Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

"Ducati´s R-modeller har alltid varit med i Masterbike, så varför inte?" 999R har aldrig varit med i masterbike tyvärr. Ja ja Desmocidici menar du....säg det då :)

Ducati-Desmosedici-RR-front.jpg


över 500000kr över 200hk m.m.m.m.m
 
Har rensat upp i tråden och bannad 3. Jag kommer i framtiden vara lite hårdare än vanligt då folk verkar tro att acceptansen för spam har ökat... NEJ är svaret. Använd er av "rapportera inlägg" som finns i samband med varje inlägg. Så hinner jag hit o rensa innan det drar ut och kan förstöra tråden.

Back on topic!

Nya 1098 är en skönhet både utseendemässigt och teknologiskt. Helt otroligt att de lyckats släppa en 180hk twin med garanti.

Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.
 
GsxrAbuser.. Hur vore det med att komma med något positivt? Jag tycker mig märka ganska kraftiga tendenser till aggressivitet.. Som jag förstått det så gillar du inte PRISET på duccen, fast det inte ens presenterats, är det rätt uppfattat?

Edit: jag tog bort inlägget efter att Swedie rensat tråden. Ingen idé att spä på "metadiskussionen", men du har mina sympatier.

Hojen är ruskigt fin i vart fall. Den som lägger pengar på denna gör oss hojfantaster en tjänst! :)
 
Last edited:
Det där med styret är lika på min 999a men vad spelar det för roll, man ligger ju knappast på fullt styrutslag i kurvorna hehe, den är ju gjord först och främst för att köras och inte att köra runt i garaget......
Har rensat upp i tråden och bannad 3. Jag kommer i framtiden vara lite hårdare än vanligt då folk verkar tro att acceptansen för spam har ökat... NEJ är svaret. Använd er av "rapportera inlägg" som finns i samband med varje inlägg. Så hinner jag hit o rensa innan det drar ut och kan förstöra tråden.

Back on topic!

Nya 1098 är en skönhet både utseendemässigt och teknologiskt. Helt otroligt att de lyckats släppa en 180hk twin med garanti.

Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.
 
Har rensat upp i tråden och bannad 3. Jag kommer i framtiden vara lite hårdare än vanligt då folk verkar tro att acceptansen för spam har ökat... NEJ är svaret. Använd er av "rapportera inlägg" som finns i samband med varje inlägg. Så hinner jag hit o rensa innan det drar ut och kan förstöra tråden.

Back on topic!

Nya 1098 är en skönhet både utseendemässigt och teknologiskt. Helt otroligt att de lyckats släppa en 180hk twin med garanti.

Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.

Bra initiativ Swedie.

Håller med att händer tar i vid max styrutslag. Men, styrstoppet går att ställa in efter önskemål. Sitter ett par småskruvar på undre gaffelkronan där man kan skruva till det själv. :tummenupp
 
Tyst, du har redan tillrackligt med nya hojar, du far inga fler! Fortsatt kora pa dina vidriga hojar ett tag till du:tungan

Ok:tummenupp
Klart jag är nöjd med dom jag har,men skulle ivf vilja få ett hum om ev prissättning på 1098R:va
Har såklart fått ett sånt där habegär igen,så ett skyhögt pris vore att föredra,så man helt enkelt kan glömma det:D
 
Nya 1098 är en skönhet både utseendemässigt och teknologiskt. Helt otroligt att de lyckats släppa en 180hk twin med garanti.

Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.

Med en sån petitess som problem med 1098 finns väl inget som hindrar ett köp väl? :tummenupp
 
Vet inte om R-en hör hemma i Masterbike. Tyckte det var lite överkurs med MV:n i årets test, det är ju inte många som köper den.
S modellen är väl gränsfall, tycker jag i alla fall.

Någon som vet om svingen är i magnesium och om den är längre än orginal?

Lägger in en liten film med =)

[YOUTUBE-ID]T5RJ8eGDTHo[/YOUTUBE-ID]
 
Någon som vet om svingen är i magnesium och om den är längre än orginal?

