Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

vad skulle vara udda med det?
Ducati är en liten fabrik som har så ont om pengar att dom inte kan trimma sina motorer nästa år, inte mer än rätt att låta dom tävla på andra villkor, precis som i superbike.
unnar du inte dom det?

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
vad skulle vara udda med det?
Ducati är en liten fabrik som har så ont om pengar att dom inte kan trimma sina motorer nästa år, inte mer än rätt att låta dom tävla på andra villkor, precis som i superbike.
unnar du inte dom det?

Hehe.....lite rätt har du där:D
Nåja jag tycker hojjarna verkar svingrymma i alla fall:yoparty

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Helmut Dähne kör Ringen på 7.49 med....enkelsving och en riktig 1900-talare

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Fick tyvärr komprimera dem hårt :)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    60.7 KB · Visningar: 286
  • 2.jpg
    2.jpg
    60.4 KB · Visningar: 206
  • 3.jpg
    3.jpg
    64.2 KB · Visningar: 214
  • 4.jpg
    4.jpg
    69.7 KB · Visningar: 250
  • SBK 1098R_08S_R_A01S [1024x768].jpg
    SBK 1098R_08S_R_A01S [1024x768].jpg
    96.5 KB · Visningar: 140

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ja det kan kanske vara svårt att inse att det finns andra tillverkare som åxå kan ,, mv augusta har för närvarande hastighetsrekord med sin 1000cc (ca 180hk) 311km/t dokumenterat o klart inte något bluff som hayabusa skröt med i reklamen med felvisande instrument som gjorde var falk till missiler som enligt förarna toppade 340km/t ,, löjligt helt enkelt.

Aprilia har ju varit med länge nu med sin Mille och vid flera tillfällen vunnit masterbike med alla japanhojjar som kombatanter ,, helt enkelt vid det tillfället bäst i test.
sedan kommer dom förhoppningsvis med V-4 till nästa år i superbike,en hoj på uppskattningsvis 210-220hk och minimal vikt,, kan bli kul år på banorna,

att sedan Ducce kommer med denna läckerbit är ju kanon ,, det sätter flera fabriker i arbete med att utveckla sina rad fyror ytterligare o minska på vikter för att vara konkurenskraftiga nog ,, så att inte dom tappar marknadsandelar,
men o andra sidan sett så brukar det ju heller inte vara kreti o pleti som åker dom dyra hojjarna från dom exklusiva fabrikerna,
ungefär samma som lambo eller ferarri/porche kommer med nya modeller ,, inte fasen sitter medelsvensson o kastar skit på det han aldrig kommer ha råd o köpa ,,,

nää länge leve dom Italienska tillverkarna ,, må dom vara starka i fortsättningen o göra kuliga hojjar till oss som gillar dom.

tack för ordet.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hurra, de lyckades göra en till dyr hoj, grattis.

Honda kan nog också fixa till nåt fint om folk är villiga att ge de dubbla mot va man ger för en Honda nu.

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ja förut var dom kända för att vara dyra ,,
kommer du ihåg vad RC30 kostade i jämförelse med
andra ,,
samma sak i dag men det står ducce på emblemen.

Hurra, de lyckades göra en till dyr hoj, grattis.

Honda kan nog också fixa till nåt fint om folk är villiga att ge de dubbla mot va man ger för en Honda nu.

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jo det har jag åxå undrat över ,,
jag har kört hoj i 27 år o haft kul ,,
fast lite märkesbunden blir man ju åxå ,,

har lite svårt o hålla med dig om att honda åkarna är mera liberala än andra japanåkare ,, jag som kört italienskt sedan urminnes tid märker vilka som är trevligast o leka med ,, o som du säger ducce åkarna är speciella,men jag känner många som är kanoon åxå ,,
det är mera vi och dom i sitt tänkande ,,

sedan är det ju så att exklusiva saker ska kosta pengar,, visst vore det porrigt o ha en 1098 men fasen vet om jag inte valde en NERA från Aprilia i stället ,,

men det som någon skrev att det är ute med rör ram ,, ha ha
kan man ha mera fel ,, skitsnyggt helt enkelt,när det är finish på bitarna som dom har från fabrik.

jag har råd men vill inte ha..det är ingen avundsjuka..
Däremot märker man ganska tydligt att de som kör ducce försvarar sitt märke med livet medans de som kör honda bara kör o har kul :tummenupp

