Mjo. Förvisso. Men den typen av mätningar gör dom ganska sällan efter vägar med fartkameror. Till stor del för att radarn i kameran är aktiv hela tiden och samlar in statistik på hur många fordon, vilka storlekar och hastighet mm.
Det enda som dom får ut från mätstation med kablar som inte radarn kan ta in är väl axeltryck och axelavstånd.
Så det är mestadels på vägar som inte har fartkameror som dom gör sådana mätningar och mig veterligen så är det inte några siffror som man plockar ut och publicerar. Jag misstänker att eftersom dom siffrorna bara plockas fram för att avgöra vägunderhållet så är det inte så intressant för dom som läser datat att ta ut statistik över vilka fordonstyper som håller vilka hastigheter. Jag tror inte att det är alla dom mätstationerna som registrerar hastighet heller.
Det blir ju en annan sak när det är fartkameror som tar bilder där det inte går att identifiera föraren och det är 100% utfall på motorcyklar eftersom det aldrig går att identifiera en motorcyklist på en bild.
Det är ju bara ett par år sedan som de publicerade statistiken för fordon, hastighetsöverträdelserna i snitt för fordonstyper och trafikmängd bland annat efter en rikstäckande sådan mätning, så nog gör de det.