Det är samma hjulbas som vanliga 1098 och Sen. Så samma längd på svingen är det troligen. Om de inte flyttat in svinginfästingen.
Den långa svingen brukar väl mest komma på RS modeller och som tillbehör.
 
Det är samma hjulbas som vanliga 1098 och Sen. Så samma längd på svingen är det troligen. Om de inte flyttat in svinginfästingen.
Den långa svingen brukar väl mest komma på RS modeller och som tillbehör.

Ja det har ju tidigare endast varit till RS-en, men med tanke på 180hp och det vridet bör den gärna upp på hjulet så kanske de hade förlängt denna med.
 
Jävligt läcker :tummenupp

Förstår bara inte att folk kan tycka den är dyr? Hur många prestandabilar med lite kvalitetskomponenter på hittar ni nya för under 300k?
 
Grym hoj, inget snack om det!

Lite synd på allt "plast".. Kanske kommer motorn i en framtida Monster, hoppas!
 
Jävligt läcker :tummenupp

Förstår bara inte att folk kan tycka den är dyr? Hur många prestandabilar med lite kvalitetskomponenter på hittar ni nya för under 300k?

Någon som kan förklara relevansen i vad en bil kostar när man diskuterar om en viss hojmodell är dyr eller inte?
 
Last edited:
Om det verkligen är korrekta uppgifter (vilket inte bör betvivlas) att den väger 165 torr och har ca 180 vevhk....bör inte denna skapelse vara en given vinnare i Masterbike? Den har nu det det saknade tidigare (effekt) plus att den har ett vrid överlägset de andra(132 nm tror jag). Det enda som talar emot är möjligtvis gyrokrafterna i och med att den har 200 cc mer än de andra. Kanske inte så lätt att kasta runt i kurvorna.

Fortfarande ingen prisuppgift?

/D.
 
Om det verkligen är korrekta uppgifter (vilket inte bör betvivlas) att den väger 165 torr och har ca 180 vevhk....bör inte denna skapelse vara en given vinnare i Masterbike? Den har nu det det saknade tidigare (effekt) plus att den har ett vrid överlägset de andra(132 nm tror jag). Det enda som talar emot är möjligtvis gyrokrafterna i och med att den har 200 cc mer än de andra. Kanske inte så lätt att kasta runt i kurvorna.

Fortfarande ingen prisuppgift?

/D.

En kvalificerad gissning från MCN...

With a claimed 180bhp in road-legal form, and well over 200bhp in race trim, this is the machine Ducati’s works riders, Troy Bayliss and Michel Fabrizio, will be using next year in an effort to reclaim the World Superbike championship. And around £20,000 will put one in your garage.
 
En kvalificerad gissning från MCN...

With a claimed 180bhp in road-legal form, and well over 200bhp in race trim, this is the machine Ducati’s works riders, Troy Bayliss and Michel Fabrizio, will be using next year in an effort to reclaim the World Superbike championship. And around £20,000 will put one in your garage.

Cirkus 265 ksek med andra ord, skall kolla med banken...

/D.
 
vad säger ni om detta?
170kg tydligen
Well, formskön. Men de sumpade det med den trista avslutningen på svingen. Gillar inte aludelen på ramen heller. I övrigt en läckerbit.
 
Ett problem med 1098an är att de gått på design före funktion på vissa kåpdelar, som t.ex runt styret. går ju inte svänga fullt ut utan att handen tar i kåpan. man måste flytta handen tidigt för att göra fullt styrutslag.

Om jag inte minns aldeles fel så är styrstopparna justerbara så att man
kan minska max styrutslag och slippa komma i kläm.

edit: såg att det redan var besvarat.

Undrar hur det blir med tilldelningen till Sverige av R-modellen.
Det var en ganska lång väntan på TC:n för mig.
Känns lite dumt att byta bort den redan men en R är ju alltid en R...
 
Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top