Undrar varför :rolleyes:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
jo det har jag åxå undrat över ,,
jag har kört hoj i 27 år o haft kul ,,
fast lite märkesbunden blir man ju åxå ,,

har lite svårt o hålla med dig om att honda åkarna är mera liberala än andra japanåkare ,, jag som kört italienskt sedan urminnes tid märker vilka som är trevligast o leka med ,, o som du säger ducce åkarna är speciella,men jag känner många som är kanoon åxå ,,
det är mera vi och dom i sitt tänkande ,,

sedan är det ju så att exklusiva saker ska kosta pengar,, visst vore det porrigt o ha en 1098 men fasen vet om jag inte valde en NERA från Aprilia i stället ,,

men det som någon skrev att det är ute med rör ram ,, ha ha
kan man ha mera fel ,, skitsnyggt helt enkelt,när det är finish på bitarna som dom har från fabrik.

:p

äh ja tycker de e trevligt me vilket som o ja kör hoj o skiter i vilken hoj de e nån annan kör vi e alla hojåkare i mina ögon, men tyvärr tycker ja folk som kör ducati är lite som gubben som köpt sig en porsche boxter o försvarar sitt köp in i de sista trots att de kommer en gammal sleten volvo o kör förbi han :D

sen blir de en sån överdriven hype när de kommer en ny 1098 att den är så jävla bra o bäst o den spöar minsann dedär fjantiga japsarna som skit me sina 180 hästar på 165 kilo, fast att den kostar de dubbla typ de tänker man inte på.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Tycker det är underbart att se hur ducatisterna tar åt sig och troligtvis kokar av ilska där hemma över den där jävla Gsxrabuser som är så jävla pantad och inte förstår sig på det här med själen i en mc och allt vad det innebär.

Jag personligen håller med gixxergalningen i detta sammanhang.
Nya Duccen är tvärfet och hade den inte vart så dyr så hade jag gärna haft en. Men som AndreasNO sa (fan inte ofta den killen säger nåt vettigt) så kan man ju fråga sig vad japshojarnas motsvarighet hade blivit om dom tog ut samma pris för en hoj likt 1098:an.

Stirrar man sig blind på siffror så får en twin alltid pisk på fingrarna av radfyrorna, precis som Gsxrabuser säger. Varför kan inte ducatisterna bara köpa detta och istället vika sig och säga att dom har Duccen för att dom helt enkelt gillar den trots att den är dyrare men ändå går sämre än en radfyra?
Det är ingen som tycker illa om er för det, ni får tycka vad ni vill men sluta komma med såna pinsamma kommentarer om att folk är avundsjuka m.m. Det är inte detta vi ickeducatister stör oss på utan att ni snarare från tomma intet säger att eran hoj är bäst bara för att det är en ducce (trots att det är en 998:a från -00), jävla lekstuga ta mig fan!

Ingen smiley

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Nya Duccen är tvärfet och hade den inte vart så dyr så hade jag gärna haft en.

Samma här, den är tyvärr för dyr (änsålänge) för oss vanliga knegare :(

Men som AndreasNO sa (fan inte ofta den killen säger nåt vettigt) så kan man ju fråga sig vad japshojarnas motsvarighet hade blivit om dom tog ut samma pris för en hoj likt 1098:an.

Frågan är om den bivit bättre... och varför har de iåfall inte redan tillverkat en....

Stirrar man sig blind på siffror så får en twin alltid pisk på fingrarna av radfyrorna

Varför ska man stirra sig blind på siffrorna :va
Det gör jag bara när jag ska köpa ny värmepump:hihi

Om det gällde hojar..., skulle jag köpt mig en Hayabusa :D

Last edited:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
:tummenupp :pannkyss

Jag personligen håller med gixxergalningen i detta sammanhang.
Nya Duccen är tvärfet och hade den inte vart så dyr så hade jag gärna haft en. Men som AndreasNO sa (fan inte ofta den killen säger nåt vettigt) så kan man ju fråga sig vad japshojarnas motsvarighet hade blivit om dom tog ut samma pris för en hoj likt 1098:an.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
OM jag hade sagt jag älskar nya ducatin, jag vill sova med den!
Hade jag blivigt hurrad då?

Seröst så får man inte säga vad man tycker här och DET tycker jag är jävligt tråkigt!

By the way!
R1:an är sexig!
Nya Gsxr 600 design är sexig!
Kawa zx10 -08 är ful! och detsamma gäller cbr1000 -08!

Varför skulle du bli hurrad för det :va

Alla har ju olika smak och tur är väl det..., annars hade vi kanske alla kör blå Suzuki 600... och hur kul hade det varit..., om alla hade haft samma smak :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år