Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
"Ducati´s R-modeller har alltid varit med i Masterbike, så varför inte?" 999R har aldrig varit med i masterbike tyvärr. Ja ja Desmocidici menar du....säg det då :)

Ducati-Desmosedici-RR-front.jpg

över 500000kr över 200hk m.m.m.m.m

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har rensat upp i tråden och bannad 3. Jag kommer i framtiden vara lite hårdare än vanligt då folk verkar tro att acceptansen för spam har ökat... NEJ är svaret. Använd er av "rapportera inlägg" som finns i samband med varje inlägg. Så hinner jag hit o rensa innan det drar ut och kan förstöra tråden.

Back on topic!

Nya 1098 är en skönhet både utseendemässigt och teknologiskt. Helt otroligt att de lyckats släppa en 180hk twin med garanti.

Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
GsxrAbuser.. Hur vore det med att komma med något positivt? Jag tycker mig märka ganska kraftiga tendenser till aggressivitet.. Som jag förstått det så gillar du inte PRISET på duccen, fast det inte ens presenterats, är det rätt uppfattat?

Edit: jag tog bort inlägget efter att Swedie rensat tråden. Ingen idé att spä på "metadiskussionen", men du har mina sympatier.

Hojen är ruskigt fin i vart fall. Den som lägger pengar på denna gör oss hojfantaster en tjänst! :)

Last edited:

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Det där med styret är lika på min 999a men vad spelar det för roll, man ligger ju knappast på fullt styrutslag i kurvorna hehe, den är ju gjord först och främst för att köras och inte att köra runt i garaget......
Har rensat upp i tråden och bannad 3. Jag kommer i framtiden vara lite hårdare än vanligt då folk verkar tro att acceptansen för spam har ökat... NEJ är svaret. Använd er av "rapportera inlägg" som finns i samband med varje inlägg. Så hinner jag hit o rensa innan det drar ut och kan förstöra tråden.

Back on topic!

Nya 1098 är en skönhet både utseendemässigt och teknologiskt. Helt otroligt att de lyckats släppa en 180hk twin med garanti.

Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR

Back on topic!

Bra initiativ Swedie.

Håller med att händer tar i vid max styrutslag. Men, styrstoppet går att ställa in efter önskemål. Sitter ett par småskruvar på undre gaffelkronan där man kan skruva till det själv. :tummenupp

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Tyst, du har redan tillrackligt med nya hojar, du far inga fler! Fortsatt kora pa dina vidriga hojar ett tag till du:tungan

Ok:tummenupp
Klart jag är nöjd med dom jag har,men skulle ivf vilja få ett hum om ev prissättning på 1098R:va
Har såklart fått ett sånt där habegär igen,så ett skyhögt pris vore att föredra,så man helt enkelt kan glömma det:D

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick

Med en sån petitess som problem med 1098 finns väl inget som hindrar ett köp väl? :tummenupp

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Vet inte om R-en hör hemma i Masterbike. Tyckte det var lite överkurs med MV:n i årets test, det är ju inte många som köper den.
S modellen är väl gränsfall, tycker jag i alla fall.

Någon som vet om svingen är i magnesium och om den är längre än orginal?

Lägger in en liten film med =)

[YOUTUBE-ID]T5RJ8eGDTHo[/YOUTUBE-ID]

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Någon som vet om svingen är i magnesium och om den är längre än orginal?

Det är samma hjulbas som vanliga 1098 och Sen. Så samma längd på svingen är det troligen. Om de inte flyttat in svinginfästingen.
Den långa svingen brukar väl mest komma på RS modeller och som tillbehör.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Det är samma hjulbas som vanliga 1098 och Sen. Så samma längd på svingen är det troligen. Om de inte flyttat in svinginfästingen.
Den långa svingen brukar väl mest komma på RS modeller och som tillbehör.

Ja det har ju tidigare endast varit till RS-en, men med tanke på 180hp och det vridet bör den gärna upp på hjulet så kanske de hade förlängt denna med.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Jävligt läcker :tummenupp

Förstår bara inte att folk kan tycka den är dyr? Hur många prestandabilar med lite kvalitetskomponenter på hittar ni nya för under 300k?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Grym hoj, inget snack om det!

Lite synd på allt "plast".. Kanske kommer motorn i en framtida Monster, hoppas!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Jävligt läcker :tummenupp

Förstår bara inte att folk kan tycka den är dyr? Hur många prestandabilar med lite kvalitetskomponenter på hittar ni nya för under 300k?

Någon som kan förklara relevansen i vad en bil kostar när man diskuterar om en viss hojmodell är dyr eller inte?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Last edited:

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Om det verkligen är korrekta uppgifter (vilket inte bör betvivlas) att den väger 165 torr och har ca 180 vevhk....bör inte denna skapelse vara en given vinnare i Masterbike? Den har nu det det saknade tidigare (effekt) plus att den har ett vrid överlägset de andra(132 nm tror jag). Det enda som talar emot är möjligtvis gyrokrafterna i och med att den har 200 cc mer än de andra. Kanske inte så lätt att kasta runt i kurvorna.

Fortfarande ingen prisuppgift?

/D.

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
ISR och en 996R
Om det verkligen är korrekta uppgifter (vilket inte bör betvivlas) att den väger 165 torr och har ca 180 vevhk....bör inte denna skapelse vara en given vinnare i Masterbike? Den har nu det det saknade tidigare (effekt) plus att den har ett vrid överlägset de andra(132 nm tror jag). Det enda som talar emot är möjligtvis gyrokrafterna i och med att den har 200 cc mer än de andra. Kanske inte så lätt att kasta runt i kurvorna.

Fortfarande ingen prisuppgift?

/D.

En kvalificerad gissning från MCN...

With a claimed 180bhp in road-legal form, and well over 200bhp in race trim, this is the machine Ducati’s works riders, Troy Bayliss and Michel Fabrizio, will be using next year in an effort to reclaim the World Superbike championship. And around £20,000 will put one in your garage.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
En kvalificerad gissning från MCN...

With a claimed 180bhp in road-legal form, and well over 200bhp in race trim, this is the machine Ducati’s works riders, Troy Bayliss and Michel Fabrizio, will be using next year in an effort to reclaim the World Superbike championship. And around £20,000 will put one in your garage.

Cirkus 265 ksek med andra ord, skall kolla med banken...

/D.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
vad säger ni om detta?
170kg tydligen
Well, formskön. Men de sumpade det med den trista avslutningen på svingen. Gillar inte aludelen på ramen heller. I övrigt en läckerbit.

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati FTW

Om jag inte minns aldeles fel så är styrstopparna justerbara så att man
kan minska max styrutslag och slippa komma i kläm.

edit: såg att det redan var besvarat.

Undrar hur det blir med tilldelningen till Sverige av R-modellen.
Det var en ganska lång väntan på TC:n för mig.
Känns lite dumt att byta bort den redan men en R är ju alltid en R...

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...