amullo
Italiensk Allroad
Det vore ju inte helt utanför möjligheternas gränser att det kan tillåtas 850cc twinnar i supersport klassen på samma sätt som det nu tillåts 1200 twinnar i Superbike.
Att gå upp till 850cc för twinnar i Supersport fast med insugsrestriktorer vore ju lite coolt abstrakt sett.. Men det vill ju till att Ducati vill köra där också.. Det försökte ju med 749RS, men rönte väll inga massiva framgångar som jag fattat det.
Men spontant känns det som att 250cc mer motorvolym känns ganska mycket. I wsbk är det ju redan så mycket effekt att rad4 hojarna knappast kommer att tappa speciellt mycket till 1098R, men i supersport blir det ju en himla skillnad i vrid mellan 600 och 850cc.
Att gå upp till 850cc för twinnar i Supersport fast med insugsrestriktorer vore ju lite coolt abstrakt sett.. Men det vill ju till att Ducati vill köra där också.. Det försökte ju med 749RS, men rönte väll inga massiva framgångar som jag fattat det.
Men spontant känns det som att 250cc mer motorvolym känns ganska mycket. I wsbk är det ju redan så mycket effekt att rad4 hojarna knappast kommer att tappa speciellt mycket till 1098R, men i supersport blir det ju en himla skillnad i vrid mellan 600 och 850cc.