Nya GoPro HERO 3 - Black Edition (Coolt på riktigt)

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag röstar för Sony HDR-AS15. Den har SteadyShot, den är billigare än GoPro Hero 3 Black Edition och den har mycket mindre frontarea (diskretare och mindre luftmotstånd). Jag behöver inget som den saknar som Hero 3 Black har som jag behöver, 4K kommer jag inte att filma och jag behöver inte utdraget ljud när jag filmar 120fps i 720p och kör det i 1/4 fart.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag röstar för Sony HDR-AS15. Den har SteadyShot, den är billigare än GoPro Hero 3 Black Edition och den har mycket mindre frontarea (diskretare och mindre luftmotstånd). Jag behöver inget som den saknar som Hero 3 Black har som jag behöver, 4K kommer jag inte att filma och jag behöver inte utdraget ljud när jag filmar 120fps i 720p och kör det i 1/4 fart.

Yes. Överlag röstar jag också på den. Så fort jag får mitt kreditkort att funka till mitt paypal konto kommer jag att köpa den. Det enda negativa jag hittar med den är att GoPro kan du välja att filma i t.ex. 720p 60fps och då ha normal "flow" och sedan aktivt välja vilka stunder du ska sakta ner, medans här blir hela klippet "slow motion"... Men man kan inte ha allt, man får överväga de olika fördelarna.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fint, nu kommer vi få se tusen likadana filmer från bulten i slow motion...

edit: och kö-körning i GBG...

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Bra produktdata.......:död
Bildsensor 1,3 miljoner pixlar (CMOS)
Funktionslägen Videoinspelning, fotografering,
trafikövervakningsläge, flyttbar enhet,
webbkamera
Kameraobjektiv F3.1 f=9,3 mm
Digital zoom 4x
Slutare Elektronisk
LCD-skärm 2-tums pekskärm
Bildupplösning 5M (2592x1944), 3M (2048x1536), 1M
(1280x1024)
Videoupplösning VGA: 640x480 (60 bilder/sekund), 720P:
1280x720 (30 bilder/sekund)
Vitbalans Automatisk
Exponering: Automatisk
Filformat
Bild AVI
Video JPEG
Lagringsmedia SD-kort (upp till 32 GB) (Inbyggt
flashminne saknas)
USB USB 2.0
Strömförsörjning Inbyggt 3,7 V laddningsbart litiumbatteri
Mått (längd x bredd x höjd) 67 x 48 x 29 mm
Vikt ca 46,5 g

:) :) :)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Sony kameran verkar vara intressant för att den är nog lättare att fästa på en hjälm när jag ska dyka grotta, typ som man fäster en lampa. Streamlinad...men frågan är hur den fixar kasst ljus och framförallt UV. Extern skärm är najs att ha, när man ställer in. Dessutom är det fint med fjärr och app tycker jag för andra typer av applikationer hi hi...Kanske tar jag och tjöper båda ? Gör man det utomlands landar de på samma pris som en GP Black i Sverige :tungan

Last edited:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Tror det blir en HD3 så fort den finns... Men ingen idé att stressa. Jag har kört med HD2 vid dykning, funkar skitbra men å andra sidan går ju allt i slow motion där så ännu saktare så somnar man :)

Men en HD3 på huvet och en HD2 bakåt på tanken... Kan bli fint. Eller så sätter man den andra kameran på polaren.

Filma när jag tjör hoj är fullständigt meningslöst, blir sjukt trist.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
När exakt kommer de ut i handeln i US / utomlands ? Skulle d va Nov ?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Tror det blir en HD3 så fort den finns... Men ingen idé att stressa. Jag har kört med HD2 vid dykning, funkar skitbra men å andra sidan går ju allt i slow motion där så ännu saktare så somnar man :)

Men en HD3 på huvet och en HD2 bakåt på tanken... Kan bli fint. Eller så sätter man den andra kameran på polaren.

Filma när jag tjör hoj är fullständigt meningslöst, blir sjukt trist.

Då får du jobba på din tjörning lite så du tjör roligt !

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Den är skön den här..såg den förut ! Lite som att köra till jobbet varje morgon...

Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
NoRegrets:
Enligt de klipp jag sett och de tester jag läst är Sonyn mycket bättre i dåliga ljusförhållanden än GoPro Hero 2. 3:an har jag inte sett någon jämförelse med. Men att jag lutar mot Sonyn är mycket av samma anledning som du säger, den stör mindre om man har den på sidan av huvudet. Den skall släppas i november här i Sverige.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Fraktkostnaden är betydligt högre när man köper prylar från USA dock, såg den snäppet dyrare men då i England.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO