Nya GoPro HERO 3 - Black Edition (Coolt på riktigt)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Zeiss namnet / loggan säger iof inte så mycket..längre. Har de haft tom på telefonerna har jag för mig. Synd för en gång i tiden stod det för något.

Vad pallar Sony kameran djupmässigt ?

Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Både Sony och GoPro specar sina standard- och UV-hus till 60 meter.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Lit bättre än RideStore pris men fortfarande långt ifrån 2600...väntar hellre på lev fr US..:tummenupp

Tjita1

Guest
480p240 är rätt så impregnerande, tycker jag.
Vad jag saknar är ett smidigt sätt att få in ljud från en mic i hjälmen. Det borde dom tänkt på, tycker jag...

jetson

Guest
480p240 är rätt så impregnerande, tycker jag.
Vad jag saknar är ett smidigt sätt att få in ljud från en mic i hjälmen. Det borde dom tänkt på, tycker jag...

Både gopro och sonys har väl externt uttag för mic, så är väl bara bara plugga in nån liten mic och dra in i hjälmen väl?

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Sonyn skall kosta 3000:_ inkl frakt enligt Sonys svenska hemsida och 2790 på cyberphoto(+frakt?)
Såklart är den ännu billigare att köpa utomlands men den verkar ju klart prisvärd jämfört med Gopro H3

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Sonyn skall kosta 3000:_ inkl frakt enligt Sonys svenska hemsida och 2790 på cyberphoto(+frakt?)
Såklart är den ännu billigare att köpa utomlands men den verkar ju klart prisvärd jämfört med Gopro H3

Finns för 2000 från ebay. Mvh

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag var och tittade på kamerorna i slutet av förra veckan då jag var på semester i London.
Jämförde sonyn och go pro 3orna de vita /silver, jag hade ställt in mig på att köpa sonyn men det föll på att det finns så få tillbehör för att fästa kameran då de inte hunnit släppa de än. Samt att go pro 2ornas fästen ska passa till go pro 3orna.

Jag var in hos www.actioncameras.co.uk, och de har ett bra utbud till ett vettigt pris. Men hittar någon den billigare på någon annan sida så tipsa gärna, för jag ska en black edition 3a!

Edit: Frakten till sverige är gratis, och expressfrakten kostade ca 100kr (2 dagar)

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
fick min sony kamera nu!! :)

kan inte riktigt prova då jag inte har ett micro sd kort. kan filma lite och youtuba upp det här i helgen så ni kan se lite hur det ser ut.

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
..En sak är säker...och det är att man aldrig ska vända sig om eller ångra något. Därför har jag ett riktgt stort NoRegrets ambigram tattuerad från axel till axel på ryggen :D. Bara så jag inte glömmer när saker går snett.
Hmm..."inte glömmer". Fattar lite trögt och kommer liksom inte på hur en gaddning på ryggen kan påminna dig om någonting?:va
Endera gör den jävligt ont hela tiden så att du inte glömmer bort den...eller oxå går du omkring med nå´t arrangemang med två speglar för att kunna flukta i tid å otid.

Vilket alternativ var rätt? :banana:banana

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
hur verkar den visuellt om du jämnför mot go pron?

Inte provat så mycket. Det är hyffsat bra ljus från den i mörka förhållanden och i dagsläge får man en väldigt saturerad bild, nästan lite som att se världen ur en påtänds ögon. Haha, fina färger vill säga. Kan köra en liten test rulle och visa :)

Kameran har en förhållandevis skarp bild i 1080p 30fps, skön färg och är framförallt rätt duktig på att fungera någorlunda skapligt i väldigt mörka miljöer. Så man kan utan tvekan spela in en hojfilm mitt i natten om man vill.

Det är lite "brus" men jag tror det delvis beror på dåligt ljus och framförallt den här "antiskak" mekaniken. Man får ett skönare flow på filmen, inte så skakig som gopro.

120 fps är givetvis sämre bildkvalité och ännu mer brus, tror man behöver en ordentlig ljuskälla men det är samtidigt rätt coolt.

http://www.facebook.com/v/10152445750635413
(120 fps, dåligt ljus, rökringar!)

Notera att när jag rendera filmen, samt när jag laddade upp den blev kvalitén sämre. :(

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag köpte dock min kamera för att göra hojfilm, men hojen blev ju snodd igen......

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Funderar på en Sony själv , var och klämde lite på en idag. Ni som har köpt en och hunnit leka lite med den, något att ha eller ska man satsa på en GoPro 3?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om ni kollar på aliexpress.com så finns det massor av olika actioncams där för en spottstyver. Inkl frakt.
Finns även gott om bitar till gopron (fästen osv osv) för er som vill ha det. GoPros egna grejjer är ju så dyra att de borde skämmas!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO