Nya GoPro HERO 3 - Black Edition (Coolt på riktigt)

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Beställt en black inkl 32g klass 10 kort från England. 3900:- leverans 2-3 dagar.

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
länk till england?
så synd polaren är i usa nu, men jag har inga cash.
annars hade han kanske kunnat ta hem en.. moms o tullfritt.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Sony kameran verkar vara intressant för att den är nog lättare att fästa på en hjälm när jag ska dyka grotta, typ som man fäster en lampa. Streamlinad...men frågan är hur den fixar kasst ljus och framförallt UV. Extern skärm är najs att ha, när man ställer in. Dessutom är det fint med fjärr och app tycker jag för andra typer av applikationer hi hi...Kanske tar jag och tjöper båda ? Gör man det utomlands landar de på samma pris som en GP Black i Sverige :tungan

Snubben i videon sa ju iaf att den skulle ha någon funktion just för att få bra bildkvalitet även i kasst ljus, bara o jaga runt efter tester?
Lite dykning iaf:
http://youtu.be/y9jOumi-53k
www.youtube.com/watch?v=jL1ZdLForG8
Ser ju inte helt dunder ut dock...

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
kollade senast för nån dag sedan, och med aktuell kurs skulle den kosta 2600 exkl frakt, inkl frakt 2900 nånting. men sen åker man väl på sedvanlig tull o moms o annat skit... så frågan är om man kanske ska vänta tills den kommer till vårt avlånga land och handlarna börjar sälja den för 3500-4000:- eller nåt. 120 fps öppnar ju en hel del möjligheter till rolig redigering.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Micke™;5665232 skrev:
kollade senast för nån dag sedan, och med aktuell kurs skulle den kosta 2600 exkl frakt, inkl frakt 2900 nånting. men sen åker man väl på sedvanlig tull o moms o annat skit... så frågan är om man kanske ska vänta tills den kommer till vårt avlånga land och handlarna börjar sälja den för 3500-4000:- eller nåt. 120 fps öppnar ju en hel del möjligheter till rolig redigering.

Köper du privat via ebay tror jag inte att du åker på tull och moms ;) Gjorde det inte när jag köpte min GoPro för några år sedan, gick på 1700 eller något.

i Sverige betalar man ändå på tok för hög skatt. Ju mer jag reser desto mer inser jag att vi faktiskt inte alls har det så jävla bra trots att vi betalar en förmögenhet i skatt. :p

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
När första Hero'n kom tyckte jag att det var kalasbild och hade den runt Alperna förra året.
I år gjorde jag film med material både från Hero1 och 2 och såg vilken skillnad det var mellan dem. I nuläget kommer jag nöja mig med 2'an och jag skulle nog hellre köpa två 2'or för att få fler vinklar samtidigt än en dyr 3'a bara för att ha det senaste

Ang det tidigare resonemanget om att filma i 1080: Det blir ju finare stillbilder plockade ur filmen ju högre upplösning man använder :)

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är förundrad över att GoPro lyckats hänga sig kvar på marknaden i konkurrens med de "stora" (Sony, Samsung mfl). Visst är det helt ok grejjer, men de är HUTLÖST dyra om man ser till vad man får. Därtill tillkommer alla tillbehör. Märkligt att ingen kines kopierat rubbet än. Det är bara plast rakt igenom.

Men visst, de kan sin marknadsföring, GoPro
(Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt....)

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag är förundrad över att GoPro lyckats hänga sig kvar på marknaden i konkurrens med de "stora" (Sony, Samsung mfl). Visst är det helt ok grejjer, men de är HUTLÖST dyra om man ser till vad man får. Därtill tillkommer alla tillbehör. Märkligt att ingen kines kopierat rubbet än. Det är bara plast rakt igenom.

Men visst, de kan sin marknadsföring, GoPro
(Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt....)

De är hutlöst dyra i Sverige, typ halva priset i USA verkar det som.

Själv har jag en hel del problem med att beställa min Sony kamera via Ebay. Var tvungen att verifiera mitt nya kort via paypal och det tar ju ett tag, sen försökte jag köpa via en polare och det var bara strul rakt igenom. Urkh

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Snubben i videon sa ju iaf att den skulle ha någon funktion just för att få bra bildkvalitet även i kasst ljus, bara o jaga runt efter tester?
Lite dykning iaf:

Här är med GP1...typ ..en km in i ett hål alltså bara min HID som ljuskälla. Det är standardhus. Problemet med dessa små kameror är att de är inte klockrena att fästa på hjälm i vatten (och mot luft) för stöter man emot nått så vinklar de sig. Goodman grepp återstår för dykning applikation iaf. Kör man fort kan den kameran som tar emot mest vind vinkla sig också på land. Typ snöskoter. Sonyn skulle gå att fästa på hjälmen på sidan när man dyker sidemount eller kör hoj / snöskoter. Bara lite stripes så sitter den där. Kan sätta den vid lampan på hjälmen ju oxå då filmar den dit man tittar och dit ljuset går och händer måste man ha lediga helst en åtm...spole, rems, pilar och skit.. GoPron kanske men inte lika streamlinad och risken finns att man kör in huve i stenar när man ska igenom en restriction och då kan kameran försvinna i värsta fall och vinklar gör den säkert.

Kan vara så att man får satsa på olika kameror helt enkelt. GoPro för land och Sony för dyk. Köper man båda i US blir det liksom...typ 5000 för båda ;).

Jag vet dock att polarna i Mexico har testat GP2 och bildkvaliten var riktigt najs...fast då hade de feta Halcyon videoreflektorer.

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Rätt så faktiskt...

Men ja, du verkar ju vara Sporthojs stålman, snabba bilar, snöskoter, mängder med motorcyklar, en ung tjej som du gärna postar en bild på haha..

En förebild kanske vissa skulle vilja uttrycka sig ;)

Jag har då aldrig varit under 4 meters djup tror jag och det lyckades jag dyka ner till utan utrustning. :banana

Får man fråga vad du jobbar med att du har råd och tid för alla nöjen?

mvh

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Men ja, du verkar ju vara Sporthojs stålman, snabba bilar, snöskoter, mängder med motorcyklar, en ung tjej som du gärna postar en bild på haha..

En förebild kanske vissa skulle vilja uttrycka sig ;)

Jag har då aldrig varit under 4 meters djup tror jag och det lyckades jag dyka ner till utan utrustning. :banana

Får man fråga vad du jobbar med att du har råd och tid för alla nöjen?

mvh

Ha ha..finns nog rätt många som har ett antal roliga hobbys här, det vet jag...samt kanske oblyga flickvänner - det tror jag :D.

Jag jobbar i IT branschen, men det handlar nog inte så mycket om att HA "råd" och "tid" utan om vad man prioriterar och vad man har för livsåskådning. Jag vet folk som säger "jag har inte råd med" eller "jag kan inte sticka till" hit eller dit för lite roligare dykning eller klämma skoter i tid och otid...sen börjar de snacka om vad det kostade att fixa ett nytt kök i villan, tillbyggnaden på lantstället, eller att de ska med ungarna och frugan på semester till Maldiver i 2 v...och va fan kostar det i form av tid och pengar ? :D Med flickvänner förhåller det sig likadant...jag hör polare oja sig med jämna mellanrum, blänga på yngre brudar ute på stan och sen sucka och gå hem...Vissa av de tjänar 7 siffrigt och kör VERKLIGEN snabba bilar och inte en konservburk som jag...ändå är de inte fria verkar ofta uttråkade. Go figure ?

Det handlar om attityd och livssyn snarare än om pengar !:tummenupp

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ha ha..finns nog rätt många som har ett antal roliga hobbys här, det vet jag...samt kanske oblyga flickvänner - det tror jag :D.

Jag jobbar i IT branschen, men det handlar nog inte så mycket om att HA "råd" och "tid" utan om vad man prioriterar och vad man har för livsåskådning. Jag vet folk som säger "jag har inte råd med" eller "jag kan inte sticka till" hit eller dit för lite roligare dykning eller klämma skoter i tid och otid...sen börjar de snacka om vad det kostade att fixa ett nytt kök i villan, tillbyggnaden på lantstället, eller att de ska med ungarna och frugan på semester till Maldiver i 2 v...och va fan kostar det i form av tid och pengar ? :D Med flickvänner förhåller det sig likadant...jag hör polare oja sig med jämna mellanrum, blänga på yngre brudar ute på stan och sen sucka och gå hem...Vissa av de tjänar 7 siffrigt och kör VERKLIGEN snabba bilar och inte en konservburk som jag...ändå är de inte fria verkar ofta uttråkade. Go figure ?

Det handlar om attityd och livssyn snarare än om pengar !:tummenupp

IT branschen alltså, systemvetenskaplig kandidatexamen är rätt väg vill säga. Sen funderar jag på att göra en magister inom informations system. :D

Haha, du har nog rätt. Barn och familj och sånt kostar på tok för mycket stålar.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
He he...jag är civilekonom men jobbar med IT frågor. Allt kostar pengar och det är bara skit att det bästa i livet är gratis. Har man inte obegränsat med pengar (och det har inte jag) måste man prioritera och det är ju upp til var och en av oss. Alla förtjänar lika mycket respekt oavsett vad de väljer..så länge de inte skadar andra. Fel tråd, men det dyker säkert upp en tråd om livsåskådning en ruggig, sen fredagskväll :D !

En sak är säker...och det är att man aldrig ska vända sig om eller ångra något. Därför har jag ett riktgt stort NoRegrets ambigram tattuerad från axel till axel på ryggen :D. Bara så jag inte glömmer när saker går snett.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Gjorde lite research och jag ska nog satsa på en GP3 Black i dec och en Sony i mars, då köper jag den i Mexico..en polare där håller på att undersöka. Tror att de själva kommer att köra på GP3. Blir det sådana priser som jag såg någon här räkna på - kan det vara ok att ha 2 st.

jetson

Guest
Visst har Sony kameran Carl Zeiss optik. Nån som kan kameror som kan säga om detta spelar någon större roll på dessa små kameror? Tycker iaf att färgerna är verkar bättre.

Lutar åt en sony för mig med, om det blir en ny, just för att den är smidigare. Har en contourhd (originalet) så ska bli kul att jämföra dom 2.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO