänk om man hade varit moderator i ett sånt här forum, undrar om man hade låst den här tråden och flyttat de 20 inläggen som hade med ämnet att göra till en ny...nä, livet är för kort, hade nog bara gjort som jag gör nu, tryckt på krysset i övre högra hörnet och låter sporthoj vara några dagar...lär ju ändå aldrig köpa något så härligt dyrt och onödigt som en 1098...eller...jo..förmodligen :)
 

IronMike

Guest
vi kommer ev få en 848 till sh festen på hardrock lör 1a dec :yoparty
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Såg precis din signatur, så typiskt en Ducati-älskare :D

P.s Men borde det inte stå 2007, eller tar du ut segern i förskott :va d.s

*woops* Felskrivning - Ändrat.:)

vi kommer ev få en 848 till sh festen på hardrock lör 1a dec :yoparty

Det var som f*n! Det går snabbt för dem i så fall. När 1098:an kom ut så tog det lite tid innan de levererades till kunderna. Bara att gratulera ISF.
 
Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
vi kommer ev få en 848 till sh festen på hardrock lör 1a dec :yoparty

Lite OT, men vad i hela världen har fått någon att komma på den idén?! En så motorsvag, dyr, japsripoff på en SH-fest?! Vad är det för fel på japanska hojar?!

För det kan väl inte vara så att den stora massan här på SH egentligen vill ha en Ducati?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Lite OT, men vad i hela världen har fått någon att komma på den idén?! En så motorsvag, dyr, japsripoff på en SH-fest?! Vad är det för fel på japanska hojar?!

För det kan väl inte vara så att den stora massan här på SH egentligen vill ha en Ducati?

Nu fattar jag inte. :va
Den skall väl varvas tills motorn sprängs och sen eldas upp :D
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Nu fattar jag inte. :va
Den skall väl varvas tills motorn sprängs och sen eldas upp :D

Nu känner jag mig lite dum, så enkelt det var
icon_smile_blush.gif
 

IronMike

Guest
För det kan väl inte vara så att den stora massan här på SH egentligen vill ha en Ducati?

Jag tror dock det, trenden går åt andra hållet... Ducati är på frammarch. De flesta jag känner föredrar 1098s framför typ K7. Likaså jag.

848an tror jag är början av en ny epok. Inom ett par år kommer nog flertalet tillverkare att ha hojjar i en ny klass kring 850 kubik.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
848an tror jag är början av en ny epok. Inom ett par år kommer nog flertalet tillverkare att ha hojjar i en ny klass kring 850 kubik.

Menar du en klass med twinnar på 850 kubik som ska motsvara radfyror på 600 kubik eller menar du även radfyror på 850 kubik? Jag trodde Ducati ökade volymen till 850 kubik för att kunna hänga med radfyrorna i 600 kubiksklassen på samma sätt som de ökat sina superbikes till 1100/1200 kubik för att hänga med 1000 kubiks radfyror snarare än att skapa en ny klass.

Har supersport-reglementet ändrats till 850 kubik för twinnar än eller har Ducati inte släppt det nya versionen av regelboken än? :rolleyes:
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top